Predstavitvena informacija

Dobro pripravljeni na tuje trge

Za uspešno prodajo na tuje trge je dober izdelek, storitev ali rešitev odlična osnova.
Fotografija: Slovenski zimski paviljon na sejmu CIIE 2019, Šanghaj. FOTO: Matjaž Tančič, arhiv SPIRIT Slovenija
Odpri galerijo
Slovenski zimski paviljon na sejmu CIIE 2019, Šanghaj. FOTO: Matjaž Tančič, arhiv SPIRIT Slovenija

Od prodaje pa nas običajno loči še nekaj korakov. Pomembno je vedeti, kam jih želimo prodati, kdo je naš kupec, kako do njega priti, kako izdelek in podjetje uspešno predstaviti in na koncu, kako posel skleniti. Če tega še ne znamo, nas čaka kar nekaj izzivov. In kako spremeniti izzive v konkretne posle? S pravimi znanji in veščinami, dostopom do pravih kontaktov in nakupnih odločevalcev, predstavitvami na ustreznih dogodkih v tujini, finančnimi spodbudami in svetovanji, ki vam jih ponuja javna agencija SPIRIT Slovenija, je ta pot lahko nekoliko lažja. 

Z informacijami in znanjem samozavestno na izvozno pot
Izvozni načrt je osnova izvoznega poslovanja. Katere izdelke bomo prodajali, kam in kako, so vprašanja, na katera si znate odgovoriti ob koncu mednarodnega izobraževalnega programa ITM – Vodenje izvoznega poslovanja. V programu ITM se naučite tudi, kako identificirati svoje izvozne trge, potencialne kupce, kako se predstaviti in pogajati in kakšno tržno strategijo postaviti. Slovenskim izvoznim podjetjem so namenjeni tudi izobraževalni programi, usmerjeni v pridobitev poglobljenih znanj o specifikah poslovanja na določenih trgih oziroma regijah ter v krepitev veščin, potrebnih za učinkovito mednarodno poslovanje. Tovrstna izobraževalna programa sta Fit for Export za nemško govoreče trge in serija delavnic Digitalna realnost za izvoznike B2B.

Na dnevih dobaviteljev in dogodkih b2b do pravih stikov
Srečanje z nabavniki nemških podjetij na 54. BME, kongresno-sejemski prireditvi, dan slovenske industrije v Evropski organizaciji za jedrske raziskave (CERN), slovenska poslovna delegacija v Francijo s področja zelenih tehnologij in trajnostnega razvoja, predstavitev slovenskih podjetij v trgovinski verigi SPAR Avstrija je le nekaj dogodkov, s katerimi je SPIRIT Slovenija slovenskim podjetjem v okviru individualnih sestankov omogočil predstavitev njihovih rešitev nakupnim odločevalcem v podjetjih, kot so Bosch Rexroth, Siemens, Thyssenkrupp, REWE, Spar Avstrija, Renault, in institucijam, kot so CERN ipd. Tovrstni dogodki so zaradi pravih kontaktov zelo dobro izhodišče za sklepanje poslov. 

Dnevi dobaviteljev v SPAR-u Avstrija, Salzburg. FOTO:  arhiv Spirit Slovenija
Dnevi dobaviteljev v SPAR-u Avstrija, Salzburg. FOTO:  arhiv Spirit Slovenija


Dnevi dobaviteljev v CERN-u, Ženeva. FOTO: arhiv Spirit Slovenija
Dnevi dobaviteljev v CERN-u, Ženeva. FOTO: arhiv Spirit Slovenija


Na sejme po nove kupce in vpogled v trende
Sejemske predstavitve so kljub digitalnemu razvoju še vedno eden najpomembnejših načinov predstavitev podjetij na tujih trgih. Letos je SPIRIT Slovenija organiziral predstavitve slovenskega gospodarstva na številnih mednarodnih sejmih v tujini, kot so Arab Health v Dubaju, Moulding Expo v Stuttgartu, Transport Logistic v Münchnu, Maison & Objet v Parizu, Anuga v Kölnu, Metstrade v Amsterdamu in China International Import Expo – CIIE v Šanghaju itd. Nižji stroški predstavitve, dobra lokacija razstavnega prostora in večja prepoznavnost slovenskega gospodarstva je nekaj prednosti takšnih predstavitev. Če k temu dodamo še dejstvo, da se na večjih sejmih predstavljajo glavna podjetja v posamezni panogi, potencialni kupci in konkurenti, je predstavitev podjetij na sejmih učinkovit način raziskovanja tržnih priložnosti in utrjevanja prisotnosti podjetij na tujih trgih.  

Predstavitev slovenskih podjetij na sejmu Maison&Objet, Pariz. Foto: Lisa Cappellen, arhiv MAO – CZK
Predstavitev slovenskih podjetij na sejmu Maison&Objet, Pariz. Foto: Lisa Cappellen, arhiv MAO – CZK


Finančne spodbude za izvozno poslovanje
Ugodnejšo izvedbo nekaterih aktivnosti mednarodnega poslovanja podjetjem omogočajo tudi finančne spodbude, ki jih zagotavlja javna agencija SPIRIT Slovenija. Z njimi si lahko podjetja znižajo stroške:
  • individualnih nastopov na mednarodnih sejmih v tujini, 
  • vzpostavitve ali nadgradnje elektronskega poslovanja, 
  • krepitve trženja blagovnih znamk na tujih trgih prek razstavnih prostorov, 
  • trajnostne poslovne strateške transformacije za lažje vključevanje v svetovne verige vrednosti in 
  • vzpostavitve partnerstev za učinkovitejši nastop na tujih trgih. 
Oglejte si, na katere razpise se lahko prijavite še letos in kateri bodo aktualni tudi v prihodnjih letih.

Izvozno okno – vse o tujih trgih
Pri načrtovanju izvoznega poslovanja potrebujete informacije o izvoznih trgih. O kar 52 so vam na voljo na spletnem portalu www.izvoznookno.si: kje so priložnosti za prodajo vaših izdelkov in storitev, kakšni so prodajni kanali, davki, načini trženja, kakšen je razvoj posameznih panog v svetu in katere so konkretne izvozne poslovne priložnosti. Poleg tega lahko uporabite vrsto brezplačnih spletnih orodij, s katerimi posamezne trge tudi analizirate. Na specifična vprašanja v zvezi s poslovanjem v tujini vam SPIRIT Slovenija, v sodelovanju s slovenskimi poslovnimi klubi in ekonomskimi svetovalci v tujini, zagotavlja tudi odgovore in svetovanja.

Javna agencija SPIRIT Slovenija tudi v prihodnjem letu za slovenska podjetja pripravlja zanimive izobraževalne programe, dogodke in finančne spodbude. Vabljeni k spremljanju spletnega portala www.izvoznookno.si in k prijavi na prejemanje elektronskih obvestil na vaš elektronski naslov. Ne zamudite priložnosti za uspešno poslovanje na tujih trgih.