Predlagajo, da v tem času učitelji praviloma ne ocenjujejo

Strokovni svet za splošno izobraževanje je ministrstvu soglasno predlagal, naj v tem času učitelji praviloma ne ocenjujejo.
Fotografija: Ministrstvo za izobraževanje se o predlogu strokovnega sveta, naj na daljavo učitelji praviloma ne ocenjujejo, še ni opredelilo. FOTO: Leon Vidic/Delo
Odpri galerijo
Ministrstvo za izobraževanje se o predlogu strokovnega sveta, naj na daljavo učitelji praviloma ne ocenjujejo, še ni opredelilo. FOTO: Leon Vidic/Delo

Ljubljana – Številni strokovnjaki, učitelji, ravnatelji in tudi Sviz so že spomladi opozarjali na problem ocenjevanja, ki v času šole na daljavo ne more biti pravično. Nekateri učenci nimajo tehničnih možnosti, učitelji imajo zaradi nedorečenih in nejasnih pravil, kaj lahko zahtevajo, zelo različne pristope. Posamezni zahtevajo, da si otroci prevežejo ali zaprejo oči, nekateri zahtevajo več kamer, vklopljene mikrofone, spet drugi zahtevajo, da otroci s kamero razkažejo sobo, s čimer naj bi dokazali, da nimajo nikjer nobenih pripomočkov ali da se kje kdo ne skriva, ki bi utegnil prišepetavati. Nekateri učitelji pa preprosto zahtevajo le pošiljanje nalog, o katerih ne morejo vedeti, kdo jih je sploh spisal.

image_alt
Ocenjevanje brez enotnih, pravno nespornih navodil

 
Ker so prakse po državi zelo različne, hkrati pa je tudi podajanje snovi zelo različno, je preveč spremenljivk, da bi lahko trdili, da gre resnično za ocenjevanje znanja in da bo to ocenjevanje pravično.
 
Strokovni svet RS za splošno izobraževanje je tako na včerajšnji več ur trajajoči seji med drugim soglasno sprejel sklep, s katerim ministrstvu za izobraževanje predlaga, »da se v času izvajanja šole na daljavo praviloma ne ocenjuje znanja, pač pa izvaja izključno preverjanje znanja s kakovostno povratno informacijo, pri čemer se daje prednost ustnemu in rokopisnemu preverjanju ali drugim načinom preverjanja, ki so primerni za posamezen predmet, razen tam, kjer učitelji uporabljajo za posamezen šolski predmet načine in metode ocenjevanja, primerne za spremljanje znanja, pridobljenega v času pouka na daljavo in v skladu z učnim načrtom«.
 
Kaj bo z ocenami, ki so jih učenci in dijaki v zadnjem mesecu že pridobili na daljavo, še ni znano.
 

Za čimprejšnje vračanje v šolo

 
Strokovni svet predlaga ministrstvu še, da bi letošnje šolsko leto izvedli kot eno ocenjevalno obdobje in da bi prilagodili potrebno število ocen v tem šolskem letu glede na aktualno situacijo v državo. Ministrstvo in zavod za šolstvo sta doslej sicer poudarjala, da pravilnika o ocenjevanju, ki določa minimalno število ocen, še ni treba spreminjati.

image_alt
Še nikoli ni bilo tako preprosto ostati doma, ko je na vrsti test

 
Med petnajstimi sklepi, ki jih je sprejel strokovni sklep, je tudi poziv vladi in ministrstvu, da se v skladu z epidemiološko situacijo čim prej začne vračanje otrok v vrtce in šole: »Prioritetno naj se vračajo učenci od prvega do petega razreda osnovne šole ter dijaki zaključnih letnikov srednjih šol, učenci v programih s posebnimi potrebami in druge skupine ranljivih učencev ter vračanje otrok v glasbene šole, ko gre za individualni pouk.«
 
Ministrstvo za izobraževanje predlogov strokovnega sveta še ni komentiralo.

Komentarji: