Citroën C4 cactus shine blueHDi 100 BVM S&S (FOTO)

Primeren za družinske potrebe in umirjeno vožnjo.
Fotografija: Citroën C4 cactus noče biti več niša, ampak bolj konvencionalna kombilimuzina. FOTO: Gašper Boncelj
Odpri galerijo
Citroën C4 cactus noče biti več niša, ampak bolj konvencionalna kombilimuzina. FOTO: Gašper Boncelj

V času, ko vsi avtomobilski proizvajalci na trg pošiljajo nove križance, so pri Citroënu ubrali drugačno pot. Njihov model C4 cactus je bil namreč do zdaj križanec, po prenovi pa je prešel med kombilimuzine (t. i. golfov razred), kar so potrdili tudi občutki med testnimi vožnjami.

Smo v avtomobilu ali doma na kavču? Takšna primerjava ni povsem privlečena za lase, kajti v prenovljenem citroënu C4 cactus sta prednja sedeža iz penaste gume zelo široka, pa tudi barvne kombinacije spominjajo bolj na pohištvo kot avtomobil. Namen Citroënovih razvojnikov je jasen: želeli so, da se potniki v svojem jeklenem konjičku počutijo kot doma.

Preizkušeni 1,6-litrski dizelski motor je varčen prevoznik. FOTO: Gašper Boncelj
Preizkušeni 1,6-litrski dizelski motor je varčen prevoznik. FOTO: Gašper Boncelj

 

Udobno za hrbtenico


Čeprav sta sedeža na pogled malce nenavadna, je že po nekaj kilometrih jasno, da se lepo podata pod hrbtenico. K udobni vožnji pripomore tudi vzmetenje s hidravličnimi dročniki, saj C4 cactus z njimi brez težav nevtralizira neravnine na poškodovanem in neurejenem cestišču. A tako je le pri zmerni vožnji. Kdor preveč divja, kmalu spozna, da sedeža ne dajeta najboljše bočne opore za hitro zavijanje v ovinkih, ob takšni vož­nji tudi vzmetenje ni več povsem blago.



Testni C4 cactus ima pod pokrovom 1,6-litrski dizelski motor s 100 konjskimi močmi (73 kW), do 100 km/h pospeši v 10,6 sekunde, skrajno hitrost doseže pri 184 km/h, ročni menjalnik pa je petstopenjski. C4 cactus ima z njim najraje umirjeno medmest­no vožnjo, dobro se znajde tudi v ozkih mestnih ulicah, čeravno z dolžino 4,17 metra ni med najkrajšimi. Brez težke noge je poraba goriva ugodna, v prijetnejšem delu leta, ko ni premrzlo, jo lahko spravite pod pet litrov na 100 prevoženih kilometrov.

Precej izstopa oblika armaturne plošče pri sovozniku. Takšne nima noben drug avtomobil. FOTO: Aljaž Vrabec
Precej izstopa oblika armaturne plošče pri sovozniku. Takšne nima noben drug avtomobil. FOTO: Aljaž Vrabec

 

Številna odlagalna mesta


V urbana okolja se poda tudi zaradi svoje zunanje in notranje oblike. Dosedanji značilni bočni zračni blažilniki (airbumps) so manjši in nižje na vratih, a C4 cactus je še vedno drugačen od konkurence, zato ga ni težko prepoznati. Enako velja za notranje oblikovne prijeme, saj so materiali prijetni na otip in barvne kombinacije moderne. Precej izstopa oblika armaturne plošče na sovoz­nikovi strani, ki je unikatna med vsemi avtomobilskimi modeli – kar pa ne pomeni, da je vsakomur všeč.



Prostora je dovolj na obeh klopeh, prtljažnik meri 358 litrov in ob podrti drugi klopi naraste do 1170 litrov. To je povsem dovolj za teniško torbo, manjše nakupe in družinske počitnice z dvema otrokoma, a je res, da nakladalni rob ni ravno nizek. Vsekakor je treba omeniti še številne odlagalne prostore v potniškem delu, zato je C4 cactus primeren družinski avtomobil. O tem prepriča tudi ugodna cena, saj je imel testni primerek pri slabih dvajsetih tisočakih kamero za vzvratno vožnjo in številne varnostne pripomočke (samodejno zaviranje, zaznavanje nepozornosti voznika, opozorilo o nenamerni menjavi voznega pasu …).



Zadaj se stekla tudi tokrat odpirajo s kljukico. FOTO: Gašper Boncelj
Zadaj se stekla tudi tokrat odpirajo s kljukico. FOTO: Gašper Boncelj


Dosedanji značilni bočni zračni blažilniki (airbumps) so manjši in nižje na vratih. FOTO: Aljaž Vrabec
Dosedanji značilni bočni zračni blažilniki (airbumps) so manjši in nižje na vratih. FOTO: Aljaž Vrabec


Kljuka na vratih v slogu ročaja torbice. FOTO: Gašper Boncelj
Kljuka na vratih v slogu ročaja torbice. FOTO: Gašper Boncelj

Komentarji: