Za obnovo proge do Šentilja 101 milijon evrov EU sredstev

Zaradi posodobitve bo po odseku na dan lahko peljalo 84 namesto 67 vlakov.
Fotografija: Obnova železniške postaje Šentilj. Foto Tadej Regent/Delo
Odpri galerijo
Obnova železniške postaje Šentilj. Foto Tadej Regent/Delo

Evropska unija bo vložila 101 milijon evrov iz kohezijskega sklada za posodobitev železniškega odseka med Mariborom in Šentiljem.

Zaradi posodobitve bo po odseku na dan lahko peljalo 84 namesto 67 vlakov, s čimer se upošteva predvideno povečanje prometa do leta 2039 na tem delu baltsko-jadranskega koridorja, ki je del osrednjega vseevropskega prometnega omrežja, so sporočili z evropske komisije. Nova železniška proga naj bi se začela uporabljati februarja 2023.

Evropska komisarka za promet Violeta Bulc je dejala: »Po zaslugi te kohezijske naložbe bodo prebivalci in turisti lahko hitreje in varneje potovali med Mariborom in Šentiljem oziroma mejo. Upam, da bo to ljudi prepričalo, da avtomobile pustijo doma in izberejo okolju prijaznejši prevoz. Poleg tega bo ta projekt, ki ga financira EU, omogočil intenzivnejši prevoz tovora, kar bo ugodno vplivalo na delovna mesta, trgovino in rast v državi.«
 
 Za nadgradnjo železniške proge Maribor–Šentilj je direkcija za infrastrukturo prejela tri ponudbe: najcenejšo v višini 100,96 milijona evrov je oddal konzorcij slovenskih gradbincev Pomgrada, Kolektorja Kolinga, SŽ-ŽGP, GH holdinga in Gorenjske gradbene družbe, ponudba turškega Cengiza znaša 117,42 milijona evrov, najdražji je Strabag s 136,65 milijona evrov. Direkcija še ni objavila odločitve o izbiri ponudnika.

Komentarji: