Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Znanilec Renaultovega novega vala

Austral bi bil rad uspešnejši od svojega predhodnika kadjarja.
Renault austral zamenjuje dosedanji model kadjar, nima več dizelskega pogona, pač pa hibridnega.

FOTO: Jan Jolič Lieven
Renault austral zamenjuje dosedanji model kadjar, nima več dizelskega pogona, pač pa hibridnega. FOTO: Jan Jolič Lieven
28. 1. 2023 | 15:00
7:14

Te dni je tudi na slovenskem trgu regijski zastopnik znamke Renault, Grand Automotive Adriatic, predstavil pomembno novost v razredu srednje velikih športnih terencev. To je renault austral, ki je zamenjava za ne najbolj uspešnega kadjarja.

Austral je oblikovan zelo všečno, že s svojo podobo daje vedeti, da je tehnološko podprt avtomobil, ki nagovarja najširši krog kupcev z domišljeno oblikovanimi stopnjami opreme. Poleg nove podobe so snovalci v voznikovem okolju najbolj ponosni na velika povezana 12-palčna zaslona. Nadomeščata instrumentno ploščo, prav tako služita za prikaz navigacije in multimedijske naprave ter ponujata storitve spletnega velikana Googla. Uporabniška izkušnja je bila sicer dobra, bolj me je skrbelo, da je v sistemu preveč opcij in nastavitev in premalo fizičnih bližnjic ter zato preveč možnosti za odvračanje pozornosti od vožnje.

Armaturna plošča združuje dva velika zaslona. FOTO: Jan Jolič Lieven
Armaturna plošča združuje dva velika zaslona. FOTO: Jan Jolič Lieven

Sedeži so zelo dobri, vrata imajo visok rob, da dajo boljši občutek varnosti, materiali so premijski. Volanski obroč je športen, rahlo prirezan zgoraj in spodaj in prijeten za držanje. Ima pa preveč stikal, ki bodo zahtevala kar nekaj privajanja. Tam kjer je včasih kraljeval menjalnik, je po novem dobro oblikovan prostor, kamor shranimo različne predmete, prav tako prostor za telefon in držala za napitke. Sredinsko konzolo oblikovno krasi letalsko oblikovan naslon za roko, ki pripomore k voznikovemu udobju. Menjalnik je zdaj le še ena ročka desno ob volanu – natanko tako kot pri Mercedesu.

Ročic je morda kar preveč. FOTO: Jan Jolič Lieven
Ročic je morda kar preveč. FOTO: Jan Jolič Lieven
Prostora je dovolj tudi na zadnjih sedežih, ki so udobni, a na žalost deljivi le v razmerju 60 : 40. Je pa klop tudi vzdolžno pomična za 16 centimetrov. Prtljažnik je lepo obdelan, pravilnih oblik in znotraj povprečja razreda, meri od 400 pa do 575 litrov, odvisno od motorne različice in postavitve zadnje sedežne klopi.

Austral ima celo vrsto asistenčnih sistemov, več voznih programov in tretjo generacijo sistema krmiljenja vseh štirih koles. To pomeni, da se zadnja kolesa zasukajo do 5 stopinj v nasprotno smer od prednjih, kar resnično omogoča hitro vožnjo skozi ovinke ali pa lažje manevriranje na ozkem prostoru. Je prvi Renaultov avtomobil, zasnovan na konstrukcijski osnovi CMF-CD tretje generacije (podobno kot nissan qashqai in mitsubishi outlander), zadaj ima večvodilsko zadnjo premo, ki dodatno pripomore k boljši legi in vožnji.

Novost so tudi popolnoma nove matrične luči (razvite in izdelane v Sloveniji, v podjetju Hella Saturnus), ki v slogu narobe obrnjene črke C dajo vozilu svoj pečat. Vanje je integrirana funkcija meglenk, pametna osvetlitev se samodejno prilagaja zasuku volana, hitrosti vozila, prometu in vremenskim razmeram ter tako optimizira vidljivost spredaj in ob strani, zlasti v ovinkih, ne da bi zaslepila druge udeležence v prometu.

Austral je dolg 4,5 metra, uvršča se v razred srednje velikih športnih terencev. FOTO: Jan Jolič Lieven
Austral je dolg 4,5 metra, uvršča se v razred srednje velikih športnih terencev. FOTO: Jan Jolič Lieven

Austral je na voljo z bencinsko-električnim polnim hibridom, njegova skupna moč je 146 kW (200 KM). Vedno ima le sprednji pogon. Združuje 1,2-litrski trivaljni motor z notranjim zgorevanjem in dva električna. Sodeč po vožnji na predstavitvi gre za zelo soliden izdelek, pri katerem dobre vtise nekoliko pokvari samodejni menjalnik, ki se bori s številnimi možnimi kombinacijami vira pogona in energije, vtis je, da včasih porabi kako sekundo preveč, ko se odloča, kaj je najbolj primerno in po želji voznika. Moči je pri speljevanju dovolj, pozna pa se, da ima trivaljnik več dela med močnim pospeševanjem ali med zelo dinamično vožnjo. Poraba se je gibala okoli 7,5 litra na 100 kilometrov med dinamično in avtocestno vožnjo, znotraj mestnih omejitev bi bila manjša. V ponudbi je še blagi hibrid z 1,3-litrskim bencinskim motorjem z močjo 103 kW (140 KM) in 116 kW (160 KM).

Cena najbolj opremljenega australa s takim hibridnim pogonom je 41 tisočakov.

Eric Peccoud, direktor hibridnih pogonov pri Renaultu FOTO: Jan Jolič Lieven
Eric Peccoud, direktor hibridnih pogonov pri Renaultu FOTO: Jan Jolič Lieven

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine