Na hierarhični lestvici znamke Lexus sodi novinec lexus UX na začetek, po oblikovalski imenitnosti in tehnični rafiniranosti se kosa z večjimi in dražjimi brati.
Lexusov mestni raziskovalec oziroma angleško rečeno urban explorer šteje s slabimi 4,5 metri med manjše mestne križance, kakršna sta mercedes-benz GLA in volvo XC40. Prostorske presežke zato zamenjuje ekskluzivnost, naj gre za dizajn ali tehniko, kjer ne boste spregledali genske podobnosti s Toyotinim cestno-terenskim kupejem CH-R. Je pa jasno, da je mera ekskluzivnosti večja, naj gre za poteze ostrih karoserijski robov, prisekanega zadka z reliefnimi svetlobnimi elementi ali imenitnost motorne maske. Modnosti najnovejšega lexusa ne spregledaš.
Lexus UX 250h luxury
Zastopnik: Toyota Adria
Cena: 48.950 €, (53.800 € testni model)
Euro NCAP: 5 zvezdic (2019)
CO2: 106 g/km
Nič manj posebna ni armaturna plošča. Oblika je samosvoja, merilniki so digitalni in glede na izbran način vozne dinamike grafično umirjeni ali športno pristni. Nekaj privajanja zahteva le upravljanje z multimedijsko napravo prek sledilne ploščice, ki se večini ne zdi tako uporabniško enostavna kot znajo biti vrtljivi gumbi. Je pa UX brezhiben v smislu premijskih materialov in počutja spredaj sedečih. Zadnja klop je za odrasle osebe pričakovano manj razkošna. Glede na zunanje mere in položnost prtljažnih vrat ni presežkov niti v 320-litrskem prtljažniku.

Najmanjši lexus stavi na športen položaj za volanom. Kdor išče bolj terensko pokončnega, bo težko prišel v tem primeru na svoj račun. Foto Bruno Kuzmin
Pogonsko srce je pričakovano, ko gre za novodobne lexuse in njihovo hibridno mehaniko. Sklop tvorijo 2-litrski bencinski štirivaljnik s turbo polnilnikom, dva elektromotorja in brezstopenjski samodejni planetni menjalnik. Skupna sistemska moč doseže 135 kW (184 KM), kar je dovolj za živahnost, dobro odzivnost in zmerno porabo, ki se vrti večinoma okoli sedmih litrov.

Sklop tvorijo 2-litrski bencinski štirivaljnik s turbo polnilnikom, dva elektromotorja in brezstopenjski samodejni planetni menjalnik. Skupna sistemska moč kW je dovolj za živahnost in zmerno porabo. Foto Bruno Kuzmin
Še bolj kot slednje preseneti mehanska usklajenost med pogonskimi stroji in menjalnikom – zdi se na ravni najboljših švicarskih urarskih mojstrovin. CVT menjalniki v primerjavi z njihovimi klasičnimi samodejnimi hidravličnimi brati med močnim pospeševanjem nikoli niso tako tihi in pri izrabljanju največjega motornega navora učinkoviti. Je pa dejstvo, da se UX pri zmernih obremenitvah vozi fantastično.
Zelo prijetno preseneti uravnoteženo vzmetenje, kjer težko spregledaš delovanje podvozja z zadnjo prostorsko premo. UX se pelje za takšen tip avtomobila zelo lahkotno in v smislu vodljivosti, kolesne oprijemljivosti in asfaltne dinamičnosti natančno. Hitrejša vožnja po zavitih podeželskih cestah vabi nasmeh na obraz. Pogon na prednji kolesi streže po tej plati z veliko mero natančnosti in predvidljivosti, ki ju lahko nadgrajuje, recimo temu, štirikolesni pogon z dodatnim elektromotorjem za pogon zadnjega kolesnega para z močjo 5 kW, kar lahko pride glede na moč do izraza predvsem pri speljevanju na spolzkih podlagah.

Zadnja klop je za odrasle osebe pričakovano manj razkošna. Foto Bruno Kuzmin
UX se zdi kot Chanelove torbice, kjer igra ključno vlogo forma in šele nato morebitna velikost. Glede na mere je to brez dvoma drag in ekskluziven mestni križanec, v katerem se bodo videli predvsem stilisti, ne pa racionalni uporabniki, ki iščejo največ prostora za najmanj denarja.
Komentarji