V etični kodeks zapišejo eno, delajo drugo

Dozdajšnje oglaševanje Telekoma Slovenija odpira več vprašanj, kot daje odgovorov.
Fotografija: Državni Telekom Slovenije je pomemben oglaševalec z veliko vlogo v družbi, zato ni nepomembno, kako razporeja ta denar. Očitno pa denar namenja tudi za to, da nekatere stvari niso objavljene. FOTO: Voranc Vogel/Delo
Odpri galerijo
Državni Telekom Slovenije je pomemben oglaševalec z veliko vlogo v družbi, zato ni nepomembno, kako razporeja ta denar. Očitno pa denar namenja tudi za to, da nekatere stvari niso objavljene. FOTO: Voranc Vogel/Delo

Ljubljana – V zadnjih dneh se je na družbenih omrežjih vnel pravi spopad med nekaterimi novinarji na eni strani ter politikom in novinarjem Bojanom Požarjem na drugi strani, okoli tega, kdo dobi koliko denarja od različnih državnih podjetij. Ker je največji med omenjenimi oglaševalci Telekom Slovenije, smo preverili, kolikšen je bil obseg Telekomovega poslovanja s podjetji iz kroga Bojana Požarja.

Rudolf Skobe. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
Rudolf Skobe. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
Etični kodeks skupine Telekom Slovenija je dokument na desetih straneh, pod katerega je podpisan prejšnji predsednik uprave Rudolf Skobe. Etični kodeks je razdeljen na tri poglavja: »Odgovornost do skupine Telekom Slovenije«, »Odgovornost za pošteno in transparentno poslovanje« in »Odgovornost do naših deležnikov«. V poglavju o odgovornosti za pošteno in transparentno poslovanje med drugim piše tudi: »izogibamo se navzkrižju interesov« in »družbe v skupini Telekom Slovenije ne s svojimi finančnimi viri ne na kakršenkoli drugi način ne podpirajo političnih strank in njihovih volilnih kampanj, referendumskih kampanj ali volilnih kampanj posameznikov.«


 

Vse so lepo zapisali, naredili pa tako


Telekom Slovenija je 30. januarja lani z družbo Report, d. o. o., ki jo zastopa Bojan Požar, sklenil pogodbo o oglaševanju na spletnem portalu Požareport za leto 2018 v vrednosti 38.400 evrov brez davka na dodano vrednost (DDV). Na isti dan pa je državni Telekom sklenil tudi 25.200 evrov (brez DDV) vredno pogodbo o oglaševanju z družbo Lanaka Media, ki ima enega zaposlenega in jo prav tako zastopa Požar. Ta pogodba se nanaša na oglaševanje v TV oddaji VV Faktor.

Omenjeni pogodbi bi bili za javnost in deležnike Telekoma povsem nepomembni, če ne bi Bojan Požar z Listo novinarja Bojana Požarja (LNBP) v tem letu nastopil na državnozborskih volitvah, kjer je njegova lista zbrala 7835 glasov oziroma 0,88 odstotka vseh. Novinar, ki je svojo politično kariero poskušal graditi prav na dejstvu, da je novinar, je nastopil tudi na lokalnih volitvah v Mariboru. Tam je županski kandidat LNBP Igor Domanjko dobil 295 glasov oziroma 0,66 odstotka, na volitvah v mariborski občinski svet pa 472 glasov oziroma dober odstotek vseh glasov. LNBP se je na lokalnih volitvah pomerila tudi v občini Hoče-Slivnica in tam kot lista osvojila 89 glasov oziroma 3,09 odstotka.

Politik in novinar Bojan Požar je razvil poslovni model, ki je predvsem državna podjetja prepričal, da mu je bolje plačati za tako imenovano oglaševanje na njegovem senzacionalističnem portalu, kot da Požar dela škodo podjetju s polresnicami, namigovanji
Politik in novinar Bojan Požar je razvil poslovni model, ki je predvsem državna podjetja prepričal, da mu je bolje plačati za tako imenovano oglaševanje na njegovem senzacionalističnem portalu, kot da Požar dela škodo podjetju s polresnicami, namigovanji

 

Telekom ne vpraša, da vsem, tudi Cicibanu in Pilu


Telekomu, podjetju v večinski državni lasti, smo poslali sedem vprašanj. Zanimalo nas je, ali drži na spletu objavljeni podatek, da so od leta 2015 Požarjevim družbam nakazali 350.000 evrov, kolikor so Požarjeva podjetja dobivala od Telekoma pred začetkom Skobetovega mandata. Koliko na leto nakažejo vsem drugim spletnim medijem in televizijam, vključno z Delom? Kakšna je ocena izplena oglaševalskih naložb? Kako odgovarjajo na očitke o spornem financiranju volilne kampanje LNBP? In kako se nakazila novinarju politiku ujemajo s točko etičnega kodeksa, kjer piše, da se izogibajo navzkrižju interesov, če sta novinar in politik dve funkciji, ki sta si po definiciji navzkriž?

Konkretne višine sredstev, ki jih za oglaševanje namenjamo posameznim izdajateljem, zaradi varovanja in spoštovanja poslovnih dogovorov ne razkrivamo, odgovarjajo iz Telekoma. FOTO: Roman Šipić/Delo
Konkretne višine sredstev, ki jih za oglaševanje namenjamo posameznim izdajateljem, zaradi varovanja in spoštovanja poslovnih dogovorov ne razkrivamo, odgovarjajo iz Telekoma. FOTO: Roman Šipić/Delo


»Oglaševanje predstavlja enega izmed elementov tržno-komunikacijskega spleta, s katerim prispevamo k doseganju zastavljenih prodajnih in komunikacijskih ciljev podjetja. Izkoriščamo celoten medijski prostor, največji delež oglaševalskega proračuna pa namenjamo oglaševanju na televiziji, zunanjemu oglaševanju, oglaševanju v tisku in na spletu. Letos smo tako doslej oglaševali v preko 100 medijih, in sicer tako nacionalnih kot lokalnih ter tako na spletu kot v dnevnem časopisju in revijalnem tisku. Pri tem plačilo sledi opravljeni storitvi. Konkretne višine sredstev, ki jih za oglaševanje namenjamo posameznim izdajateljem, zaradi varovanja in spoštovanja poslovnih dogovorov ne razkrivamo. Ob tem pojasnjujemo, da v Telekomu Slovenije ne financiramo nobene politične stranke, prav tako ne političnih programov ali volilnih kampanj.« Na podvprašanje, ali plačujejo oglase tudi v otroških revijah Ciciban in Pil, ki nikoli ne pišeta o poslovanju Telekoma, so nam odgovorili pritrdilno.

Preberite še:

Komentarji: