Celjske taksiste učijo, da je od Celja do Beograda 200 kilometrov

Celjski taksisti bodo morali opraviti izpit o poznavanju mesta. Taksisti opozarjajo na napake v gradivu, pravijo, da je v njem veliko nepomembnih stvari, ključne pa da manjkajo.
Fotografija: Največ negodovanja med taksisti je zaradi parkiranja pri železniški postaji. Tam parkiranje ni dovoljeno. FOTO: Mavric Pivk/Delo
Odpri galerijo
Največ negodovanja med taksisti je zaradi parkiranja pri železniški postaji. Tam parkiranje ni dovoljeno. FOTO: Mavric Pivk/Delo

Celje – Taksi službe v Celju bi morale že od začetka leta plačevati novo, z odlokom določeno takso za taksi postajališča, 40 evrov za vsako vozilo, taksisti pa bi morali imeti opravljen tudi izpit o poznavanju mesta. Toda prve izpite so na občini pripravili šele ta mesec, koliko taksistov odlok upošteva, pa bodo preverjali februarja. Taksisti, ki se nekaterim napakam v gradivu odkrito posmehujejo, opozarjajo, da še vedno ne vedo, kako bodo plačevali takso za parkirna mesta, ki jih je premalo.

Gradivo za izpit, ki vsakega voznika skupaj z izpitom stane 30 evrov, je po mnenju taksista Srečka Krivca preobsežno: »Zelo veliko je nepomembnih stvari. Manjka pa, na primer, kje bi turist lahko kaj dobrega pojedel. Za turista je po mnenju občine očitno zelo pomembno, katere bodo letošnje investicije v občini, poleg tega nisem vedel, da je od Celja do Beograda samo 200 kilometrov, kot piše v gradivu.«

Dolgoletni celjski taksist Asim Maslo prav tako opozarja na obsežnost gradiva: »Nekatere stvari so tako podrobno opisane, kot da gre za izpit za turistične vodiče. Ampak zame kot Celjana ni bilo težav. Hecno je, da naštevajo investicije, ki jih bo občina šele naredila. Na primer viseči most in jeklenico za spust (»zip line«) med Celjsko kočo in Grmado. Kaj naj rečem turistu? Vesel sem, da ste danes tu, čez pet let pa bo tako in tako. Ali naj mu rečem – ste na pravem mestu, a ne v pravem času?«


 

Na izpit pripravljeni


Gradivo, ki ga bodo vsako leto posodabljali, je pripravila izpitna komisija občinskega oddelka za okolje in prostor ter komunalo s službo za odnose z javnostmi in promocijo. Do zdaj se je izpitnih rokov udeležilo 70 odstotkov vseh kandidatov in le trije niso bili uspešni, pravijo na občini. »Odziv večine je pozitiven in večina je zelo dobro proučila gradivo. Nekateri so povedali, da so med pripravo na izpit izvedeli marsikaj novega o našem mestu ter okolici.«

Infografika Delo
Infografika Delo


Krivec po pregledu gradiva še ne ve, ali bo izpit sploh opravljal: »Če bo to zahtevalo vodstvo, potem bom šel. Je pa moj sodelavec že pisal. Rekel je, da drug od drugega prepisujejo. Marsikdo bi se moral zamisliti nad svojim delom in dobro je, da taksisti tudi nekaj vedo. O bontonu, o mestu, v katerem delujejo. Ampak ta test tega ne bo prinesel.«
 

Resnični problemi


Lastnik družbe Sara taksi Selimir Konatar pravi, da bi občina morala, preden so sprejeli odlok in bodo začeli zaračunavati takse za parkirna mesta, poskrbeti, da bi taksisti imeli kje parkirati. Z občine so sporočili, da je parkirnih mest za taksiste 36, Konatar pravi, da jih je precej manj: »Ne vem, ali jih je 15. Če te pokliče invalid, da ga pobereš pri železniški postaji in mu pomagaš v taksi, te medtem redar že slika! Težave so pri zdravstvenem domu, Metropolu, glasbeni šoli. Občina nam je obrnila hrbet. Sedijo v pisarnah in pišejo. Naj pridejo na teren. Pri gledališču je parkirno mesto za taksije, ki ga polovico zaseda betonsko korito za rože!«

Taksisti nočejo plačevati parkirnih mest, dokler teh ni dovolj in zato parkirajo kar po pločnikih in kolesarskih stezah. FOTO: Mavric Pivk/Delo
Taksisti nočejo plačevati parkirnih mest, dokler teh ni dovolj in zato parkirajo kar po pločnikih in kolesarskih stezah. FOTO: Mavric Pivk/Delo


Z občine odgovarjajo, da se bodo o dodatnih parkirnih mestih pogovarjali, če se bo izkazalo, da jih potrebujejo. Pravijo, da se pri železniški postaji dogovarjajo s Slovenskimi železnicami za odkup zemljišč. Da bi vprašanje parkirišč morali urediti še pred odlokom, se strinja tudi Maslo: »Parkirišča so v Celju označena le s talnimi označbami, postaviti bi morali tudi modre obvestilne table. Kako bomo plačevali, pa sploh še ne vemo. Poleg tega v Ljubljani taksisti plačajo 200 evrov za letno uporabo parkirnih mest za posamezno vozilo, v Celju pa 480 evrov.« V Ljubljani je sicer na taksi vozilo še manj parkirnih mest kot v Celju.



Med pogoji za pridobitev dovoljenja za opravljanja taksi storitev v Celju sta tudi dokazilo o pogodbenem razmerju med voznikom in prevoznikom ter potrdilo o poravnanih davčnih obveznostih in prispevkih. Prav to so največji problemi v Celju, ki pa jih ta odlok ne bo rešil, je prepričan Maslo: »Vsi s podjetji d. o. o., ki imajo več vozil, bi morali imeti voznike zaposlene za osem ur. Danes imajo voznike na pogodbah za dve uri na teden, v resnici pa vozijo cele dneve in s tem goljufajo državo.« Ali bodo taksisti upoštevali pravila v odloku, na uveljavitev katerega so čakali skoraj 15 let oziroma toliko časa, da je občina medtem kot ena zadnjih mestnih uredila tudi mestni avtobus, bodo preverjali redarji. Na občini njihovih dodatnih zaposlitev ne načrtujejo.

Komentarji: