Prvi električni porsche nove dobe

Mission E bo prinesel drugačno, a v bistvu še vedno enako športno vožnjo.
Fotografija: Električni porsche mission E napoveduje naslednje številke: moč 440 KW, pospešek od 0 do 100 km/h 3,5 sekunde, največja hitrost čez 250 km/h, doseg 500 km ... FOTO: Andrej Brglez
Odpri galerijo
Električni porsche mission E napoveduje naslednje številke: moč 440 KW, pospešek od 0 do 100 km/h 3,5 sekunde, največja hitrost čez 250 km/h, doseg 500 km ... FOTO: Andrej Brglez

Porsche se bo butičnim in maloštevilnim obstoječim predstavnikom električnega premijskega razreda ter še bolj vsem tistim modelom, ki jih tekmeci napovedujejo za bližnjo prihod­nost, po robu najprej postavil z modelom mission E. Popolnoma električnim avtom, ki v svojem bistvu stavi na filozofijo, po kateri se je ta znamka že v preteklosti razlikovala od drugih premijskih tekmecev in ji je postavila trdne temelje, na katerih zdaj posluje najbolje v vsej svoji zgodovini.
 

V Porscheju velikopotezno vlagajo v nove projekte


Mission E v resnici ni prvi električni porsche, panamera 4 E hybrid pa ne prvi hibridni. Ferdinand Porsche je s tema vrstama pogona eksperimentiral že pred 120 leti, ko je bila elektrika pri graditeljih »avtomobilov« tudi sicer zelo privlačna kot pogonska tehnologija. Mimogrede, model lohner-porsche semper vivus in njegova izpeljanka mixte veljata za prvi hibridni vozili sploh. Ferdinand je namreč pri svojem takratnem zaposlovalcu Jacobu Lohnerju na Dunaju užival popolno zaupanje in podporo, pa čeprav je imel komaj 23 let in je bil brez ustrezne tehniške izobrazbe. Lohner je v mladem Porscheju očitno prepoznal tako nemirnega raziskovalnega in inovatorskega duha kot sposobnost, da iz genialnih idej res sestavi delujoč stroj. Tako se je vse začelo. Leta so prinesla številne epske dirkalne in tehnološke presežke, ki zdaj v Porschejevem muzeju v Zuffenhausnu pri Stuttgartu, na naslovu Porscheplatz 1, kakopak, ponosno počivajo in čakajo, da jih poslikajo reke obiskovalcev z vsega sveta. Na drugi strani ceste stoji tovarna, kjer se je po drugi svetovni vojni začela proizvodnja modela 356. In tam, tako rekoč v mestu samem, za hitro primerjavo z našimi kraji, dogodki in ljudmi, zdaj pospešeno gradijo tovarno za mission E, ki bo nov mejnik v zgodovini znamke.

Notranjost je mešanica preteklega in prihodnjega. Umetno zaigrana analogna doba popelje uporabnika v svet neštetih možnosti podatkov in nastavitev. FOTO: Porsche
Notranjost je mešanica preteklega in prihodnjega. Umetno zaigrana analogna doba popelje uporabnika v svet neštetih možnosti podatkov in nastavitev. FOTO: Porsche


Ker avtomobilska prihodnost že dolgo ni bila tako negotova kot zdaj, v Porscheju velikopotezno vlagajo v številne nove projekte. Do leta 2022 bodo za elektromobilnost zagotovili šest milijard evrov, visoke zneske pa namenjajo tudi za številna zagonska podjetja. Podajajo se v lasten razvoj rešitev za mobilnostne težave predvsem kupcev premijskih vozil, vlagajo v tehnologijo veriženja podatkovnih blokov (blockchain) na področju komunikacije avto–avto, avto–infrastruktura in avto–lastnik in še bi lahko naštevali.
 

Porsche bo postavljal tudi svoje hitre polnilnice


Kakorkoli že, mission E, znanilec nove tehnološke ere, naj bi prišel v salone konec prihodnjega leta. Zahtevna testiranja tudi v vročih in mrzlih podnebjih so že nekaj časa v polnem zagonu, gradnja nove tovarne tudi sledi zastavljenemu urniku. Po gabaritih bo mission E nižji in krajši kot panamera ter hkrati v vseh pogledih večji kot 911. V kabini bodo, kakor smo videli na predstavitvi v tovarni, lahko dovolj udobno sedeli štirje odrasli potniki. Sloni na 800-voltni električni arhitekturi, skupna moč dveh elektromotorjev znaša 440 kW (600 KM). Litij-ionski akumulatorski sklop je nameščen v dno vozila, prtljažnik je spredaj in zadaj, zadnji par vrat se za lažje vstopanje v nizko ležeč avto odpira v obratni smeri kot običajno. Mission E pospeši od 0 do 100 km/h v 3,5 sekunde, od 0 do 200 km/h pa v manj kot 12 sekundah. Največja hitrost presega 250 km/h.

Ferdinand Porsche je bil snovalec prvega hibridnega vozila na svetu, v muzeju pa je na ogled tudi porsche P1 (Egger Lohner), prvi porsche, ki je bil nekoč povsem električen. FOTO: Andrej Brglez
Ferdinand Porsche je bil snovalec prvega hibridnega vozila na svetu, v muzeju pa je na ogled tudi porsche P1 (Egger Lohner), prvi porsche, ki je bil nekoč povsem električen. FOTO: Andrej Brglez


Porsche bo postavljal tudi svoje hitre polnilnice, pravi jim turbopolnilnice (350 kW), na katerih se bodo baterije missiona E do 80 odstotkov napolnile v zgolj 15 minutah. To bi moralo zadostovati za približno 400-kilometrski doseg, s polnimi baterijami pa naj bi zmogel prevoziti 500 kilomet­rov. A mogoče je še bolj od samih tehničnih podatkov zgovorna izjava Matthiasa Kirchgässnerja, direktorja trženja električnih porschejev, ki je v pogovoru za Delo povedal, da tudi zdaj porscheji nimajo nujno najboljših pospeškov ali največje dosežene hitrosti med vsemi superšportniki na svetu, na dirkah pa kljub vsemu zanesljivo zmagujejo. Zato bodo po njegovih besedah tudi v prihodnosti sledili preverjeni tradiciji in z modelom mission E kupcem ponudili zanesljiv, uporaben in vrhunsko vodljiv avto, ki bo vozniku omogočal dolgo in pogosto tudi športno uporabo. Kar se v tej izjavi zaradi korektnosti govorca izgubi v prevodu, pa je, da Porsche sporoča, verjetno predvsem Elonu Musku, da bo mission E lahko velikokrat pospešil na polno in na nemški avtocesti kar nekaj časa vozil hitreje kot 200 km/h, kar pri trenutnih električnih superavtomobilih še zdaleč ni pravilo. Da so v preteklosti pri Porscheju visoka pričakovanja kupcev vedno izpolnili, ne nazadnje pove podatek, da so se za mission E kupci že postavili v vrsto. Menda tudi v Sloveniji.

Komentarji: