Flores musicae

Med Novo Gorico in Goriškimi brdi od danes do nedelje, 30. septembra. Uvodni koncert Makalonce na gradu Kromberk nocoj ob 20.00.
Fotografija: FOTO: arhiv festivala
Odpri galerijo
FOTO: arhiv festivala

Festival srednjeveške in renesančne glasbe bo med Novo Gorico in Goriškimi brdi od danes do nedelje, 30. septembra, ponudil koncerte štirih mednarodnih zasedb. Kot napovedujejo organizatorji, bo na nocojšnjem uvodnem koncertu slovenska skupina Makalonca uzvočila najstarejše pesmi slovenske glasbene tradicije. Nemška sopranistka Sabine Lutzenberger bo jutri v duetu z Norbertom Rodenkirchnom oživila srednjeveške mistične speve mojstra Frauenloba.

Zadnja dva koncerta bosta posvečena italijanski glasbi okrog leta 1500. Italijanska zasedba Ricercare Antico bo v soboto izvedla laude, parodije priljubljenega posvetnega repertoarja s sakralnimi besedili, skupina La Lyra pa bo na nedeljskem »dvojnem« duetu predstavila repertoar severnoitalijanskih frottol, več kot pol tisočletja starih »popevk«.
 

Sugestivna festivalska prizorišča


Uro pred koncerti bodo v sklopu festivala organizirani tudi brezplačni vodeni ogledi sugestivnih festivalskih prizorišč: Grad Kromberk (z ogledom muzejskih zbirk), Frančiškanski samostan Kostanjevica (z ogledom grobnice Burbonov in Škrabčeve knjižnice) in cerkev sv. Križa v Kojskem (z zlatim poznogotskim krilnim oltarjem). Pred nocojšnjim uvodnim koncertom na gradu Kromberk bo v Glasbeni šoli Nova Gorica ob 17. uri Janez Jocif s skupino Makalonca pripravil predavanje o slovenski glasbeni tradiciji in inštrumentih, ki so jih v preteklih stoletjih uporabljali na naših tleh.

Ob 20. uri bo v Gradu Kromberk nastopila skupina Makalonca, ki poustvarja glasbo po zgodnjih zapisih naše ljudske glasbe iz prve polovice 19. stoletja, dragocene pa so jim tudi izkušnje iz sveta tako imenovane stare glasbe, s katero se člani ansambla aktivno ukvarjajo. S pomočjo poznavanja ohranjenih oziroma rekonstruiranih zgodnejših glasbenih izvajalskih praks in uporabe kopij glasbenih instrumentov, upodobljenih na naših srednjeveških freskah, poskušajo obuditi pozabljeni srednjeveški zvočni svet slovenskega prostora.

Komentarji: