Nemčija znova podpira avtomobiliste

Sveža podpora panogi pod pritiskom – tri milijarde evrov v različnih oblikah.
Fotografija: Nemčija dodatno spodbuja svoja avtomobilsko industrijo, seveda v smeri elektrifikacije. FOTO: Matthias Rietschel/Reuters
Odpri galerijo
Nemčija dodatno spodbuja svoja avtomobilsko industrijo, seveda v smeri elektrifikacije. FOTO: Matthias Rietschel/Reuters

Kot je znano, je Nemčija že na pomlad močno okrepila subvencije za elektrificirane avtomobile, zdaj pa industriji namenja sveža sredstva, konkretno tri milijarde evrov, česar so se pričakovano že razveselili nekateri največji domači proizvajalci.

Nemška avtomobilska industrija, ki je vrsto let veljala za vodilno v svetu, se na področju alternative sooča s tekmeci iz ZDA in Kitajske, na področju elektromobilnosti naj bi bili ti že korak pred njo. Domača oblast tako znova hiti na pomoč, da bi njihov dolgoletni paradni konj znova dosegel ustrezno konkurečnost. V okviru omenjene sveže podpore naj bi eno milijardo evrov namenili podaljšanju sheme močnih subvencij, ki so bile sprva predvidene do konca prihodnjega leta, po novem pa jih bodo podaljšali do leta 2025.

Naslednja milijarda evrov bo po navedbah Reutersa namenjena za menjavo starejših gospodarskih vozil, šlo naj bi za sheme, ki bi logističnim podjetjem in mestnim oblastem pomagale posodobiti vozni park. Tretja milijarda pa je načrtovana za financiranje inovacij in transformacije, ki jo ta za nemški izvoz vodilna industrijska panoga nujno potrebuje.

Svežih sredstev, ki jih država namenja avtomobilski industriji, so se pričakovano razveselili v največjem koncernu Volkswagen, »da bo podaljšanje spodbud za sodobnejša vozila okrepilo rast električne in trajnostne mobilnosti«. Kot smo že poročali, je Volkswagen pred kratkim še povečal sredstva, ki jih bo namenil za elektrifikacijo (na 73 milijard evrov). Njihov prvi mož Herbert Diess je včeraj povedal, da ukrepi subvencij delujejo. V nedavnem pogovoru z vlagatelji pa  je dejal, kako si prizadevajo, da bi Volkswagen dojemali kot tehnološko podjetje, da morajo ob zasledovanju ekonomije obsega na področju sestavnih delov tako za električne kot klasično gnane avtomobile imeti tudi dovolj znanja na področju načrtovanja programske opreme, da bodo lahko razvijali samovozeča vozila. Dodal, je da so v tekmi s Teslo, ki prav tako povečuje zmogljivosti, a da ima skupina Volkswagen več raznovrstnih modelov in da bi morali imeti tudi na področju trgovske mreže prednost. Vladno podporo je pozdravil tudi Ola Kaellenius, direktor Daimlerja, kot je dejal, so te odločitve »točne prave«.

Shemo močnega subvencioniranja bodo podaljšali do leta 2025.<br />
FOTO: Matthias Rietschel/Reuters
Shemo močnega subvencioniranja bodo podaljšali do leta 2025.
FOTO: Matthias Rietschel/Reuters


Stephan Weil, premier zvezne dežele Spodnje Saške, kjer je središče Volkswagna, pa je izjavil, da hitreje ko bo zgrajena nacionalna polnilna infrastruktura in dosegljiva električna energija iz obnovljivih virov, več ljudi se bo odločilo za električne avtomobile. Po drugi strani je bil objavljen podatek, da se je število polnilnih mest letos v Nemčiji precej povečalo, predvsem so jih vzpostavljala energetska podjetja, vendar pa njihovo krovno združenje (BDEW) ocenjuje, da so mnoga neizkoriščena, ker je v nemškem voznem parku še vedno »le« 240.000 popolnoma električnih vozil. Kot pravijo, so število priključnih mest v pol leta povečali za kar 19 odstotkov na 33.000, za njihovo ekonomsko izkoriščenost pa da bi potrebovali več kot pol milijona povsem električnih vozil.

Kot se je pričakovalo, se je s širjenjem drugega vala korona krize prodaja avtomobilov znova znašla pod pritiskom. Po današnjih podatkih panožnega združenja Acea se je v Evropi oktobra glede na primerljivi lanski mesec zmanjšala za 7,8 odstotka, na letni ravni zdaj nazaduje za skoraj 27 odstotkov. Samo v Nemčiji se je sicer oktobra poslabšala za 2,3 odstotka, z izjemo Italije so bile v rdečem vse velike države, tudi Velika Britanija. Zadnja je sicer te dni še zaostrila svoje načrte za prihodnje čase in dovoljene pogone: motor z notranjim zgorevanjem (bencinski in dizelski) bodo v novih avtomobilih prepovedali že leta 2030 (doslej so govorili o letnici 2035), do leta 2035 naj bi dopustili le prodajo nekaterih hibridnih vozil.

Komentarji: