Gledališče Koper: Sodobno branje in veliko občutljivosti

Direktorica in umetniška vodja Katja Pegan o posebnostih hiše, ki se navdihuje pri večkulturnosti
Fotografija: Predstava Kraljica mati Manlia Santanellija je nastala v  koprodukciji z MG Ptuj.
Foto Arhiv Gledališča Koper
Odpri galerijo
Predstava Kraljica mati Manlia Santanellija je nastala v  koprodukciji z MG Ptuj. Foto Arhiv Gledališča Koper

Kako ste naslovili prihodnjo ­sezono v vaši hiši in zakaj tako?


Sezon ne naslavljamo, naša gledališka snovanja bodo raziskovala naključja in zmote, ki zaradi naše percepcije doživijo dramatične ­razsežnosti.


Kateri bodo po vašem mnenju trije najodmevnejši projekti?


Goldonijeva Pahljača v koprodukciji z madžarskim Novosadskim gledališčem – zaradi več­jezične in glasbene razplastitve italijanske komedije in njene postavitve v čas po apokalipsi, Santanellijeva Kraljica mati zaradi psihološkega trilerja, ki ga zmore samo vrhunska umetniška ekipa, in drama Deklice ne bi smele igrati nogometa, prvi sodobni katalonski tekst in prva režija mladega režiserja.


Kako boste krmarili med klasiko in sodobnostjo?


Različni žanri, različna obdobja – sodobno branje in veliko ­občutljivosti.


Katere sodelavce ste prvič ­povabili na oder?


Režiserja Damirja Zlatarja Freya in Danijela Škufco, dramaturga Roka Andresa in Roberta Lenarda, mlade igralce z AGRFT, glasbenike in vizualne umetnike.


Krstne izvedbe, praizvedbe na vašem odru?


Krstna izvedba mladinske predstave Lepo je biti Koprčan Renate Vidič in igralske ekipe Gledališča Koper ter praizvedbi tekstov Kraljica mati in Deklice ne bi smele igrati nogometa.


Koprodukcije?


Carlo Goldoni, Jure Karas: Pahljača (koprodukcija z Novosadskim gledališčem), Manlio Santanelli: Kraljica mati (koprodukcija z MG Ptuj), Sergej Prokofjev: Peter in volk (koprodukcija z Opero in baletom SNG Maribor).


Načrtujete kakšno novost?


Koprodukcijo otroške glasbeno-plesne predstave Peter in volk. S tem približamo našemu občinstvu tudi druge, ne le dramskih gledaliških form.


Koliko predstav ostaja na odru iz preteklih sezon?


Osemnajst, od tega šest koprodukcijskih (brez novih).


Zakaj naj gledalec izbere vaše gledališče?


Naše gledališče je gledališče večkulturnega in večjezičnega prostora, pri katerem se navdihuje. Prav tako je edino mestno gledališče in zato skrbi tudi za otroke in mlade. Po geo­grafski danosti je zavezano prevajanju italijanske komedije v slovenski mentalni in duhovni ­horizont.

Komentarji: