Španci kupili slovensko platformo za dostavo Ehrana

Špansko zagonsko podjetje Glovo se združuje s slovenskim dostavljalcem hrane Ehrana. S tem želijo okrepiti prisotnost v Vzhodni Evropi, sporočajo iz Barcelone.
Fotografija: Slovenski ponudnik dostave hrane Ehrane bo kupil španski Glovo. FOTO: Arhiv podjetja
Odpri galerijo
Slovenski ponudnik dostave hrane Ehrane bo kupil španski Glovo. FOTO: Arhiv podjetja

Danes je bil dosežen dogovor o združitvi zagonskega podjetja Glovo s slovenskim podjetjem za dostavo hrane Ehrana. Iz Glova sporočajo, da bi združitev lahko dokončno izpeljali v prihodnjih nekaj mesecih.

Za podjetja za dostavo so medtem na obzorju tudi velike spremembe pri zaposlovanju - evropske države namreč urejajo pravice dostavljavcev. Slednji pogosto delajo kot samozaposleni oziroma kot freelancerji, s tem pa ostanejo brez ugodnosti, kot je dopust in bolniška odsotnost. Ureditev takšnih delovnih razmerij je v torek zahtevala španska vlada, italijansko tožilstvo je enako potezo naredila že februarja.
 

Centralna in Vzhodna Evropa


Glovo je eno večjih zagonskih podjetij, ki se ukvarja z dostavo izdelkov na dom. Leta 2015 sta ga ustvarila Oscar Pierre in Sacha Michaud, do danes pa delujejo v 22 državah in v 400 mestih. V nasprotju z Ehrano, se Španci ne ukvarjajo zgolj z dostavo hrane na dom, dostavljajo namreč tudi druge izdelke, bodisi živila, izdelke za osebno higieno ali farmacevtske izdelke. Željo po dostavi farmacevtskih izdelkov na dom je pri nas izrazil tudi Wolt, ki je to nišo zdaj že vpeljal v svojo ponudbo.

image_alt
Poklic letošnje jeseni: dostavljavec hrane


Pri Glovu pravijo, da so se za združitev z Ehrano odločili zaradi želje po večji prisotnosti v centralni in vzhodnoevropski regiji, kjer so sicer zdaj že prisotni. Denar za nakup slovenske Ehrane so si zagotovili s pridobitvijo investicij v letošnjem aprilu – takrat so zbrali kar 450 milijonov evrov. Ob pridobitvi te rekordne investicije med španskimi startupi, so pri Glovu napovedali, da se bodo dodatno krepili na 20 obstoječih trgih; njihove storitve tam uporablja okoli 10 milijonov uporabnikov.

Glovo ob prejemu investicije ni razkril kakšna je skupna vrednost podjetja, kljub temu pa je španski finančni časopis Expansion ocenil, da je podjetje vredno okoli 2 milijardi evrov.
 

Odzivi


Združitev z Glovom je komentiral Borut Markelj, direktor Ehrane, ki pravi, da je podjetje iz Barcelone v preteklosti že pritegnilo njihovo pozornost, predvsem zaradi inovativnega poslovnega modela in s strategijo, usmerjeno v hitrost storitve. »Veseli smo, da bo tudi Ehrana odslej del mednarodne zgodbe o uspehu, saj verjamemo, da bo združitev prinesla dodano vrednost tako za naše uporabnike in poslovne partnerje kot tudi za slovenski sektor dostave na dom,« razlaga Markelj.
Ekipa španskega podjetja Glovo FOTO: Arhiv podjetja
Ekipa španskega podjetja Glovo FOTO: Arhiv podjetja


Prav tako se je na združitev odzval Óscar Pierre, eden od ustanoviteljev Glova: »V Vzhodni Evropi rastemo hitro in vidimo še ogromno neizkoriščenega potenciala. Ehrana je resnično močan igralec na lokalni ravni in v združitvi vidimo strateško priložnost za vstop na nov trg kot tudi za nadaljnjo krepitev našega vpliva v regiji, kjer priljubljenost storitev spletne dostave narašča. Z ekipo pri Ehrani tesno sodelujemo in podrobno načrtujemo, da bi zagotovili kar se da nemoteno tranzicijo z minimalnimi motnjami tako pri uporabnikih kot tudi pri partnerjih in dostavljavcih. Veseli nas, da bomo v Slovenijo prinesli svoje izkušnje in znanje iz tujine, ter da bomo obogatili ponudbo in kakovost dostave hrane in drugih izdelkov na dom,« je bil jasen Pierre.
 

Rast ekipe in »ultrahitra« dostava


Glovo je letos sklenil še partnerstvo s švicarskim nepremičninskim podjetjem Stoneweg, na področju divizije Q-Commerce (Quick commerce). V sklopu zadnjega bodo razvijali tako imenovane mikrodistribucijske centre znotraj mestnih središč. S to storitvijo želijo pokriti 850 mest po svetu, cilj pa je vzpostaviti premium storitev »ultrahitre« dostave znotraj mest, so ob sklenitvi partnerstva razlagali pri Glovu.

Podjetje iz Barcelone pa ne skriva še drugih ambicij, po Evropi želijo izrazito povečati svoje tehnološke zmogljivosti. V luči tega so leta 2019 v Varšavi odprli svoje drugo tehnološko središče, odprli naj bi še dve dodatni središči v Madridu in Kijevu. S tem bi se inženirska ekipa povečala s 300 na 500 zaposlenih.
 

Prekarnost in spremembe


Ob nagli rasti povpraševanja po storitvah za dostavo hrane in drugih izdelkov pa trenutnemu poslovnemu modelu grozijo spremembe in delovna regulacija. Zastopniki pravic delavcev v nekaterih tujih državah namreč opozarjajo na vse večjo prekarnost dostavljavcev, ki delo pogosto opravljajo kot samozaposleni. Dostavljavci so običajno plačani glede na število dobavljenih naročil, pri tem pa niso deležni ugodnosti, kot je dopust ali bolniška odsotnost.
Podjetja za dostavo so po novem prisiljena v zaposlovanje svojih dostavljavcev. FOTO: Jure Eržen/Delo
Podjetja za dostavo so po novem prisiljena v zaposlovanje svojih dostavljavcev. FOTO: Jure Eržen/Delo


Kot odziv na slabo urejen položaj dostavljavcev je včeraj ravno španska vlada od podjetij za dostavo hrane zahtevala sklenitev pogodbe o zaposlitev s svojimi dostavljavci. Podjetja, kot je Glovo, UberEats in Deliveroo imajo zdaj tri mesece časa, da sklenejo pogodbe s samozaposlenimi, ki za njih dostavljajo izdelke. Španska ministrica za delo Yolanda Diaz pravi, da do zdaj nobena država ni upala urediti položaj dostavljavcev hrane, zato so Španci pionirji na tem področju.

Področje so februarja letos sicer začeli urejati tudi v sosednji Italiji, kjer je tožilstvo proučilo delovne pogoje 60.000 dostavljavcev. Tega so se lotili po tem, ko so prejeli več prijav s strani delavcev v dostavi. Tako kot v Španiji morajo dostavna podjetja tudi v Italiji zaposliti svoje dostavljavce, v nasprotnem primeru si lahko prislužijo vrtoglave globe v višini 733 milijonov evrov.

Preberite še:

Komentarji: