Drzni družinski poslovnež

Oblika privablja poglede, tudi vsebina je zanimiva.
Fotografija: Morda je navzven še videti kot klasična limuzina, a peugeot 508 je bolj petvratni limuzinski kupe, ki privlači poglede in sproža pozitivne komentarje. Foto Boštjan Okorn
Odpri galerijo
Morda je navzven še videti kot klasična limuzina, a peugeot 508 je bolj petvratni limuzinski kupe, ki privlači poglede in sproža pozitivne komentarje. Foto Boštjan Okorn

Če lahko sodimo po odzivu mimoidočih ob pogledu na novega peugeota 508, potem je tej francoski znamki vsekakor uspelo pripraviti avtomobil, ki privlači. Pa gre navzven za klasično limuzino srednjega razreda, torej tip avtomobila, ki se je moral v zadnjih letih umakniti v senco športnih terencev. Petstoosmica se zagotovo raje sonči …

Pravzaprav je oznaka klasična limuzina pri novem peugeotu 508 bolj kot ne napačna. Za večjo uporabnost poskrbijo vrata prtljažnika, ki se odprejo skupaj s šipo, kar pomeni, da je 487 litrov osnovnega prtljažnega prostora preprosto dosegljivih. Nekako pričakovano je, da ima prtljažnik visok rob in stopnico za njim, morda še bolj zoprna pa bi lahko bila sorazmerno nizka višina takoj za robom, kar pomeni, da je treba biti previden, kam zložite večjo prtljago. Druga oblikovna lastnost, ki 508 odmika od klasičnih limuzin so štiri stranska vrata brez zgornjega okvira šipe. To pritiče kupejem – in 508 dejansko ima kupejevsko linijo v zadnjem delu. Kar pa tudi pomeni, da bodo višji od 180 cm sedeči na zadnji klopi in naslonjeni povsem nazaj začutili, da jim je zmanjkalo prostora nad glavo.

V notranjosti so oblikovalci dodatno izpili najbolj izstopajoči lastnost: sedenje za majhnim volanskim obročem, čez katerega voznik gleda na digitalne merilnike, in upravljanje z velikim zaslonom infozabavnega sistema. Za limuzino je posebnost tudi obsežn
V notranjosti so oblikovalci dodatno izpili najbolj izstopajoči lastnost: sedenje za majhnim volanskim obročem, čez katerega voznik gleda na digitalne merilnike, in upravljanje z velikim zaslonom infozabavnega sistema. Za limuzino je posebnost tudi obsežn


Sprednja sedeža imata odličen bočni oprijem, sedi se športno nizko, med potnikoma je zajetna sredinska konzola z velikim predalom in privlačno oblikovano ročico samodejnega menjalnika. Voznik ima pred seboj majhen volanski obroč, čez katerega po peugeotovsko gleda na digitalno in prilagodljivo armaturno ploščo. Na njej se lahko prikazuje tudi slika infrardeče kamere, ki zaznava pešce in kolesarje. Kakšnega prosojnega zaslona sodobni peugeoti sploh ne rabijo, so pa oblikovalci pri 508 dodatno izpostavili klavirske tipke pod na dotik občutljivim zaslonom infozabavnega sistema in tako načeloma še olajšali delo z njim. Zanimivo, tipko za vklop vseh štirih smernikov so premaknili med zračnika.



: Če so spredaj posebne predvsem (LED-)luči, zadek spominja na športne avtomobile. Odpiranje prtljažnega prostora zahteva nekaj spretnost, da si ne umažete prstov. Foto Boštjan Okorn
: Če so spredaj posebne predvsem (LED-)luči, zadek spominja na športne avtomobile. Odpiranje prtljažnega prostora zahteva nekaj spretnost, da si ne umažete prstov. Foto Boštjan Okorn


Peugeot 508 je v mestu kljub 475 cm dolžine okreten avtomobil, volanski mehanizem je v tem primeru prijazno mehak, rajdni krog pa precej majhen. Preglednost ni na najvišji ravni, v testnem avtomobilu sem, razvajenec, pogrešal vsaj zadnjo kamero. Pri večjih hitrostih voznik dobi bolj konkreten nadzor nad vozilom, v hitro voženih ovinkih pokaže nekaj športnega talenta – tega je mogoče izpostaviti še z večjo občutljivostjo pedala za plin in kasnejšim menjanjem prestave ob izbiri športnega programa (vozniku sta sicer za ročno prestavljanje namenjeni tudi lopatici pod volanskim obročem). Med vsakdanjimi relacijami pa je peugeot 508 lahko pohleven, nezahteven za upravljanje, le cestne neravnine pobira bolj trdo kot ne.

Sedenje zadaj ponuja dovolj prostora za noge dveh potnikov, nad glavo pa bi ga visokoraslim lahko zmanjkalo. Davek za kupejevsko obliko, katere privlačnost pa se skriva v dejstvu, da nad šipo stranskih vrat ni okvirja. Foto Boštjan Okorn
Sedenje zadaj ponuja dovolj prostora za noge dveh potnikov, nad glavo pa bi ga visokoraslim lahko zmanjkalo. Davek za kupejevsko obliko, katere privlačnost pa se skriva v dejstvu, da nad šipo stranskih vrat ni okvirja. Foto Boštjan Okorn


Testni avtomobil z najmočnejšim dizelskim motorjem (130 kW moči in 400 Nm navora) je v jutranjem hladu predel nekoliko glasneje, a se hitro umiril, sodelovanje z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom je bilo nečutno, poraba pa se je na testu vrtela med slabimi 6,5 l/100 km in nekaj več kot 7 l/100 km. Morda bi od potovalne limuzine pričakoval še kaj manj …In komu je novi peugeot 508 namenjen? V tej pojavi (kasneje pride še karavan) vsekakor manjšim družinam, prostora v prtljažniku jim ne bi smelo zmanjkati, morda pa še bolj poslovnežem. Tudi in predvsem takšnim, ki so do zdaj cenili kakšno znamko z druge strani Rena, saj 508 nekako ne sledi tradiciji francoskih mehkih foteljastih sedežev. Ob oblikovnih potezah, ki dobivajo pozitivne komentarje, je to lahko druga točka spremembe, za uspeh katere pa bo pomembna tudi in predvsem dolgoročna zanesljivost.

Prtljažni prostor je preprosto dosegljiv, saj se z vrati odpre tudi šipa. Zaradi kupejevske oblike je treba biti zgolj pazljiv, kam naložiti večje kose prtljage. Foto Boštjan Okorn
Prtljažni prostor je preprosto dosegljiv, saj se z vrati odpre tudi šipa. Zaradi kupejevske oblike je treba biti zgolj pazljiv, kam naložiti večje kose prtljage. Foto Boštjan Okorn

Komentarji: