Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Potovanja

Bomo iz Ljubljane lahko kmalu leteli v Tirano in Las Palmas?

Po neuradnih podatkih gre za povezave z glavnim mestom Albanije Tirano in Las Palmasom na Kanarskih otokih.
Čeprav je shema subvencij odprta za polete na vsa tri slovenska komercialna letališča, se domneva, da si družbi prizadevata za povezave z Ljubljano. FOTO: Leon Vidic/Delo
Čeprav je shema subvencij odprta za polete na vsa tri slovenska komercialna letališča, se domneva, da si družbi prizadevata za povezave z Ljubljano. FOTO: Leon Vidic/Delo
7. 5. 2025 | 11:07
7. 5. 2025 | 14:51
3:09

Na ministrstvu za infrstrukturo so na zadnjem razpisu prejeli dve vlogi za subvencionirane letalske lete v Slovenijo, so za Delo potrdili na ministrstvu, imen prevoznikov niso razkrili. Dodali so, da je vlogi je pregledala razpisna komisija in oba prevoznika pozvala k nekaterim dopolnitvam. Končno odločitev je pričakovati v začetku junija.

Pred kratkim se je namreč zaključil osmi rok razpisa, katerega cilj je izboljšanje povezljivosti države. Po neuradnih podatkih gre za povezave z glavnim mestom Albanije Tirano in Las Palmasom na Kanarskih otokih. Prejšnji takšen javni razpis se je iztekel 24. februarja, vendar takrat, kot smo poročali, niso prejeli nobene vloge za dodelitev pomoči. 

image_alt
Skoraj tri četrtine anketiranih noče izgubarskega prevoznika

Čeprav je shema subvencij odprta za polete na vsa tri slovenska komercialna letališča, se domneva, da si družbi prizadevata za povezave z Ljubljano. Do zdaj je bilo porabljenih le 494.376 evrov od dodeljenih 16,8 milijona evrov sredstev sklada. Kot smo poročali, je naša letalska mreža z državnimi spodbudami do zdaj pridobila pet povezav: lete Luxaira v Luksemburg, airBaltica v Rigo, Norwegiana v København, Iberie v Madrid in Eurowingsa v Düsseldorf.

Z ljubljanskega letališča so pred kratkim sporočili, da si prizadevajo za nove polete v Barcelono, Berlin, Prago, Stockholm in na Dunaj. Za subvencije so upravičene sicer le letalske družbe, registrirane in s sedežem na območju skupnega evropskega zračnega prometa (ECAA). Slovenska vlada pa se osredotoča predvsem na uvedbo letov na Dunaj, v København, Madrid, Prago, Berlin, Rim, Stockholm, Oslo, Barcelono in Lizbono.

Prek ljubljanskega Letališča Jožeta Pučnika je lani potovalo 1,4 milijona potnikov ali dobrih 13 odstotkov več kot leto prej. FOTO: Tomi Lombar/Delo
Prek ljubljanskega Letališča Jožeta Pučnika je lani potovalo 1,4 milijona potnikov ali dobrih 13 odstotkov več kot leto prej. FOTO: Tomi Lombar/Delo

Slovenska vlada po poročanju omenjenega portala razmišlja tudi o prenovi programa subvencij za letalske družbe. Ministrstvo za infrastrukturo je nakazalo, da bi lahko spremembe sledile sprejetju novega zakona o letalstvu, ki je predvideno še letos.

»Zakon o pomoči za zagotavljanje večje zračne povezljivosti, na podlagi katerega se izvaja trenutni javni razpis, bo veljal do 5. oktobra 2025, torej do uveljavitve novega zakona o letalstvu. Po tem datumu bo mogoče obvestiti evropsko komisijo o novem finančnem programu pomoči, ki bo trajal do tri leta, in izvesti nov javni razpis na podlagi novega zakona,« so pojasnili.

Poleg tega proučujejo možnosti, ki bodo dolgoročno izboljšale zračno povezljivost Slovenije, »saj se zavedamo kratkoročnih učinkov časovno omejenega javnega razpisa.«

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine