Radi imamo kolesa v skrajnih kotih

Matthias Hossann ima komaj 40 let, a od nedavnega vodi celotno oblikovanje pri Peugeotu.
Fotografija: Matthias Hossann, prvi človek oblikovanja pri francoskem Peugeotu. FOTO: Peugeot
Odpri galerijo
Matthias Hossann, prvi človek oblikovanja pri francoskem Peugeotu. FOTO: Peugeot

Matthias Hossan je vodenje Peugeotovega oblikovanja prevzel potem, ko je njegov dotedanji šef Gilles Vidal to poletje odšel k Renaultu. Že prej je ustvarjal pomembne avtomobile, tako da je njegovo imenovanje po svoje razumljivo. Dizajn električnih avtomobilov vidi kot priložnost, posebej pri pripravi notranjosti.


Pri Peugeotu ste nedavno napovedali novo platformo izključno za električne avtomobile. Kaj to pomeni za vas v oblikovanju, kako je to drugače kot pri klasičnih pogonih?


Nova platforma ponuja več prostora za nove rešitve. Motorni prostor je bolj preprost, akumulator je podolgovat in nizko v dnu, to pa nam omogoča, da na novo definiramo notranjo izkušnjo avtomobila. Gre za več prostora v okviru manjših zunanjih mer, glede razmerij imamo pri zunanji podobi več svobode, kot tudi če bi želeli ustvariti bolj tradicionalno zunanjo pojavo. Oblikovalci radi pripravljamo avtomobile, ki imajo kolesa v skrajnih kotih, zato je to velika priložnost.


Pa boste še dizajnirali tudi avtomobile, ki imajo lahko različne pogone, klasični, hibridni ali električni?


Ne morem veliko govoriti o naši produktni strategiji, rekel bi le, da mora s katerimkoli pogonom avtomobil delovati privlačno.


Evropa je zadnja leta zaljubljena v športne terence, toda zdaj je ta trg, kot kaže, že prenasičen. Kaj bo naslednja stvar?


Modeli SUV so globalna ljubezen, silhueta je zanimiva za proizvajalce, saj lahko z njimi dosežemo široko publiko, ki ji ponujamo višje sedenje in privlačen videz. Imate pa prav, da si moramo zamisliti njihovo naslednjo generacijo, izziv je večja učinkovitost v povezavi z novim pogonom, pa tudi z ohranitvijo tistega, kar so imeli ljudje doslej radi.

 

Peugeot je del skupine PSA, ki združuje štiri znamke, zdaj pride še povezava s FiatChryslerjem v Stellantis. To so ali še bodo platforme za celo vrsto modelov. Kako težko je doseči ustrezno različnost?


Naša skupina ima več kot deset let izkušenj z razločevanjem znamk, naša vrednost so prav znamke. Veliko časa namenim pogovorom z ljudmi v Oplu, Citroënu, da ohranimo ustrezne razlike; imamo strategijo, da vsak razvije specifične rešitve za svoje stranke. Mislim, da bo tako tudi v Stellantisu in da bodo znamke kar najbolj močne in dovolj individualne.


Več let ste delali na Kitajskem, v Šanghaju. Kakšni so vaši vtisi?


Kar neverjetno je, kako hitro gredo stvari tam naprej, kako hitro kitajski tekmeci uvajajo nove tehnike v svoje izdelke. V Evropi se z avtomobili ukvarjamo že zelo dolgo, oni malo manj časa, nimajo pa nobenih zadržkov, da si ne bi zamislili novih rešitev, razmerij. Iz tega se človek lahko veliko nauči.


Včasih so veliko kopirali, kako je zdaj s tem?


To je stvar preteklosti, če greste zdaj tam na kako razstavo, boste videli razburljive nove študije, nova imena. Razvijajo močno prepoznavnost znamke v smislu oblikovanja. Iz tega se še mi lahko učimo, kako bomo v tem tudi mi hitrejši.


Zdaj ste vodja oblikovanja za celotno znamko Peugeot, kar je obsežna naloga. Še kaj rišete?


Žal ne, le včasih še naredim kakšno skico, da ekipi kaj razložim, jim dam kakšno idejo. Ampak so nadarjeni, ekipa je izvrstna, res sem vesel, da jih imam.
Matthias Hossann vodi ekipo 100 oblikovalcev. FOTO: Peugeot
Matthias Hossann vodi ekipo 100 oblikovalcev. FOTO: Peugeot


Kako je pri vas, kjer izstopate z značilno armaturno ploščo, glede poudarka na notranjosti in zunanjosti?


Z notranjostjo se ukvarja celo več sodelavcev kot z zunanjostjo, vseh skupaj pa nas je več kot sto.


Pred časom ste prav vi pripravili atraktivno študijo e-legend, ki se mi zdi kot francoski pogled na ameriške mišičaste (»muscle car«) avtomobile. Zakaj ga ni v proizvodnji?


To me pogosto sprašujejo. E-legend je nišni izdelek, ki bi zelo veliko stal, naš predsednik Carlos Tavares je že na predstavitvi dejal, da ga ne bomo izdelovali. A tudi če nečesa ne izdelujemo, nam lahko ponudi rešitve za prihodnje proizvodne avtomobile.


Včasih smo te študije lahko videli na razstavah, te pa so v Evropi začele zamirati, še pred covidom. Kako zdaj dobite odziv, povratno informacijo?


Digitalnost je nov način izkušnje, imeli smo že virtualno razstavo, s tem bomo šli naprej. Ker pa je fizični stik z vozilom zelo pomemben, mislim, da bomo v prihodnosti na novo domislili avtomobilsko razstavo, morda kot kombinacijo digitalne in fizične predstavitve, da boste res občutili vozilo v živo.


Ko iščete ideje za oblikovanje, kje dobite navdih?


Če gledate samo avtomobile, je to malce nevarno, saj gre za isti tipa navdiha. Sam spremljam modo, arhitekturo, pohištvo, to zadnje me zelo zanima. Sem pa navdušen tudi nad kuhinjo, ne le domačo. Če greš v neko restavracijo, ki ni francoska, tam dobiš nekakšno globalno izkušnjo, navdih.


Vaš najljubši peugeot in najljubši avto, ki ni peugeot?


Težko izberem samo po enega. Peugeot 504 coupe je eden najbolj elegantnih sploh, rad imam 205 v16, pa tudi peugeota 905, ki ga imamo v studiu. Od drugih pa me navdušujejo avtomobili in znamke, kakršni so bili nekoč, pred drugo svetovno vojno, Bugatti, Voisine, Delage, pri katerih so združevali slog med mobilnostjo in arhitekturo, to so bili res osupljivi časi.

Komentarji: