Ko sta se bobnar Louis Cole in pevka Genevieve Artadi pred približno osmimi leti srečala v Los Angelesu, kjer sta vsak na svoji glasbeni univerzi študirala jazz, sta si bila nemudoma všeč. Oba sta namreč gojila posebno ljubezen do funky vokala, sinkopiranega ritma, distorziranih sintetiziranih zvokov, nasičene harmonije in bogatih tekstur – skratka funky-groovy-jazzy
indietronice, ki je začela cveteti na zahodni obali v zadnjem času. Oba sta tudi videla izziv v tem, da bi združevala nezdružljivo. Medtem ko je Cole med poslušanjem Jamesa Browna razmišljal o basovskih linijah in kako pripraviti glasbo do tega, da zveni kul, je Artadijeva razmišljala, kako bi resne napredne instrumentale nadgradila z neresnimi besedili.
Poslušala sta Stevieja Wonderja, Aretho Franklin, Michaela Jacksona, Jamesa Browna, Milesa Davisa, Tonyja Williamsa, Talking Heads, The Beatles, Stereolab, Lush, Beach Boys, Herbieja Hancocka, Jamesa Chanca, Caetana Velosa pa Ligetija, Mozarta in Bacha. Se navdihovala pri Skrillexu, Björk
, Thundercat in Stanleyu Kubricku, med svojimi idoli pa nikoli ne pozabita omeniti drug drugega in člane Coleove družine.
»Jazz je kul, ker ti dopušča svobodo v trenutku. Ko dobiš idejo, jo lahko zasleduješ, se z njo poigravaš in eksperimentiraš. Veliko najinih pesmi je nastalo prav iz tega eksperimentiranja,« je v enem od intervjujev povedal Cole.

Knower: »Življenje je zapleteno in noro in rada imava glasbo, ki je prav taka.« Foto Richard Thompson
Uspeh je plod trdega dela
Uspeh njune zasedbe, ki sta jo poimenovala Knower, ni prišel sam od sebe, zasluge pripisujeta trdemu delu in sposobnosti, da sta ob tem, ko sta prisluhnila trenutnim trendom, znala slediti svojemu notranjemu glasu. Louis preprosto rad dela glasbo. Nenehno. V svoji hiperprodukciji pa je dosledno intenziven. Za sabo imata štiri skupne albume, nekaj solističnih in nebroj videov, ki so ju ponesli v svet.
V stilu gibanja DIY (naredi sam) sta tako kot mnogi pred njima, odrezala posrednike med svojo glasbo in poslušalci in svoje delo začela kot po tekočem traku objavljati na youtubu. V glasbeni industriji, ki v svoje favorite meče milijone, sta se čudaka zaprla v svojo dnevno sobo in se snemala. Njuni odpiljeni videi, v katerih ne manjka duhovitih starodobnih računalniških grafik, podnapisov, ki razlagajo dogajanje v glasbi, letečih penisov in na mestu stopicljajočih konjičkov in levov, so kmalu postali viralni. Knower pa je postal mednarodni internetni fenomen, ko si je njun domači band session ogledalo preko 3,5 milijona gledalcev v samo enem tednu.
Načeloma velja, da bolj zapleteno in ambiciozno je novinarjevo vprašanje, bolj preprost in nesmiseln bo njun odgovor. Če ju povprašate po njunem kreativnem procesu, dobite odgovor, da je podoben delfinu s človeškimi nogami, opičjo glavo in škampovim repom. »Življenje je zapleteno in noro in rad imam glasbo, ki je prav taka,« je povedal Cole.
Zabavna s senco žalobnosti
Podobno – kot vesoljca, ju opisujejo tudi drugi glasbeniki, s katerimi sodelujeta. Njuno pesem
I remember so na svojem albumu
Family Dinner Vol. 2 priredili popularni Snarky Puppy in ju povabili v goste.
Za njuno glasbo kritiki pravijo, da bi lahko bila za koga na meji okusnega, a je nadvse zabavna, s senco žalobnosti. Ekscentrična, pač. Dokazujeta, da lahko resne napredne instrumentale nadgradijo neresna besedila, ki obdelujejo različne teme.
Ljubezenske (
Jeb... makeup, spusti tuširanje), družbeno kritične, eksistencialne (
Bojim se pogledati na svoj tekoči račun) in politične (
Vlada ve, kadar masturbiraš). Govorita o smislu življenja, ki je zanju
Pizza, napisala pa sta tudi odo zgaranemu človeku
Hanging on. »Če bi morala prav zdaj umreti, hočem, da bo zabavno in razburljivo,« poje Artadijeva v našpičeni elektro drum'n'bass pesmi
Die Right Now. Njuni priljubljenosti niso v napoto niti kletvice, ki jih z veseljem vključujeta v svoja nekajvrstična besedila - v videu
F it up v zgornjem levem kotu je celo števec, ki beleži, kolikokrat je izgovorjena besedo na F.
Čeprav sta samodeklarirana zapečkarja in nerada hodita v studio, ampak svojo glasbo snemata kar v domači dnevni sobi, kuhinji ali pa na stopnicah, ju je internetna priljubljenost le zvabila v beli svet. Ko so Red Hot Chili Peppers videli video, v katerem Louis Cole ob sintesajzerju prepeva, da se boji pogledati na svoj bančni račun, so ju nemudoma povabili, da nastopita kot njihova predskupina. Tako sta dobila priložnost, da nastopita pred 40.000 glavo množico in med publiko pomečeta nekaj zelenjave. (Menda ta ob tem ni bila bili najbolj navdušena).
Pridružila sta te tudi losangeleškemu zvezdniku Thundercatu, jazzovskemu pianistu Brada Mehldau, sam Quincey Jones pa ju je povabil kar k sebi domov, kjer sta v njegovi dnevni sobi prepevala pesmi Michaela Jacksona, medtem ko je on jedel guacamole. Zahvalil se jima je s citatom, ki ga zdaj citirajo vsi organizatorji koncertov: »Knower vas bodo vrgli na kolena in vas prisilili, da jih prosite za še!
«
Na(d)grad(nj)a v živo
Odzivi oboževalcev Knower na socialnih omrežjih potrjujejo Quinceyeve besede. »Louis je bog, Knower ga rulajo!« ali pa »Zaradi tega banda se počutim bolj normalno v tem zaj…. svetu.« in »Knower daje upanje pop glasbi.« so komentarji, ki spremljajo posnetek koncerta na visokih obratih, na katerem Cola za bobni za trenutek zamenja Artadijeva, da se lahko on v miru vrže z odra na občinstvo.
V naše kraje prihajata prvič. Na povabilo Musicology Barcaffe Sessions (ki so zaslužni za to, da so Beograd in Ljubljano obiskali Incognito, Angie Stone in Robert Glasper), bosta v Kinu Šiška Louis Cole in pevka Genevieve Artadi nastopila s podporo klaviaturistov Dennisa Hamma, Raia Thistlethwayteja in Jacoba Manna, basista Sama Wilkesa, saksofonista Sama Gendela ter kitarista Thoma Gilla.
Ko ju je novinar pred beograjskim koncertom vprašal, kako bi zvenelo njuno vabilo na beograjski in ljubljanski koncert, sta odgovorila: »Na vso moč se bova potrudila. Prosim pridite na najin koncert. Rada vas imava.«
Komentarji