Renaultov hibrid z vtičnico

Renault captur je lahko tudi priključni hibrid, a to ni poceni.
Fotografija: Renautl captur je priljubljen model francoske znamke, v novi generaciji lahko vozi tudi kot priključni hibrid. Foto Gašper Boncelj
Odpri galerijo
Renautl captur je priljubljen model francoske znamke, v novi generaciji lahko vozi tudi kot priključni hibrid. Foto Gašper Boncelj

Ko govorimo o uveljavljanju električnega pogona, vsaj za Renault velja, da ne tem področju ubira svojo pot. Dolga leta so zagovarjali le popolnoma električne modele, potem pa so si morali tudi oni v iskanju nižjih emisijskih vrednosti pomagati še s hibridi.  A tudi tu se smeri malce delijo. Medtem ko je npr. njihov največji prodajni hit renault clio lahko klasični samopolnilni hibrid, sta lahko prenovljeni megane in captur le priključna hibrida. Tokrat nekaj več o slednjem.



Renualt captur je za francosko znamko po cliu ena največjih uspešnic, tako je bilo že v prvi generaciji, ko je captur drugače kot predhodnik modus s svojo všečno podobo na mah osvojil trge. Od lani je pripravljen na novo, od jeseni tudi kot priključni hibrid, ki na zadku nosi oznako e-tech plug in hybrid. To pomeni kombinacijo na novo pripravljenega 1,6-litrskega štirivaljnega bencinskega motorja (moč 117 kW/160 KM) in dveh električnih motorjev.

Prikazi za volanom so podobni tistim v cliu, seveda so prilagojeni hibridnemu pogonu. Foto Gašper Boncelj
Prikazi za volanom so podobni tistim v cliu, seveda so prilagojeni hibridnemu pogonu. Foto Gašper Boncelj


Na zunaj deluje tako ko klasično gnani captur, katerega pojava se zdi v drugi generaciji bolj resna, poteze manj igrive. Resnost se morda bolj v dobrem pozna v kabini, kjer je vse zelo podobno kot v aktualnem cliu, to pa pomeni všečno in ergonomsko dobro ureditev, primerno udobne sedeže in dobro preglednost. Če kaj manjka, je to izvlečni predal pred sovoznikom iz prve generacije, zdaj je tam običajna in nič kaj izvirna rešitev, ki jo poznamo pri vseh tekmecih.

Captur ima za razliko od kakega tekmeca pač pohvalno vzdolžno pomično drugo klop in takšna je ureditev tudi v izvedbi priključnega hibrida, ki so mu sicer dodali manjši akumulator z zmogljivostjo 9,8  kWh,  ki ima vodno hlajenje. Prtljažnik  ja malce manjši, spodnji del dvojnega dna zdaj namenjen shranjevanju polnilnega kabla.
Na dobro delujočem sredinskem prikazovalniku lahko spremljate različne podatke o delovanju pogona in porabe energije oziroma goriva. Foto Gašper Boncelj
Na dobro delujočem sredinskem prikazovalniku lahko spremljate različne podatke o delovanju pogona in porabe energije oziroma goriva. Foto Gašper Boncelj
Ni rezervnega kolesa, temveč set za popravilo. Omenjeni akumulator se sicer v 4 do 5 urah napolni tudi na domači šuko vtičnici,  to lahko še nekaj hitreje storimo na javni polnilnici, ni pa pripravljen za polnjenje na hitrih polnilnicah.

Z napolnjenim akumulatorjem sem lahko tudi v hladnem delu leta samo na elektriko prevozil skoraj 40 kilometrov, je bilo pa to pri blagi vožnji brez priganjanja. Skoraj vselej je testni primerek ugodno tiho speljeval v električnem načinu, je pa v kakem vključevanju na obvoznico, vendarle kar preklopil v bencinski pogon, očitno mu je kljub polnemu akumulatorju tako bolj prijalo. Po kakem kilometru se je vrnil v električni režim.

Ročica za pretikanje voznih programov je postavljena zelo priročno. Foto Gašper Boncelj
Ročica za pretikanje voznih programov je postavljena zelo priročno. Foto Gašper Boncelj


Ko je akumulatorju večina energije pošla, je avtomobil naprej samodejno deloval kot hibrid in dovolj umirjeno preklapljal med pogonoma. Ob lepi (umirjeni) vožnji, kar je verjetno namen te izvedbe, je bilo možno porabo povprečno držati med 5 in 6 litri/100 km. Tudi sicer se je zdelo, da mu prija voznik, ki ga ne priganja.

V sliko  umirjenega udobja sodi tudi priročno visoko postavljeni samodejni sekvenčni menjalnik, ki ima pohvalno dodano še tipko A, da po ustavitvi do pritiska na stopalko na plin sam stoji na mestu. Samo v hibridnem načinu se lahko vozite kar dolgo, doseg je po računalniku  blizu 500 kilometrov, posoda za bencin sprejme 35 litrov, kar je sicer manj kot v bencinski izvedbi (48 litrov)

Dodatni akumulator se na domači vtičnici napolni v približno štirih urah. Foto Gašper Boncelj
Dodatni akumulator se na domači vtičnici napolni v približno štirih urah. Foto Gašper Boncelj


Za zdaj priključni hibridi pri nobenem proizvajalcu niso niti približno cenovno dostopna zadeva, pri nas zanje že od lanskega marca ni več subvencije. Za  captur v tej pogonski izvedbi je treba odšteti vsaj 30 tisočakov, kar ni malo, če vemo, da se cena bolj zmogljivega bencinskega capturja s samodejnim menjalnikom začenja pri 22 tisočakih.

Captur se v tej izvedbi ne razlikuje bistveno od klasične bencinske, je pa očem skrita izpušna cev. Napis plug in hybrid izdaja, da gre za priključnega hibrida. Vratica na desni strani so za električni priključek. Foto Gašper Boncelj
Captur se v tej izvedbi ne razlikuje bistveno od klasične bencinske, je pa očem skrita izpušna cev. Napis plug in hybrid izdaja, da gre za priključnega hibrida. Vratica na desni strani so za električni priključek. Foto Gašper Boncelj

 

Komentarji: