Velikan, ki spreminja nakupovalne navade (drugič)

Vroča delnica: Na podlagi izkušenj zadnjih let je zdaj pravi čas za nakup delnic AMZ US.
Fotografija: Infografika Delo
Odpri galerijo
Infografika Delo

Ko sem pred dobrim letom dni pisal o družbi Amazon (AMZN US) je cena delnice ravno izgubila dobrih osem odstotkov, potem ko je prvič v zgodovini presegla tisoč dolarjev za delnico. Takrat so bila pričakovanja o rasti podjetja ogromna in za marsikoga nerealna. Od takrat do danes je vse postalo zgodovina in cena delnice je ob koncu poletja presegla dva tisoč dolarjev. V zadnjem času pa je ob splošnem negativnem sentimentu izgubila skoraj 25 odstotkov vrednosti. Tisti, ki ste pred letom dni kupili delnice Amazona, ste kljub popravku še vedno dobrih 60 odstotkov v plusu, kar ni slabo za leto dni.


Začelo se je s knjigarno


Kar se je leta 1994 začelo kot največja globalna knjigarna, je z leti postala največja svetovna trgovina, ki prodaja skoraj vse. Vizija ustanovitelja in premišljeno širjenje poslovanja na različne segmente je družbi omogočilo, da je skozi leta iz preproste spletne knjigarne postala največji svetovni trgovec. V vsem tem času se je spreminjala samo ponudba. Tako danes na spletni strani poleg knjig lahko naročimo filme, videoigre, glasbo, elektroniko, nakit, oblačila, športne rekvizite, pohištvo, avtomobilske dele, igrače, kozmetiko in drugo. V bistvu na amazon.com lahko naročimo vse, kar je mogoče zapakirati v škatlo in poslati po pošti. Z razvojem tehnologije so kupcem omogočili prenos (angl. download) e-knjig, glasbe in filmov na domače računalnike, mobilne naprave in tudi na lastno napravo za prenos in branje knjig, imenovano Kindle.

V strukturi prihodkov z 69-odstotnim deležem še vedno največji del predstavlja spletna trgovina. Amazon Web Services (AWS), ki je namenjen razvijalcem spletih aplikacij, start-up podjetjem in tudi velikim poslovnim sistemom, ki prek platforme lahko zakupijo prostor za shranjevanje podatkov, predstavlja dobrih 12 odstotkov vseh prihodkov in je najdobičkonosnejši del celotnega ekosistema družbe Amazon.com. Z nakupom trgovinske verige Whole Foods je Amzaon povečal prihodke za 17 milijard dolarjev in zdaj predstavljajo 7,5 odstotka vseh prihodkov. Zelo pomemben in predvsem dobičkonosen del so naročnine na storitev Prime, ki pomenijo 6,5 odstotka vseh prihodkov.


Milijardni dobički


Z razvojem tehnologije v zadnjih letih je več kot očitno, da bo (je) AWS še dolgo časa divizija, ki bo najbolj rasla in hkrati prinašala največ čistega dobička. Samo v enem letu je divizija povečala prihodke za 46 odstotkov na 23,3 milijarde dolarjev. Skupaj so družbi prihodki v zadnjem letu zrasli za 37 odstotkov na 220 milijard. Čisti dobiček pa se je povečal za 2,2 na 8,1 milijarde. Pred letom dni je Amazon napovedoval prihodke v višini 180 milijard dolarjev in čisti dobiček 6,6 milijarde. Ko pogledamo podatke, je družbi v zadnjem letu uspelo napovedane številke precej preseči, o čemer so analitiki pred letom dni še dvomili.

Za leto 2019 Amazon napoveduje prihodke v višini 281 milijard dolarjev (+27 odstotkov) in 18 milijard dolarjev (+123 odstotkov) čistega dobička in spet se pojavljajo dvomi o zmožnosti realizacije. Ker se je na trgu v zadnjem mesecu pojavil negativni sentiment, čeprav vodilna IT-podjetja po vrsti presegajo pričakovanja, so se delnice teh znižale za 15 in več odstotkov, pri čemer je delnica Amazona zašla v medvedji trend z več kot 23-odstotnim padcem. Če nas zgodovina kaj nauči, je najverjetneje v tem času pravšnji trenutek za nakup delnic.

Komentarji: