V nemški avtomobilski industriji bolj veselo

Optimizem počasi raste. VW je napovedal višjo maržo, Porsche (z Bugattijem) morda močneje vstopa v hrvaški Rimac.
Fotografija: Razpoloženje v nemški avtomobilski industriji se je znova rahlo izboljšalo. FOTO: Ina Fassbender/AFP
Odpri galerijo
Razpoloženje v nemški avtomobilski industriji se je znova rahlo izboljšalo. FOTO: Ina Fassbender/AFP

Kot ugotavlja münchenski inštitut za ekonomske raziskave Ifo, se razpoloženje in pričakovanja v nemški avtomobilski industriji še naprej popravljajo, takšni signali prihajajo tudi iz največjega koncerna Volkswagen.

Kazalnik aktualnega razpoloženja Ifo v avtomobilski industriji je februarja znašal  »le« še –2,3 točke, mesec pred tem je bil pri –7,7 točke, decembra –8,5 točke. Po izbruhu virusa lani aprila je bil kar –85, kar je bilo tudi slabše kot v časih svetovne finančne krize v letih 2007–2008. Povpraševanje je bilo sicer februarja šibko; ta kazalnik je z januarskih +10,6 zdrsnil  na –3,6 točke, zaradi tega so se naročila komaj kaj povečala, zaloge so bile večje kot običajno.

So pa pričakovanja veliko boljša za prihodnje mesece, tovrstni podatek je z januarskih +pet točk zrasel na +37 točk. »Avtomobilski proizvajalci so trenutno še ujeti sredi zime, a se veselijo pomladi,« je poskušal biti slikovit vodja raziskav pri inštitutu Klaus Wohlrabe in dodal, da nemško avtomobilsko industrijo razveseljuje pogled na mednarodne trge.

Znano je, da posebej dobro že od drugega dela lanskega leta nemške avtomobilske družbe svoje izdelke znova prodajajo na Kitajskem, kjer se je trg popolnoma stabiliziral. Bodo pa podjetja potrebovala manj zaposlenih, načrti zaposlovanja še vedno predvidevajo zmanjšanje števila delovnih mest, so sporočili pri Ifu.

Podobni so signali tudi iz podjetij. Največji evropski avtomobilski koncern Volkswagen po besedah njihovega prvega finančnika Franka Wittra letos pričakuje močno rast dobav, prometa in marž. Vse to je šlo lani navzdol, a jim je le uspelo poslovati pozitivno, in sicer so imeli še vedno več kot deset milijard evrov dobička iz dejavnosti. Lanska marža je znašala 4,8 odstotka, letos pa naj bi se približala šestim odstotkom.

Podjetje se v tem poslovnem poročilu ni dotaknilo nedavnih namigov, da bi morda iz strukture izločilo slovito in najbolj donosno znamko Porsche ter jo posebej uvrstilo na borzo, tudi niso govorili o morebitni prodaji superprestižne nišne znamke Bugatti.

Mate Rimac se pogovarja s Porschejem, da bi ta močneje vstopil, v njegovo podjetje in pritegnil še Bugatti. FOTO: Rimac Automobili
Mate Rimac se pogovarja s Porschejem, da bi ta močneje vstopil, v njegovo podjetje in pritegnil še Bugatti. FOTO: Rimac Automobili


Je pa nemški spletni medij Automobilwoche danes poročal, kako utegne Porsche povečati svoj dosedanji delež v hrvaškem specialistu za superzmogljive električne avte Rimcu. Kot je za ta medij dejal Mate Rimac, ustanovitelj istoimenskega podjetja, naj bi Porsche sodeloval pri njihovem pridobivanju svežih sredstev (130–150 milijonov evrov); nemška znamka bi svoj sedanji 15-odstotni delež povečala na nekaj manj kot 50 odstotkov, to pa bi zajemalo tudi prenos Bugattija k Rimcu.

Odločitev o tem naj bi bila sprejeta v prvi polovici letošnjega leta, če bi bila pozitivna, bi to pomenilo tisoč novih delovnih mest za hrvaško podjetje.

Komentarji: