Predstavitvena informacija

Zakaj Boscheve vžigalne svečke?

Odlična vnetljivost in zanesljiv vžig z zelo zmogljivimi vžigalnimi svečkami družbe Bosch.
Fotografija: Foto: Bosch
Odpri galerijo
Foto: Bosch

Vžigalne svečke morajo v prostoru za motor nenehno delovati brezhibno pod izjemnimi obremenitvami. Varno morajo prižgati mešanico gorivo-zrak pri vseh delovnih razmerah. To ni lahka naloga glede na električne, mehanične, kemične in toplotne obremenitve, ki so jim vžigalne svečke izpostavljene v motorju.

Varna izolacija vžigalnih svečk je prvi pogoj, da lahko prenašajo napetosti do 40.000 voltov in temperature v komori, ki lahko dosežejo več kot 1.000 stopinj Celzija. Vžigalne svečke morajo biti prav tako mehanično dovolj robustne, da lahko prenesejo spreminjajoče se tlake 100 barov. Poleg tega morajo biti odporne proti agresivnim kemikalijam in ostankom gorenja pri temperaturah do 2000 stopinj Celzija ter tudi na velike temperaturne razlike med vročimi izpušnimi plini in hladno mešanico gorivo-zrak.
 
Kakovost vžiga sodobnih vžigalnih svečk pri teh težkih razmerah vpliva na zmogljivost motorja, njegovo nemoteno delovanje in na emisije onesnaževal. Zato so natančno zasnovane za izpolnjevanje zahtev zadevnega motorja. Ob uporabi neprimernih vžigalnih svečk se lahko zgodi nenadzorovan predvžig oz. žarilni vžig. Posledično lahko nastanejo resna okvara motorja, povečana poraba goriva in previsoke emisije izpušnih plinov. Zato je pri zamenjavi vžigalnih svečk zelo pomembno uporabiti prave vžigalne svečke za zadevni motor.
 
Vsi posamezni deli prispevajo k zadovoljevanju velikih zahtev kupcev vžigalnih svečk. Povezava za vžigalni kabel prevzame visoko napetost in jo prenese naprej. Keramični izolator vžigalne svečke preprečuje preboj visoke napetosti v maso vozila.
Posebne keramične spojine zagotavljajo visoko dielektrično moč. Toplota iz izolatorja se sprosti v glavo cilindra prek ohišja in tesnilnih obročev. Izolatorji in rebra prav tako zagotavljajo zaščito pred uhajanjem toka. Novejše vžigalne svečke navadno nimajo več reber, saj to nalogo prevzemajo konektorji vžigalnih svečk. Tesnilni obroč preprečuje zgorevalnim plinom, da bi šli mimo vžigalne svečke, pri čemer bi nastala izguba tlaka. Kovinsko ohišje vžigalnih svečk in niti za privijanje prav tako zagotavlja odvajanje toplote.
 
Foto: Bosch
Foto: Bosch
Boscheve vžigalne svečke imajo te dele prevlečene z nikljem, s čimer zagotavljajo zaščito pred korozijo in zasegom niti v aluminijasti glavi valja. Upornik za preprečevanje motenj znotraj vžigalnih svečk preprečuje neželene elektromagnetne interakcije. Od središčne elektrode mora iskrica končno in pravočasno priti do ozemljitvene elektrode. Središčna elektroda je sestavljena iz visoko toplotno prevodne bakrene sredice, ki jo obdaja ovoj iz kroma in niklja, ki je odporen proti obrabi.
Tako vžigalna svečka hitro doseže delovno temperaturo, osrednja elektroda pa je zaščitena pred toplotno preobremenitvijo, korozijo in iskrilno erozijo. Njegov nasprotni del je ozemljitvena elektroda, ki je nameščena na točno določeni razdalji od osrednje elektrode.

Foto: Bosch
Foto: Bosch