Četrtek, 13. avgusta
RAZSTAVA
Co(u)vid: Podobe nove realnosti
Ljubljanski grad, ob 18. uri
Kako opisati tesnobo, ki nas je prevevala na začetku, ko je covid-19 pustošil po sosednji Italiji, mi pa smo se zaprti v občinske meje spraševali, ali smo morda zaradi sprehajanja po gozdu krivi kakšnega kaznivega dejanja? Kako spregovoriti o stiski starih staršev, ki svojih vnukov niso smeli stisniti v objem? Kako prikazati tesnobo umetnika, ki se je v krasnem novem svetu znašel brez odra in občinstva? Kako ubesediti občutke ljudi v domovih starejših občanov, ko se zdi, da je svet nate popolnoma pozabil? Fotografi
Dela in
Slovenskih novic so v objektive ujeli tudi tisto neubesedljivo.
Matej Družnik, Jure Eržen, Marko Feist, Uroš Hočevar, Dejan Javornik, Blaž Samec, Jože Suhadolnik, Leon Vidic in
Voranc Vogel nam na posnetkih, ki dokumentirajo čas od začetka marca, ko smo začeli zapirati državne meje, do postopnega vračanja v življenje, nastavljajo ogledalo nove normalnosti. Razstava v drevoredu Ljubljanskega gradu bo na ogled do 13. septembra.
GLASBA
Črtomir Šiškovič
Viteška dvorana Križank, Ljubljana, ob 20.30

Črtomir Šiškovič Foto Arhiv Festival Ljubljana
Tržaški violinist in violist
Črtomir Šiškovič se več kot dve desetletji posveča izvajanju baročne glasbe; uporablja violino in lok iz tega obdobja. Središče njegovega repertoarja predstavljajo
Giuseppe Tartini in njegovi učenci, katerih skladbe skrbno preučuje in snema že vrsto let. Posebno velja omeniti njegov izvrstni posnetek vseh 31 Tartinijevih sonat za violino solo. Študij je opravljal na Konservatoriju Giuseppe Tartini v Trstu in na Visoki šoli za glasbo v Kölnu ter pri Francu Gulliju na univerzi v Bloomingtonu. Leta 2001 je kot član Godalnega kvarteta Tartini prejel nagrado Prešernovega sklada.
Letos praznujemo 250-letnico smrti slovitega violinista, violinskega pedagoga, skladatelja in glasbenega teoretika Giuseppeja Tartinija. Na spored so zato uvrščene njegove sonate.
RAZSTAVA
Bauhaus na obisku
MGLC Švicarija, Ljubljana, ob 18. uri

Walter Gropius (1883–1969): Samo delo, ki je produkt notranjega vzgiba, ima lahko duhovni pomen Foto Tanja Devetak
Projekt
Tanje Devetak in
Eduarda Čehovina se inspirativno navezuje na stoto obletnico nastanka svetovno znane šole
Bauhaus (v originalu
Staatliches Bauhaus), ki je začela delo v aprilu 1919 v Weimarju v Nemčiji. Projekt je trajal devet mesecev, od 24. aprila do 20. decembra 2019. Realiziranih je bilo devet instalacij, ustvarjenih v enako velikih okvirjih velikosti 80 x 100 x 4 cm, znotraj/okoli/zunaj katerih so bile vpete različne oblikovalske vsebinske rešitve.
Projekt je bil na ogled na osmih različnih lokacijah – v pop up galerijah. Vsaka prostorska instalacija je vključevala značilnosti in simboliko izbranega prostora. V Švicariji bo razstava na ogled do 13. septembra.
Komentarji