Izet Rastoder kupil letalska dovoljenja Adrie Airways

Družba Air Adriatic je letalska dovoljenja kupila po izklicni ceni 45.000 evrov.
Fotografija: Družba Air Adriatic, za katero stoji poslovnež Izet Rastoder, je po izklicni ceni 45.000 evrov kupila letalska dovoljenja Adrie Airways. FOTO: Blaž Samec/Delo
Odpri galerijo
Družba Air Adriatic, za katero stoji poslovnež Izet Rastoder, je po izklicni ceni 45.000 evrov kupila letalska dovoljenja Adrie Airways. FOTO: Blaž Samec/Delo

Družba Air Adriatic, za katero stoji poslovnež Izet Rastoder, je po izklicni ceni 45.000 evrov kupila letalska dovoljenja Adrie Airways.

Varščino za sodelovanje na dražbi, kjer je stečajni upravitelj Adrie Airways Janez Pustatičnik prodajal dovoljenja za opravljanje letalskih prevozov, so vplačali trije dražitelji. Pustatičnik je po dražbi povedal, da so dovoljenja, med drugim spričevalo letalskega prevoznika, prodali po izklicni ceni, saj je dražila le družba Air Adriatic, preostala dražitelja pa ne.



Varščino so vplačale družbe Air Adriatic, za katero stoji poslovnež Izet Rastoder, Komforia, katere lastnica je istoimenska družba iz hrvaškega Čakovca, njen direktor pa je Janez Sever, in Dedal Aero, za katero stoji nekdanji Adrijin pilot Dejan Slodej.

Za spričevalo letalskega prevoznika so zanimanje izrazili tudi ruski vlagatelji, povezani z ruskim proizvajalcem letal Suhoj.

Za spričevalo letalskega prevoznika so zanimanje izrazili tudi ruski vlagatelji, povezani z ruskim proizvajalcem letal Suhoj. FOTO: Jure Eržen/Delo
Za spričevalo letalskega prevoznika so zanimanje izrazili tudi ruski vlagatelji, povezani z ruskim proizvajalcem letal Suhoj. FOTO: Jure Eržen/Delo

 

Časovni pritisk


Stečajni upravitelj je dokumente prodajal po izklicni ceni 45.000 evrov. Agencija za civilno letalstvo je veljavnost spričevala letalskega prevoznika podaljšala do 30. septembra. Do takrat ima Rastoder čas, da odpravi neskladja in da obdrži spričevalo letalskega prevoznika.

Ta datum je tudi skrajni rok za obnovitev članstva v Mednarodnem združenju letalskih prevoznikov (IATA). Takrat se namreč izteče eno leto po odvzemu operativne licence. Bolj se mudi z zagotavljanjem slotov, torej terminov za prihode letal na večjih letališčih. V Frankfurtu, Münchnu in Amsterdamu odgovore, ali hraniti poletne slote, pričakujejo do konca tega meseca, stečajni upravitelj se za ohranjanje slotov dogovarja tudi z letališči v Zürichu, Bruslju, na Dunaju, v Københavnu in Parizu.



Pogojev za vzpostavitev letalskih povezav je poleg kupljenih dovoljenj še precej, tudi pridobitev operativne licence, najem letal, zaposlitev odgovornih oseb, zagotavljanje vzdrževanja letal ...
 

Terjatve je prijavilo 2800 upnikov


Terjatve v stečaju Adrie Airways je prijavilo 2800 upnikov. Janez Pustatičnik bo zdaj terjatve preizkusil, zneski pa so »tudi milijonski«, je dejal.

Stečajni upravitelj v kratkem pričakuje cenitve poslovne stavbe in blagovne znamke. Oboje je na voljo tudi za najem. V poslovni stavbi, ki ima dobrih 4000 kvadratnih metrov, je zdaj en najemnik, še z dvema se pogovarjajo, je dejal Pustatičnik.

Stečajni upravitelj Janez Pustatičnik v kratkem pričakuje cenitve poslovne stavbe in blagovne znamke. FOTO: Roman Šipić/Delo
Stečajni upravitelj Janez Pustatičnik v kratkem pričakuje cenitve poslovne stavbe in blagovne znamke. FOTO: Roman Šipić/Delo

 

Kaj bo zahtevala agencija


Direktor agencije za civilno letalstvo Rok Marolt je povedal, da se je Rastoder pred meseci pri njih že oglasil, vloge za kakršen koli certifikat pa doslej niso dali.

​Na vprašanje, kakšna neskladja morajo opraviti, da dobijo AOC, je odgovoril, da so Adrii AOC suspendirali, ker ni bilo IT podpore glede tehničnega stanja letal. Bodo pa poleg tega za AOC morali dokazati, da izpolnjujejo vse pogoje za varno letenje, torej imeti potrjene vse priročnike, programe vzdrževanja letal, lizing pogodbe za letala, odgovorne osebe, programe treniranja posadk ...

»Skoraj enako bodo morali narediti, kot če bi želeli nov AOC,« je rekel Marolt. Prednost AOC od Adrie Airways je le ohranitev članstva v mednarodnih organizacijah in komercialno zanimivih zgodovinskih slotov. Operativno licenco pa bi lahko dobili po prejetju AOC, zanjo bi morali dokazati, da imajo dovolj denarja za 24 mesecev varnega letenja.

Preberite še:

Komentarji: