Nič revolucionarnega, veliko koristnega (FOTO)

Škoda fabia je prišla med nas s prenovljeno tretjo generacijo.
Fotografija: Glavna naloga škode fabie je, da je čim uporabnejša in zanesljiva. FOTO: Aljaž Vrabec
Odpri galerijo
Glavna naloga škode fabie je, da je čim uporabnejša in zanesljiva. FOTO: Aljaž Vrabec

So avtomobili, ki jih kupimo iz užitka, in so avtomobili, ki jih zapeljemo v domačo garažo zaradi uporabnosti. V to drugo skupino nedvomno spada škoda fabia, ki je prišla med nas s prenovljeno tretjo generacijo.



Minili so časi, ko so bili takšni modeli povsem oskubljeni in je bil luksuz že avtoradio. Zaradi uspeš­nega avtomobilskega razvoja tako tudi v škodi fabii najdemo številne sodobne elemente opreme, vsaj za ta cenovni razred. Če obstajajo zapriseženi ljubitelji fabie, potem bodo takoj opazili drugačno spred­njo masko z višjimi rešetkami in spremenjenimi lučmi, toda še vedno gre za precej neopazen avtomobil, ki ne izstopa z nobeno ekstravagantnostjo. Vendar, zakaj sploh bi? Glavna naloga fabie je, da je čim uporabnejša in zanesljiva. S skoraj štirimi metri dolžine ni prevelika za vožnjo po mestnih opravkih in parkiranje v ozkih prostorih, hkrati pa je dovolj velika, da se vanjo spravi štiričlanska družina (udobneje) ali celo petčlanska (bolj na tesno). Tudi v prtljažniku ne primanjkuje prostora, skupno ga je za 330 litrov, ob podrti drugi klopi pa za 1150 litrov.

Voznikovo delovno okolje je preprosto. FOTO: Aljaž Vrabec
Voznikovo delovno okolje je preprosto. FOTO: Aljaž Vrabec


Delovno okolje voznika je preprosto. Plastika je malce trša, brez vseh presežkov, toda v tem cenovnem razredu gre za normalen pojav. Stikala so pregledna, nič ni zakomplicirano, sedeži so dovolj udobni tudi za kakšno daljšo pot. K uporabnosti pripomorejo že znani Škodini dodatki »simply clever«: nosilec za mobilnik, spred­nje naslonjalo za roke, predal v sprednjih vratih za 1,5-litrsko plastenko, predal v zadnjih vratih za 0,5-litrsko plastenko, strgalo za led v vratcih rezervoarja za gorivo … Ker gre za preproste, a zelo koristne pripomočke, je kar malce nenavadno, da si česa takšnega ne omislijo tudi pri konkurenčnih proizvajalcih.



Poraba je bila solidna okoli sedmih litrov. FOTO: Aljaž Vrabec
Poraba je bila solidna okoli sedmih litrov. FOTO: Aljaž Vrabec


Pod pokrovom je litrski turbobencinski trivaljnik v najmočnejši različici s 110 konjskimi močmi (81 kW), moč pa razporejamo s precej natančnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom. S takšno močjo lahko fabia doseže celo 196 kilometrov na uro, do stotice zmore v 9,5 sekunde. Vožnja je lahko precej poskočna, toda pri odločnejšem zaviranju se avtomobil vseeno malo nelagodno zatrese.

S skoraj štirimi metri dolžine ni prevelika za vožnjo po mestnih opravkih. FOTO: Aljaž Vrabec
S skoraj štirimi metri dolžine ni prevelika za vožnjo po mestnih opravkih. FOTO: Aljaž Vrabec


Poraba goriva je bila solidna, okoli sedmih litrov, enak pridevnik lahko uporabimo za ceno test­nega vozila pri dobrih štirinajstih tisočakih. Za ta denar namreč dobite precej avtomobila.

Koristnih pripomočkov ima tudi fabia precej. Tukaj je strgalo za led. FOTO: Aljaž Vrabec
Koristnih pripomočkov ima tudi fabia precej. Tukaj je strgalo za led. FOTO: Aljaž Vrabec

Komentarji: