Zelene zvezdice za prihodnost

Green NCAP: Konzorcij za proučevanje varnosti ima podružnico za varčnost avtomobilov.
Fotografija: Vse bolj pomembno je, kako naši avtomobili vplivajo na okolje, kar proučuje tudi Green NCAP. FOTO: Green NCAP
Odpri galerijo
Vse bolj pomembno je, kako naši avtomobili vplivajo na okolje, kar proučuje tudi Green NCAP. FOTO: Green NCAP

Pri avtomobilih niso pomembne samo njihova podoba in tehnične zmogljivosti, prav tako nas zanima, kako varni so, poleg tega pa še, kako varčni so. Evropski konzorcij Euro NCAP zato ne proučuje več samo varnosti, ampak tudi vpliv posameznega modela na okolje.

Green NCAP je preprosto ime, zato je takoj jasno, da spada k Euru NCAP in da strokovnjaki preverjajo, kakšen učinek imajo avtomobili na okolje. Pri projektu sodelujejo evropska komisija, posamezne države, avtomobilski klubi, potrošniške organizacije in visokošolske ustanove.

Začeli so lani, zdaj so predstavili nove rezultate za 24 avtomobilov, od tega za deset dizelskih, osem bencinskih in po dva s hibridnim, plinskim in električnim pogonom. Razlika med električnimi in konvencionalnimi avtomobili je pričakovana, vendar je tudi kar nekaj razlik med avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem. Ugotovili so še, da imajo modeli z dizelskimi motorji vgrajene naprednejše sisteme za obdelavo emisij in jih tako v zrak spustijo manj kot marsikateri model z bencinskim motorjem.

Razlika med električnimi in konvencionalnimi avtomobili je pričakovana. FOTO: Antonio Bronic/Reuters
Razlika med električnimi in konvencionalnimi avtomobili je pričakovana. FOTO: Antonio Bronic/Reuters


Vseh pet zvezdic sta prejela oba električna avtomobila na preizkusu, to sta hyundai kona in renault zoe. Med preostalimi so tri zvezdice in pol pripadle toyoti C-HR (1,8 hybrid), saj je njen hibridni sistem učinkovitejši kot pri hondi CR-V (2.0 i-MMD hybrid), ki je prejela dve in pol.


Nekatere presenetljive ocene


Športni terenci so v povprečju prejeli nekaj več kot dve zvezdici. Po tri so pripadle peugeotu 2008 (1,2 puretech 110) in renaultu capturju (TCe 130), po dve in pol sta prejela suzuki vitara (1,0 boosterjet) in dacia duster (blue dCi 115), dve pa jeep renegade (1,6 multijet). Naj še omenimo, da je nissan qashqai (1,3 DIG-T) dobil dve zvezdici in pol, peugeot 3008 (1,5 blue HDI 130) in mazda CX-5 (skyactive-g 165) po dve, kia sportage (1,6 CRDi 136) pa eno in pol.

Med večjimi družinskimi avtomobili je mercedes-benz C (220d) prejel tri zvezdice, po dve in pol pa BMW 320d in volkswagen passat (2,0 TDI). V sporočilu za javnost so pri Green NCAP zapisali, da čeprav izpusti pri C200d niso niti blizu dosežkom električnih avtomobilov, so pri Mercedesu pokazali, kaj pomeni dobra zasnova motorja in kasnejša obdelava izpušnih plinov.



Zanimive so tudi ocene za volkswagna pola (1,0 TSI), renaulta clia (TCe 100) in peugeota 208 (1,2 puretech 100), vsi so dobili tri zvezdice, pri čemer ima polo najboljši nadzor na emisijami, clio pa ima najmanjšo porabo energije. Vsega zvezdico in pol so prejeli veliki potniški kombiji volkswagen transporter (2,0 TDI), mercedes-benz V (250d) in opel zafira (2,0 diesel), saj kljub dobremu nadzoru izpusta emisij na preveliko porabo vplivata teža in slabša aerodinamika.


Gledali bodo celoten življenjski cikel


»Zaradi trenutnih ocenjevalnih meril so hibridni avtomobili gotovo v prednosti pred nehibridnimi, vendar končni dosežek tega ne izraža nujno, saj nekateri proizvajalci hibridnih avtomobilov skušajo znižati stroške z izpuščanjem preprostih, a učinkovitih naprav za poznejšo obdelavo izpušnih plinov. Takšne izgubljene priložnosti nas žalostijo,« je dejal Niels Jacobsen, predsednik konzorcija Euro NCAP. »Med avtomobili z notranjim zgorevanjem so uspešnejši manjši, dodatno oceno pa dobijo, če imajo tudi hibridno tehnologijo.«

Pri ocenjevanju sicer še vedno proučujejo samo energijo, ki jo avtomobil porabi med vožnjo (»od rezervoarja do kolesa«), že prihodnje leto pa naj bi preverjali še, kako so proizvajalci pridobili energijo za vožnjo (»od vira do kolesa«), pa tudi doseg električnih avtomobilov, celoten življenjski cikel vozil, z razgradnjo vred, in navsezadnje hrup. Prav zaradi naštetega nameravajo v prihodnosti še okrepiti pritisk na avtomobilske proizvajalce, da bi se ti bolj posvetili zmanjšanju emisij, uporabnikom pa omogočiti pregled, kako bo njihova nakupna odločitev vplivala na okolje. Naslednje rezultate naj bi sicer razkrili februarja.

Komentarji: