Big Bangu lani upadli prihodki za 13 milijonov evrov

V prenovljeni trgovini Big Banga je največjega povečanja deležen oddelek za videoigre, kjer bodo po novem prirejali turnirje in neposreden prenos igranja.
Fotografija: Največji slovenski trgovec s tehničnim blagom je leto pandemije sklenil okoli ničle. Spletna trgovina ni nadomestila izpada prodaje v fizičnih trgovinah. FOTO: Tadej Regent/Delo
Odpri galerijo
Največji slovenski trgovec s tehničnim blagom je leto pandemije sklenil okoli ničle. Spletna trgovina ni nadomestila izpada prodaje v fizičnih trgovinah. FOTO: Tadej Regent/Delo

Big Bang je lani prenovil sedem trgovin, njihov paradni konj pa je trgovina Mega v ljubljanskem BTC, ki je danes odprla svoja vrata. Ta bo ponujala enotno aplikacijo za nakupovanje od doma in v trgovini, kar naj bi dodatno zabrisalo mejo med fizičnimi in spletnimi nakupi, poudarja direktor Big Banga Uroš Mesojedec.

image_alt
Ne sme se zgoditi, da izdelka ni na zalogi


Cena prenove trgovine Mega še ni znana, giblje se med 1,5 in dvema milijonoma evrov. V njej je največjega povečanja deležen oddelek za videoigre, kjer bodo po novem prirejali turnirje in neposreden prenos igranja. Z odprtjem nove trgovine so v Big Bangu predstavili tudi novo strategijo podjetja.
 

81 milijonov evrov prihodkov


Največji slovenski trgovec s tehničnim blagom je lansko pandemično leto zaključil okoli ničle, razlaga Mesojedec: »Čeprav so rezultati spletne prodaje v letu 2020 odlični, spletna trgovina ni uspela nadomestiti izpada prodaje v fizičnih trgovinah.« Big Bang je tako leto 2020 sklenil z 81 milijoni evrov prihodkov, kar je več kot 13 milijonov evrov manj kot leta 2019.
V Big Bangu pričakujejo rast cen blaga do leta 2025, pravi Uroš Mesojedec. FOTO: Mavric Pivk/Delo
V Big Bangu pričakujejo rast cen blaga do leta 2025, pravi Uroš Mesojedec. FOTO: Mavric Pivk/Delo


Ob 350 zaposlenih v Big Bangu je bilo med epidemijo na čakanju od sto do 160 ljudi. Po besedah poslovodstva naj bi v okviru nove strategije podjetja število zaposlenih v prihodnjih letih še nekoliko naraslo, največ kadra pa bodo potrebovali za razvoj digitalnih storitev.

Fizične trgovine Big Banga so bile lani zaprte 13 tednov. Pred epidemijo je Big Bang spletna prodaja pred epidemijo predstavljala približno 16 odstotkov celotne prodaje, lani pa se je delež izrazito povečal. V primerjavi z letom 2019 so imeli 2,5-kratno povečanje, razlagajo v podjetju.

Pri Big Bangu pričakujejo nadaljnjo rast deleža spletne prodaje, do leta 2025 bi ta lahko predstavljal že 30 odstotkov celotne prodaje. Obenem priznavajo, da ima v Sloveniji primat pri spletni prodaji trgovec Mimovrste, pri tem pa napovedujejo dodatno pozornost omenjenemu segmentu: »Digitaliziramo ključne procese in uvajamo tehnološke rešitve za boljšo uporabniško izkušnjo. Med drugim smo poenostavili sklepanje zavarovanj, naredili smo tudi novo podporo za sklepanje kreditov,« pravi Mesojedec.
 

Ločitev logistike in rast cen


Razvoj distribucije Big Bang medtem načrtuje v ločeni družbi, ki je lani prevzela ves del logistike, poudarja Mesojedec: »V zadnjem kvartalu leta 2020 smo distribucijski del podjetja prenesli na ločeno družbo Big Bang Partner. Ta v Sloveniji skrbi za močne blagovne znamke, kot so Beko, Huawei, JBL in druge. Z delitvijo bosta obe družbi imeli še več priložnosti za razvoj na trgu,« je prepričan Mesojedec.

image_alt
Privlačne, predvsem pa preproste nakupovalne izkušnje


Tržni delež Big Banga – za zdaj so prisotni zgolj v Sloveniji – se giblje pri 25 odstotkih in naj bi se ob načrtovanih naložbah še povečal. Do leta 2025 pričakujejo še dodatno rast prihodkov. Ti naj bi takrat znašali sto milijonov evrov, medtem ko naj bi EBITDA narasel s trenutnih 5,5 milijona na 7,3 milijona evrov.

Tako kot bolj ali manj vse panoge v gospodarstvu tudi v Big Bangu v prihodnjih letih pričakujejo rast cen blaga. »Raziskave, ki jih imamo, kažejo, da bodo v naši panogi cene rasle, kar se kaže že zdaj. Do leta 2025 bo količinska potrošnja rahlo upadla, prihodki iz tega naslova pa se bodo večali, predvsem na račun dviga cen,« prihodnje razmere na trgu opiše Uroš Mesojedec.
 

Porast videoiger


Svoje mesto so v prenovljeni trgovini Mega ohranile velike blagovne znamke, kot je Apple; znamka ima namreč svoj razstavni prostor. Medtem Big Bang sodeluje tudi s kitajskim Huaweiem, za katerega vodijo samostojno trgovino v ljubljanskem nakupovalnem središču Citypark. Trgovina Mega bo ponujala tudi enotno aplikacijo za nakupovanje od doma in v trgovini, kar naj bi dodatno zabrisalo mejo med fizičnimi in spletnimi nakupi.

Big bang je v novi trgovini povečal oddelek videoiger. Računalniško opremo bodo v trgovini lahko vsi navdušenci videoiger. FOTO: Kai Pfaffenbach/Reuters
Big bang je v novi trgovini povečal oddelek videoiger. Računalniško opremo bodo v trgovini lahko vsi navdušenci videoiger. FOTO: Kai Pfaffenbach/Reuters


V Big Bangu so nekaj več pozornosti znova namenili področju zvoka oziroma avdio napravam. Za preizkus opreme je zdaj na voljo zvočno izolirana soba, v kateri so priklopljeni in že delujoči različni izdelki. Preizkus nekatere opreme je možen tudi na domu, kupci si bodo na primer lahko izposodili drone, ter ji preizkusili v domačem okolju.

Največjega povečanja deleža v prenovljeni trgovini pa je deležen oddelek za videoigre, kjer bodo po novem prirejali tudi turnirje. Hkrati so v stiku tudi z najboljšimi slovenskimi igralci videoiger, ki bodo izbrane igre lahko igrali kar v trgovini, svoj zaslon in izkušnje pa neposredno delili prek spleta. Računalniško opremo bodo v trgovini sicer lahko preizkusili tudi preostali navdušenci videoiger, še razlagajo v Big Bangu.

Preberite še:

Komentarji: