Frankfurt – Največji nemški avtomobilski proizvajalec Volkswagen bo v Salzgittru, kjer že ima razvojni center za baterije za električna vozila, postavil še tovarno za izdelavo baterij. Investicija je vredna okoli milijardo evrov, tovarna pa naj bi zaživela v treh letih. Šef VW
Herbert Diess je pred današnjo skupščino delničarjev pojasnil, da je takšna investicija smiselna, saj imajo v Salzgittru že zdaj zaposlenih 200 raziskovalcev, ki se ukvarjajo z razvojem baterij za električna vozila.
VW, ki se je v zadnjih letih ukvarjal predvsem s finančnimi posledicami dizelske afere, namerava po novem postati vodilni ponudnik električnih vozil na svetu. Ali mu bo to uspelo, je povsem odprto vprašanje, saj je nemška avtomobilska panoga na tem področju v izjemnem zaostanku za inovatorji v e-mobilnosti, kot je, recimo, Tesla ali pa Toyota pri hibridih. Trenutno med desetimi najbolj prodajanimi električnimi avtomobili na svetu ni mogoče najti niti enega nemškega.
Industrijo čaka zahtevno prestrukturiranje
Nemško avtomobilsko industrijo čaka finančno in strukturno izjemno zahtevno prestrukturiranje, če bo hotela nadoknaditi razvojni zaostanek. VW bo tovarno zgradil skupaj s partnerjem, ki pa ga še ni razkril. Trenutno VW baterije kupuje pri južnokorejskih in kitajskih proizvajalcih SKI, LG Chem in CATL. VW je tudi vodja evropske iniciative na tem področju, ki sliši na ime Evropska zveza za baterije. Cilj zveze, v katero je kot proizvajalec baterij vključen švedski Northvolt, je pospešiti raziskave in izdelavo baterij za električna vozila, vse od surovin do tehnologije.
Volkswagen namerava kot prvi nemški avtomobilski proizvajalec postaviti svojo tovarno baterij za električna vozila. FOTO: Reuters
VW je pred kratkim odprl naročila za električni avtomobil VW ID.3, ki naj bi bil VW-jeva različica Teslinega modela 3. Vozilo nameravajo dati na trg prihodnje leto, izdelali pa jih bodo, za zdaj, 30.000. Gre za omejeno serijo vozil, ki bo stala okoli 40.000 evrov, kupci pa morajo v prednaročilu plačati tisoč evrov kavcije. Iz VW so sporočili, da so že v prvih 24 urah registrirali 10.000 naročil. Vozilo naj bi v serijski proizvodnji in z osnovno opremo stalo okoli 30.000 evrov. Za primerjavo, Tesla po ocenah Bloomberga na teden izdela okoli 5800 vozil modela 3, skupaj pa naj bi jih od začetka proizvodnje leta 2017 izdelal okoli 254.000.
Spomnimo, da se je za postavitev baterije za električna vozila v Nemčiji zavzel tudi nemški minister za gospodarstvo
Peter Altmaier v svoji industrijski strategiji do leta 2030. Bojazen je, da bi avtomobilska industrija morala začeti zapirati delovna mesta, saj električni avtomobili zahtevajo precej manj sestavnih delov kot bencinski ali dizelski motorji.