Promet po obnovljeni Gosposvetski in Dalmatinovi bo stekel sredi prihodnjega tedna – če bo vreme naklonjeno, je ob petkovem opoldanskem ogledu na novo urejenega dela središča prestolnice in med tem, ko je tam za Šiško že zagrmelo, napovedal župan ljubljanski
Zoran Janković. Zatrdil je, da bodo do začetka novega šolskega leta zapore umaknjene.
To ne velja samo za glavno mestno zahodno-vzhodno prometno žilo, ampak tudi za Karlovško s predorom pod Gradom in Grablovičevo. Potem ko je bila nekaj dni za ves promet
zaprta Slovenska, se bo promet po njej sprostil, na peščevih in kolesarjevih površinah pa se bodo dela nadaljevala.
Precej naj bi se delalo čez vikend, in to ne samo na zaprtih Karlovški in Grablovičevi, ampak tudi na dodatno popolnoma zaprti Miklošičevi od Tavčarjeve proti Ljubljanici; zaradi sanacije železniškega prehoda pa je bila za soboto napovedana popolna zapora Litostrojske na samem prehodu.
Delo pod asfaltom
Delo na Gosposvetski je bilo
zaključeno sicer že pred mesecem in pol, a z njenim odprtjem ne bi veliko pridobili. Na očitek, da se je dolgo delalo, je Zoran Janković povedal, da so rok dokončanja s 500 dni skrajšali na 300 dni in da pri opravljenem ne gre samo za zgornjo plast cestišča, ampak – ob
arheoloških izkopavanjih z izjemnimi najdbami – za vso komunalno in komunikacijsko infrastrukturo s priključki vred, zato prihodnjih pet let kopanja preprosto ne bo. Razen v primeru morebitne napake, katere popravilo pa je pokrito z garancijami.
Župan je pohvalil meščane in se jim zahvalil, ker so nevšečnosti ob gradnji sprejeli z razumevanjem. Se pa prvi ljubljanski meščan veseli že za vse desetletje naprej, ko se bo po Gosposvetski lahko sprehajal v prijetni senci dreves. Z ureditvijo Gosposvetske ceste so želeli na ljubljanski občini prometnici povrniti in nadgraditi nekdanji značaj. Kot je dejal arhitekt
Rok Žnidaršič, so želeli območju vdihniti novo življenje, ki bi sledilo modernemu utripu mestu.

FOTO: Tomi Lombar
Iz ceste v ulico
Gosposvetska je pač bila in ostaja vpadnica - ali pa vsaj njen podaljšek, je pojasnil podžupan in arhitekt današnje Ljubljane
Janez Koželj. S prenovo so želeli cesto spremeniti v ulico - in so pri tem uspeli. Medijski sprehod po ulicah se je začel na novem miniaturnem trgu pred evangeličansko cerkvijo, pred katero je v tlaku priložnostni zapis ob 500-letnici protestantizma. Ljubljanska cerkev je namreč tudi prva zidana protestantska cerkev na Slovenskem, vpliv protestantov s Primožem Trubarjem na čelu in začetkom tiskanega knjižnega jezika pa je neprecenljiv.
Rok Žnidaršič iz arhitekturnega ateljeja Medprostor je pojasnil, gre formalno še vedno za cesto, a bo promet na njej umirjal na novo urejen trg. Po njegovih besedah so ukvarjali s tem, kako najti material, ki bo dovolj sodoben, ekonomičen in bo predstavljal splošen model za ostale pločnike v tem delu mesta oz. nasploh v ožjem mestnem središču. Rešitev so našli v mešanici asfalta in betona, ki je po pojasnilih arhitekta razmeroma poceni, s svetlo barvo pa pripomore tudi k manjšemu segrevanju mesta.

FOTO: Tomi Lombar
Površine za vozila, kolesarje in za pešce
Vodja občinskega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet
David Polutnik je dodal, da je Gosposvetska cesta dokaz, da občina vztrajno sledi svoji strategiji in prometni politiki, ki zasleduje trajnostno mobilnost in zeleno Ljubljano. V sklopu pet milijonov evrov vrednega projekta so uredili dobrih 300 metrov Gosposvetske in prav tako dobrih 300 metrov Dalmatinove, na območju so povečali površine za kolesarje in pešce.
Projektant
Boštjan Račič je dodal, da so na račun želje po dodatnih površinah za pešce, kolesarje in drevoreda z 80 debli, minimalizirali motorni promet, poskrbeli pa so tudi za prometno varnost. Poskrbljeno je za slepe in slabovidne, na enosmerni
Dalmatinovi pa je nova kolesarska steza v smeri proti Slovenski. Po celotni dolžini Gosposvetske in Dalmatinove bodo namestili še 80 stojal za kolesa.
Ob Gosposvetski cesti in Dalmatinovi ulici bodo vsaj še prihodnji teden v prestolnici zaprte še Tavčarjeva, Beethovnova in
Prešernova. Obnovo dela Koseške tržnice v Zgornji Šiški naj bi po napovedi župana Zorana Jankovića zaključili 10. septembra.

FOTO: Tomi Lombar
Kolesarske steze
Z zaključevanjem del na Gosposvetski in Dalmatinovi se posegi v
ljubljansko cestno infrastrukturo niti približno še ne končujejo. Urediti bo treba še severni del Slovenske z okoliškimi prometnicami; ker je mesto dobilo evropska sredstva za urejanje kolesarskih stez, načrtujejo po Polutnikovih besedah tovrstno obnovo in tudi drugačne posege še za Vodnikovo, Drenikovo, Parmovo ter Dunajsko in Tržaško. Nekateri razpisi so že končani, drugi objavljeni, tretje to še čaka. Tudi za ureditev parkirišča P & R v Stanežičah, za kar je pristojno ministrstvo odobrilo dva milijona evrov.
Komentarji