Sodobna umetnost je zanimiva tudi starejšim obiskovalcem

V Umetnostni galeriji Maribor imajo vsak drugi torek program za starejše obiskovalce - Modre urice.
Fotografija: Starejši obiskovalci znanje povežejo z izkušnjami. Foto Sara Rezar
Odpri galerijo
Starejši obiskovalci znanje povežejo z izkušnjami. Foto Sara Rezar

Ali sodobna umetnost priteg­ne tudi starejše obiskovalce? V Umetnostni galeriji Maribor, kjer se ukvarjajo z moderno in sodobno likovno umet­nostjo oziroma umetnostjo 20. in 21. stoletja, pravijo, da ni dvoma: starejši so odprti za različne teme. V programu Mod­re urice, ki je namenjen obiskovalcem nad 60 oziroma 65 let, jim predstavljajo sodobno umetnost.

Pred dvema letoma oziroma pred epidemijo so v Umetnostni galeriji Maribor pripravili nov program za starejše obiskovalce. Z imenom Modre urice so namigovali tako na modrost kot na zimo oziroma mesece od jeseni do pomladi, ko lahko več časa posvetimo dejavnostim v notranjih prostorih, tudi galerijah.

»Starejši obiskovalci so se že prej vključevali v različne naše programe, kot so javna vodstva ali delavnice za družine, na katere so dedki in babice prišli z vnuki,« razlaga Brigita Strnad, muzejska svetovalka in vodja izobraževalnega programa. Toda starejšim obiskovalcem so želeli ponuditi program, ki je namenjen prav njim: »Spodbujamo poglobljeno spoznavanje umetnosti, natančno opazovanje umetniških del in izražanje svojih zamisli, predstav, doživljanja.«

Modre urice potekajo vsak drugi torek od 15. do 16. ure oziroma 16.30. Cena programa je pet evrov, zaželena je vnaprejšnja prijava. Galerijo prilagodijo starejšim obiskovalcem, tako da tja, kjer ni stolov ali klopi, postavijo stole, ki jih je potem mogoče nositi iz prostora v prostor. »Naš namen je, da se starejši obiskovalci naučijo nekaj novega, hkrati pa želimo, da pri uri sodelujejo,« pravi Brigita Strnad. Sodobno umetnost oziroma dela, ki jih obravnavajo, predstavijo udeležencem delavnice, vendar to izpeljejo s pogovorom, tako da lahko povedo svoje izkušnje.

Starejši obiskovalci so odprti za novosti. Foto Sara Rezar
Starejši obiskovalci so odprti za novosti. Foto Sara Rezar

Dodana vrednost Modrih uric je v tem, da učenje ni enosmerno, ampak se tudi muzejska svetovalka uči od udeležencev. »Po dosedanjih izkušnjah je pogovor najbolj primerna metoda za ta program, saj starejši udeleženci mnogo že vedo in se program njihovemu znanju prilagaja,« pravi Strnadova, ki še doda, da prevladujejo ženske: nekdanje učiteljice, medicinske sestre, vzgojiteljice. Na srečanje je prišlo tudi deset udeleženk, s tem, da ni bilo redko, da po Modrih uricah oziroma obisku galerije nadaljujejo druženje ob kavi.

Več kot zanimivo je bilo srečanje, na katerem so govorili o delih mariborske slikarke Ide Brišnik Remec in so bile med udeleženkami Modrih uric tudi njene dijakinje, pravi Strnadova: »Zanimivo je bilo slišati, kako so kot dijakinje doživele umetnico, pri kateri so v eni uri naredile tri analize umetnin. Verjetno je njena zasluga, da so nekdanje dijakinje spet prišle v galerijo.«

Dosedanje izkušnje so zelo lepe, pravi Strnadova: »Starejši obiskovalci so zelo odprti do različnih tem in nimajo predsodkov.« To je še zlasti pomembno zato, ker je za slovensko publiko značilno, da so nam blizu modernisti, torej umetnost 20. stoletja, manj pa razumemo sodobno umetnost, ki se izraža tudi s sodobnimi mediji in obravnava druge teme, ki starejšim običajno niso tako blizu.

Toda s primerno predstavit­vijo lahko sodobno umetnost spoznamo in doživimo nekaj res lepega, so prepričani v Umetnostni galeriji Maribor. »Tako je bilo na Modrih uricah, na katerih smo obravnavali večinoma gibljive objekte umetnice Mete Grgurovič. Udeleženke so bile očarane,« pravi Brigita Strnad, ki še poudari, da je ta program primeren tudi za tiste udeležence, ki nimajo velikega predznanja o sodobni umetnosti. Pomembno je le, da jih zanima.

Poleg tega, da so starejši ljubitelji umetnosti, ki pridejo na Modre urice, odprti za novosti, znajo različne teme med seboj tudi odlično povezovati, opaža sogovornica: »Priznam, da uživam in se veselim naših srečanj.« Težava je le, da ni veliko poti, kako pristopiti do starejših in jih povabiti v galerijo. Še najbolj uspešna so vabila od ust do ust. »Odlično je, če nas je v skupini vsaj deset, saj tako lažje delimo poglede na umetnost,« meni Strnadova, ki je prepričana, da so galerije – tudi če so v njih na prvi pogled nerazumljiva umetniška dela – zagotovo primeren prostor za starejše obiskovalce, saj se lahko naučijo kaj novega. In izmenjajo mnen­ja.

Komentarji: