V Magni Nukleus začeli poskusno proizvodnjo (VIDEO)

Družba Magna je začela poskusno proizvodnjo v obratu v občini Hoče - Slivnica.
Fotografija: FOTO: Tadej Regent/Delo
Odpri galerijo
FOTO: Tadej Regent/Delo

Agencija Republike Slovenije za okolje je v petek Magni izdala sklep o pravnomočnosti okoljevarstvenega dovoljenja za lakirnico v Hočah, vodstvo avtomobilskega velikana je nato odločilo, da bodo poskusno proizvodnjo v Hočah začeli danes, prve karoserije so že odpeljali v Gradec. Do konca maja hočejo maksimirati proizvodnjo in na eno izmeno proizvesti sto karoserij.

FOTO: Tadej Regent/Delo
FOTO: Tadej Regent/Delo



Novinarjem so pri tem znova odprli vrata v lakirnico, spregovoril je David Adam, vodja projekta Magna Nukleus in bodoči direktor družbe Magna Slovenija. V obdobju poskusne proizvodnje bo po njegovih besedah vse potekalo, kot da bi šlo za redno proizvodnjo: »Vse mora teči gladko.«
 

Zaposleni večinoma iz regije





Magna je poskusno obratovalno dovoljenje od ministrstva za okolje in prostor prejela za obdobje enega leta. Med poskusno proizvodnjo bo potekal poostren monitoring.

FOTO: Tadej Regent/Delo
FOTO: Tadej Regent/Delo


Trenutno je v hoškem obratu zaposlenih več kot 200 delavcev, osem od teh je Slovencev, ki so prišli iz graške tovarne, poleg njih pa sta zaposlena še dva Avstrijca – vodja projekta David Adam in sodelavec: »Zaposleni so Slovenci, večinoma iz regije, iz Maribora.« 

Spomnimo, da je vlada zavrnila sprejetje predloga spremembe zakona o zagotavljanju pogojev za izvedbo strateške investicije na razvojnem območju v občini Hoče - Slivnica, saj ni hotela reševati problematike za le enega investitorja. Dopolnitev zakona, ki ga je pripravilo ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, je predlagalo združenje Rovo.

FOTO: Tadej Regent/Delo
FOTO: Tadej Regent/Delo


Okoljevarstvena organizacija je hotela, da se za Magnino investicijo v Hočah izvzame določilo zakona o vodah, ki govori o prepovedi njene dejavnosti na vodovarstvenem območju. Vlada je ugotovila, da so okoljevarstvena soglasja v enakih postopkih kot Magna doslej pridobile tudi druge družbe, zato se ji izjema za enega investitorja ne zdi upravičena.

Služba vlade za zakonodajo je glede takšne rešitve podala negativno mnenje, zato vlada predloga okoljevarstvene organizacije ni potrdila. A ne glede na vse se je Rovo že po sestanku odpovedal upravnemu sporu glede okoljevarstvenega dovoljenja, ki je zdaj postalo pravnomočno.
 

Prve karoserije


Vodja projekta Magna Nukleus in bodoči direktor družbe Magna Slovenija je pri tem dejal, da bodo danes proizvedli prve karoserije. Zaposleni trenutno delajo v eni izmeni in si prizadevajo, da bi postopoma dosegli cilj, ko bodo v eni izmeni nalakirali več kot sto karoserij. 

»Zelo smo ponosni, da danes končno uradno začenjamo poskusno proizvodnjo. Danes zjutraj smo poslali šest karoserij do tovarne v Gradcu, naši delavci v proizvodnji so trenutno delali na prvih karoserijah v lakirnici,« je dejal in pristavil, da se bodo v prihodnjih tednih osredotočili na usklajevanje časovnega načrta, optimizacijo proizvodne linije in zadnje usposabljanje delavcev.

FOTO: Tadej Regent/Delo
FOTO: Tadej Regent/Delo


Ni pa konkretno odgovoril na vprašanje, koliko je zamik v začetku poskusne proizvodnje stal družbo Magna: »Nimamo natančnih številk, toda v tovarni v Gradcu smo morali delati zunaj delovnika, da smo lahko zagotovili število karoserij za stranke.«


Danes v Gradec 24 karoserij

 
»Občutki po vseh teh tednih in mesecih negotovosti so dobri. Zaznati je pozitivno klimo. Verjamemo, da je to začetek ene velike zgodbe in da najboljše še pride,« je povedal vodja oskrbovalne verige v logističnem centru Magne Miran Kolarič. Logistični oddelek obrata kot edini za zdaj dela v dveh izmenah.
 
Tovornjaki, ki jih poganja zemeljski plin, v krožni vožnji iz Gradca v hoško tovarno vozijo karoserije, ki jih v Hočah polakirajo in nato odpeljejo nazaj v graški obrat. Trenutno v krožni vožnji vozi šest tovornjakov, na vrhuncu kapacitet, ki naj bi jih dosegli konec maja, bo med Gradcem in Hočami krožilo 17 tovornjakov.
 
»Danes bomo v Gradec odpeljali 24 polakiranih karoserij, prihodnji teden že 60,« strmo naraščanje proizvodnih kapacitet napoveduje Kolarič.
 
A prvi dan poskusne proizvodnje ne mine brez zapletov. »Obstajajo določene težavice, ki jih odpravljamo. Razumeti morate, da zagon tako kompleksne proizvodnje predstavlja velik zalogaj. Pripravljaš se na sto izzivov, preseneti te 101.,« je iskren zaposleni, ki o svoji plači v Magni pravi, da je »solidna«.
 

Komentarji: