Pomlajeni srednji SUV z zvezdo

Vsestransko uravnotežen premijski terenec z novimi dizelskimi in bencinskimi motorji.

Objavljeno
08. junij 2019 15.00
Posodobljeno
09. junij 2019 08.53
Na sprednjem delu so nove malenkosti, predvsem luči v LED-izvedbi. Foto Gregor Pucelj
GLC je Mercedesov srednji SUV (manjši je GLA, večji GLE) in prodajno najuspešnejši. Od leta 2016, ko je prišel na trg, so jih prodali poldrugi milijon. Zdaj je prišel čas za njegovo pomladitev.

Tudi prenovljeno generacijo GLC izdelujejo v dveh izvedbah, kot običajni petvratni SUV in kot prav tako petvratno kupejevsko različico, ki ima drugačen zadnji del. Oba sta »srednje velika« le po Mercedesovih merilih, saj je običajni GLC samo tri centimetre krajši od 4,7 metra, kupe pa še za sedem centimetrov daljši. Na zunanjosti je pomladitev pri obeh skoraj neopazna. Zdaj serijske luči v LED-izvedbi so malo ožje, nekaj manjših sprememb je tudi na sprednjem in zadnjem odbijaču. Ob že znani armaturni plošči z okroglimi zračniki in izstopajoče kakovostnimi materiali je večina novosti na prvi pogled nevidnih. Jih pa ni malo.

  • GLC in GLC coupe imata veliko sprememb, ki so očem manj vidne.
  • Povsem nova generacija štirivaljnih motorjev, šestvaljnika ni več v ponudbi.
  • Nepričakovano velike zmogljivosti na terenu.
  • Z gorivnimi celicami tudi na vodik, a šele za vzorec.



Tudi na terenu zmore


Seveda so precejšnje razlike med serijsko in opcijsko oziroma doplačljivo opremo, je pa dejstvo, da je GLC lahko opremljen z vso digitalno tehnologijo, ki jo trenutno premorejo pri Mercedesu. Serijski je infozabavni sistem MBUX (Mercedes-Benz User Experience), ki je sposoben učenja in se prilagaja voznikovim navadam in potrebam, izboljšali so glasovno upravljanje, tako imenovani »Hey Mercedes«. Seveda so izpopolnili kopico varnostnih in vozniških asistenčnih sistemov, nov je asistenčni sistem za pomoč pri parkiranju prikolice.

image
Na armaturni plošči so ohranili ločena prikazovalnik inštrumentov in infozabavni zaslon. Foto Gregor Pucelj


Številne izboljšave so tudi pri voznih zmogljivostih. Kupci se lahko odločajo med običajnim vzmetenjem, ki pa ima lahko funkcijo prilagodljivih blažilnikov, in zračnim vzmetenjem, ki med drugim omogoča dvig karoserije. To je seveda neposredno povezano s terenskimi zmogljivostmi. Ob tem, da imajo vse različice stalni štirikolesni pogon (4matic), je opcijsko na voljo še terenski paket. V tem primeru (nastaviti je mogoče dve stopnji »terenskosti«) se karoserija lahko dvigne 24,5 centimetra od tal, pametni štirikolesni pogon pa po potrebi prenaša pogonsko moč posamično na vsako kolo. Med prvimi kilometri smo se o tem prepričali na zahtevnem terenskem poligonu, ki ga je GLC brez težav prevozil z običajnimi cestnimi pnevmatikami. So pa njegove terenske zmogljivosti pravzaprav le odlična referenca, saj sem prepričan, da se lastniški GLC-ji nikoli ne bodo podali na tako neugoden teren.

image
Če je GLC opremljen s paketom »Offroad«, zmore veliko. Foto Gregor Pucelj


Blagi hibridi

Na predstavitvah novih vozil so v zadnjem obdobju motorji postali skoraj nepomembni oziroma v senci digitalnih novotarij. Tokrat le ni čisto tako. GLC je dobil nove dizelske in bencinske 2,0-litrske štirivaljnike, slovo je vzel šestvaljnik. Bencinca imata 145 kW (197 KM) oziroma 190 kW (258 KM) največje moči, trije turbodizli pa 120 kW (163 KM), 143 kW (194 KM) in 180 kW (245 KM) in poleg tega ugodno velik navor od 360 do 500 Nm. Tovarna napoveduje majhno porabo goriva in seveda vsi motorji ustrezajo najnovejšim emisijskim standardom, k čemur pripomore vrsta tehničnih izboljšav, skupaj z 48-voltnim električnim sistemom, tako imenovanim mehkim hibridom; v vsakem primeru pa je na voljo le samodejni menjalnik (9G-tronic).

image
Do stebrička B je kupe enak običajnemu GLC. Foto Gregor Pucelj


Seveda Mercedes ne bi bil to, kar je, če ne bi ob običajnih izvedbah pripravil tudi športne GLC AMG 63 4matic (prav tako v dveh karoserijskih izvedbah), ki ima pod motornim pokrovom bencinski biturbo osemvaljnik z največjo močjo 350 kW (476 KM) oziroma 375 kW (510 KM) pri različici S. Da pa ne gre le za »konje«, povejmo, da bo jeseni prišel na trg še GLC kot priključni hibrid, v Nemčiji pa že lahko kupite GLC F-CELL, ki je hibrid med pogonom na gorivne celice (vodik), in običajnim električnim pogonom. V večini držav, seveda tudi pri nas, je zaradi odsotnosti tovrstne infrastrukture, žal, še povsem neuporaben.

Pomlajeni GLC bo pri nas naprodaj od julija. Najmanj, 49.140 evrov, boste odšteli za osnovno opremljeno izvedbo 200 d 4matic.