Drenikova odprta, križišče s Celovško začasno še ožje

Preuredili bodo prometno signalizacijo na območju med gorenjsko progo, Drenikovo ulico in Celovško cesto.
Fotografija: Polovično obnovljeno in polovično zaprto križišče Drenikove, Celovške in Na Jami. FOTO: Mavric Pivk/Delo
Odpri galerijo
Polovično obnovljeno in polovično zaprto križišče Drenikove, Celovške in Na Jami. FOTO: Mavric Pivk/Delo

Po dveh tednih popolne zapore in štirih mesecih in pol večinoma polovične zapore je včeraj dopoldne stekel promet po obnovljeni Drenikovi ulici med križiščema z Verovškovo ulico in Celovško cesto. Ker pa križišče Na Jami še urejajo, bo promet otežen še vsaj dva tedna, ko bo uvoz s Celovško na Drenikovo možen samo v smeri iz centra, izvoz iz Drenikove na Celovško pa samo v smeri proti Gorenjski.

V jutranji konici je promet skozi križišče še tekel po zahodnem delu križišča, še pred poldnevom pa je bila zapora prestavljena na zahodni del Celovške in priključek ulice Na Jami, ki je tako začasno postala slepa. V zgodnjepopoldanski konici se je reševalno vozilo proti Šentvidu prebijalo z manjšimi težavami, daljše kolone pa je pričakovati v današnji jutranji koloni, saj v križišču zdaj ni več treh pasov: v smeri proti mestu je namreč začasno ukinjen rumeni pas za mestne avtobuse.


Mestni promet


Mestni avtobusi na liniji 7 zdaj vozijo po obvozu v obe smeri, in sicer po Celovški in Šišenski ulici nazaj na Vodnikovo pri gasilskem domu v Zgornji Šiški. Na začasno opustelih postajališčih so elpepejevci nalepili ustrezna obvestila. Je pa s tem obvozom postala Šišenska ulica še bolj prometno obremenjena – in tako kot Litostrojska onstran Celovške je bila že včeraj zjutraj povsem zatrpana s pločevino, potovalni časi pa so se povečali najmanj s faktorjem pet. Koliko časa bo za sedmico veljal tak režim, je zanesljivo odvisno tudi od obnove Vodnikove ulice, ki naj bi se prav tako začela v teh dneh.

Po spremembi začasnega prometnega režima so mestni avtobusi na liniji 22 v smeri proti Kamni Gorici začeli voziti po svoji običajni trasi po Drenikovi ulici, v obratni smeri pa še vedno vozijo po obvoznih Goriški, Aljaževi, Černetovi in Verovškovi ulici. Na Drenikovi ulici, ki je tako po več kot štirih desetletjih od ureditve končno dobila tudi kolesarsko stezo, no, skupni prometni prostor za pešce in kolesarje, ostajata dve postajališči mestnega avtobusnega prometa, ki pa nista več umaknjeni, temveč bodo avtobusi po novem ustavljali na voziščih, postajališči pa sta utrjeni z drugačno podlago. Avtobusi včeraj na njih še niso ustavljali. Nenavadno lepo in suho vreme v zadnjih dveh tednih je pripomoglo k temu, da so izvajalci Drenikovo ulico že asfaltirali tudi z zgornjo, fino plastjo, zarisali pa so tudi talne oznake.


Šišenski promet


Ko bo dokončno urejeno tudi križišče Drenikove ulice, Celovške ceste in ulice Na Jami, se bo zanesljivo umiril tudi promet v petkotniku med Verovškovo, Goriško, Litostrojsko, Celovško in Drenikovo. Tamkajšnji živelj že leta poziva mestno upravo, naj nekako umiri promet z omejitvami, kaznimi, grbinami, radarji in sistemom enosmernih ulic. Iz oddelka za gospodarske dejavnosti in promet MU MOL so pojasnili, da so to območje preverili in da je njihov namen celovita preureditev prometne signalizacije območja, to je ureditev vodenja prometa pešcev, kolesarjev in vozil ter mirujočega prometa. Pri tem iščejo rešitve, ki ne zahtevajo gradbenih del, temveč le preureditev prometne signalizacije, ki naj bi jo izvedli še letos v času, ko bodo vremenske razmere to dopuščale.

Na tem mestu velja omeniti, da je na križišču Černetove in Aljaževe že lani zrasla grbina, prebivalci pa že dolgo predlagajo, da bi njihova ulica postala tako kot vzporedna Verovškova ulica mimo šišenske (Plečnikove) župnijske cerkve Sv. Frančiška Asiškega enosmerna, seveda v obratni smeri. Na Aljaževi ulici je »cona 30 km«, vendar ljudje ugotavljajo, da omejitve skoraj noben voznik ne upošteva in da vozijo s hitrostjo 60 kilometrov na uro ali še hitreje.

Ena od možnosti ureditve prometa v tem delu Šiške je tudi prekategorizacija vzporednih ulic (Podlimbarskega, Podjunske) v enosmerne, tako da bi bila ureditev podobna tisti za Bežigradom med Dunajsko cesto, ulico Bežigrad, Parmovo ulico in Livarsko ulico. Slednja je zdaj enosmerna v smeri iz Dunajske proti Parmovi, kar moti nekatere stanovalce, ki se lahko iz svoje četrti prebijejo samo po prometni Parmovi in vedno zatrpani ulici Bežigrad. Na vprašanje, ali so se glede na pripombe, ki niso enoznačne, o enosmernosti Livarske ulice morda premislili, so z MOL sporočili, da se niso, »ker je zdaj življenje stanovalcev mnogo prijetnejše.«

Na pobudo meščana, da bi križišče Celovške, Drenikove in Na Jami spremenili v krožišče, so v MOL kratko in jedrnato odgovorili, da izvedba krožnega križišča ni predvidena.

Komentarji: