Dlje boste šli, ceneje bo

Dacia duster v različici na plin nima štirikolesnega pogona.
Fotografija: Dacia duster tudi v plinski različici meri 4,34 metra. FOTO: Aljaž Vrabec
Odpri galerijo
Dacia duster tudi v plinski različici meri 4,34 metra. FOTO: Aljaž Vrabec

Ugodna cena, nizki stroški in uporabnost so glavni aduti Dacinih avtomobilov. Paradni konj je športni terenec duster, tokrat pa smo pod drobnogled vzeli različico na avtoplin (utekočinjen naftni plin).

Na prvi pogled je plinski duster seveda enak bencinski ali dizelski izvedenki. Prostora za potnike je sploh spredaj povsem dovolj, zadaj je malo manj udobno, prtljažnik sprejme za 445 litrov prostornine, obenem je tudi oblikovno simpatičen. Za vozne lastnosti skrbi trivaljni bencinar s stotimi konjskimi močmi (74 kW). Za vsakdanje opravke je dovolj, ampak v kakšen klanec bi prišlo prav še kaj več moči, prav tako štirikolesni pogon.



Duster je prepoznaven športni terenec. FOTO: Aljaž Vrabec
Duster je prepoznaven športni terenec. FOTO: Aljaž Vrabec


Za izbiro vožnje na bencin ali plin je na voljo gumb. FOTO: Aljaž Vrabec
Za izbiro vožnje na bencin ali plin je na voljo gumb. FOTO: Aljaž Vrabec
Čeprav kupci dusterja radi izberejo pogon na štiri kolesa, ima plinska različica pogon samo na prednji kolesi. Pri Dacii očitno ocenjujejo, da bodo plinsko izvedenko iskali kupci, ki opravijo več kilometrov na dolge (asfaltirane) poti, in ne toliko na krajše, neurejene in zahtevnejše poti.

Bencinski motor so sicer že v osnovi zasnovali, da lahko deluje tudi na plin. Posodo za plin so izdelali iz odpornega jekla in jo namestili tja, kjer bi lahko bilo rezervno kolo (zato je prtljažni prostor neokrnjen), posoda za plin pa nima stika s posodo za bencin.

Posoda za plin ima bruto prostornino za štirideset litrov, v praksi sprejme dobrih trideset litrov. Na bencinskih črpalkah morate poiskati oznako UNP ali LPG, vendar je slabost, da manjše črpalke plina ne ponujajo.

Dacia duster FOTO: Aljaž Vrabec
Dacia duster FOTO: Aljaž Vrabec


Cena plina je 0,58 evra na liter (za poln rezervoar znese 19 evrov), kar je manj v primerjavi s ceno bencinskega goriva (evro za liter). Poraba plina je v času testnih voženj znašala 7,8 litra na sto prevoženih kilometrov, tako smo z enakim polnjenjem plina opravili nekaj manj kot štiristo kilometrov. Če te podatke primerjamo s porabo bencinskega goriva, je ta pri nas znašala sedem litrov na sto prevoženih kilometrov, za štiristo prevoženih kilometrov na bencin smo tako porabili okoli 28 evrov.

V prtljažniku je prostora za 445 litrov. FOTO: Aljaž Vrabec
V prtljažniku je prostora za 445 litrov. FOTO: Aljaž Vrabec


Vožnjo na bencin ali plin izbirate sami prek posebnega gumba. Če sprva izberete vožnjo na plin, lahko raven plina spremljate prek štirih zelenih lučk; ko vse ugasnejo, se prižge zadnja rdeča, kar pomeni, da lahko na plin opravite še približno petdeset kilometrov. Ko plina zmanjka, duster samodejno začne črpati bencin (prostora v posodi za petdeset litrov).

V notranjosti ni presežkov. FOTO: Aljaž Vrabec
V notranjosti ni presežkov. FOTO: Aljaž Vrabec


Spremljanje podatkov o porabi je sicer oteženo, saj jih v potovalnem računalniku ni. Porabo in doseg morate zato računati sami. Bolj zapleteno je tudi polnjenje posode za plin; dlje traja, natikanje pištole je trše, ob izklopu pa lahko ven puhne nekaj plina. Ampak, kot rečeno, se izplača.

Več iz te teme:

Komentarji: