Skrb za srce premijske znamke

Jeseni k nam prihaja prenovljeni audi A4 s še več napredne tehnologije, elektrike in novimi motorji.
Fotografija: Audi A4 prihaja k nam jeseni, stal bo najmanj 33 tisoč evrov. FOTO: Aljaž Vrabec
Odpri galerijo
Audi A4 prihaja k nam jeseni, stal bo najmanj 33 tisoč evrov. FOTO: Aljaž Vrabec

Kadar novo podobo predstavijo pri Audiju, četudi gre samo za prenovo, to pritegne pozornost širše avtomobilske javnosti. Kajti Audi spada med glavne akterje avtomobilske industrije, z vrhunskimi modeli pa cedi sline tudi tistim, ki so prisiljeni v kupovanje cenejših modelov. Še toliko bolj so zato pod drobnogledom vse novosti pri njegovem osrednjem modelu – A4.

Pri Audiju pravijo: »A4 je srce znamke.« In ker se brez srca prav nič ne premika naprej, je skrb za najvitalnejši organ nujnega pomena. Avtomobilska znamka iz Ingolstadta želi biti med najboljšimi tako po prodajnih številkah kot vrhunski izdelavi, zato je A4 kot osred­nji model v njeni ponudbi še naprej deležen posebne pozornosti. Zadnja generacija je na cestah že tri leta, torej je čas, da počasi pokažejo nekaj novega, še vedno pa je prezgodaj, da bi na trg že poslali popolnoma novo generacijo.

Audi A4. FOTO: Aljaž Vrabec
Audi A4. FOTO: Aljaž Vrabec

 

Spremljali so dogajanje na trgu


Nemški razvojniki pri oblikovanju skoraj nikoli ne gredo v ekstreme, saj vedo, da njihovi kupci stavijo na tradicijo in na cesti nočejo biti opazni toliko zaradi ekstravagant­nih linij kot zaradi same blagovne znamke, ki je sinonim za vrhunsko kakovost. Še bolj to velja za Audi, ki ima prednost, da skoraj vsakdo takoj ugotovi, da gre za Audijev model (torej ima prepoznavnost), slabost pa je v tem, da se Audijevi modeli težje razlikujejo med seboj, saj zgolj odlični poznavalci takoj ločijo denimo med A4 in A6.

Audi A4. FOTO: Aljaž Vrabec
Audi A4. FOTO: Aljaž Vrabec


Zunanje spremembe prenovljenega A4 zato niso bistvene. Usmerjene so v še bolj športen videz, kakor da so A4 poslali v fitnes in je od tam prišel z več mišične mase, zdaj bodo serijski tudi LED-žarometi. Na izbiro bo dvanajst barv zunan­josti, a nova bo zgolj ena – zemeljsko siva. »O podobi prenovljenega A4 smo začeli razmišljati že dober mesec po predstavitvi zadnje generacije,« je povedal projektni vodja Roland Hudler. »Spremljali smo dogajanje na trgu in kaj pravijo prvi kupci, temu primerno pa smo osvežili model.« Te besede potrjujejo, da v tovarnah za končno podobo svojih avtomobilov vedo več let vnaprej, preden jih spoznajo tudi kupci.

Allroad quattro se razlikuje po zaščiti podvozja in obrobah kolesnega ohišja in za 35 mm večjem odmiku od tal. FOTO: Aljaž Vrabec
Allroad quattro se razlikuje po zaščiti podvozja in obrobah kolesnega ohišja in za 35 mm večjem odmiku od tal. FOTO: Aljaž Vrabec

 

Več sprememb v notranjosti


Tudi znotraj ni bistvenih sprememb, še najbolj drugačen je osred­nji zaslon na dotik, ki je rahlo obrnjen proti vozniku. Največja prednost je izboljšan informacijski sistem, ki je zdaj hitrejši in še lažji za razumevanje, na zaslonu uprav­ljate celoten sistem (MMI touch), saj ni več vrtljivega gumba za potrjevanje in iskanje po meniju, kar vsem ni povšeči. Občutek ostaja na visoki ravni, vendar v A4 še vedno denimo ni dvojnega zaslona, kot ga imajo audiji od A6 navzgor.

Največ novosti je v notranjosti. FOTO: Aljaž Vrabec
Največ novosti je v notranjosti. FOTO: Aljaž Vrabec


Skrivnost Audijevega uspeha je od vedno v odlični tehniki. Prenov­ljeni A4 smo preizkusili na cestah v okolici Bolzana, torej smo imeli na voljo nekaj avtocest in tudi razgibanih podeželskih ovinkastih cest. Avtomobil se ceste drži kot lačen klop, hkrati pa je odločen kot panter, ki se požene za gazelo, seveda pa so občutki odvisni tudi od moči motorja pod pokrovom.

Audi A4. FOTO: Aljaž Vrabec
Audi A4. FOTO: Aljaž Vrabec



 

Velika motorna ponudba


Na voljo bo šest turbomotorjev z razponom moči od 110 kW (150 KM) do 255 kW (347 KM), kmalu pa sledita še motorja s 100 kW (136 KM) in 120 kW (163 KM). Posebnost so trije motorji z blagim hibridnim sistemom (MHEV), ki temelji na 12-voltnem omrežju; to bodo bencinarji z moč­jo 110 kW (150 KM), 140 kW (190 KM) in 180 kW (245 KM), pri Audiju pa pravijo, da ta sistem zmanjšuje porabo do 0,3 litra na 100 prevoženih kilometrov. No, ampak prave oboževalce zanima predvsem audi S4 TDI, ki premore 255 kW moči (347 KM), v pomoč pa mu je 48-voltna električna napeljava. In od moči motorja je potem tudi odvisno, ali je zraven ročni menjalnik, sedemstopenjski S tronic ali osemstopenjski tiptronic ter ali gre za A4 s pogonom spredaj ali pogonom quattro.

Prave Audijeve oboževalce zanima predvsem model S4 TDI. FOTO: Aljaž Vrabec
Prave Audijeve oboževalce zanima predvsem model S4 TDI. FOTO: Aljaž Vrabec


Toda na vse to bo treba še malce počakati. Na evropske ceste prihaja A4 jeseni, na voljo pa bo v limuzinski, karavanski in terenski različici allroad quattro, ki se razlikuje po zaščiti podvozja in obrobah kolesnega ohišja in za 35 mm večjem odmiku od tal. Cene za Slovenijo še niso znane, najšibkejši bencinar bo v Nemčiji stal dobrih 33 tisoč evrov, S4 TDI cenijo na dobrih 62 tisoč evrov, terenskega allroad quattro pa na 50 tisoč evrov.

Prtljažnik limuzinske različice. FOTO: Aljaž Vrabec
Prtljažnik limuzinske različice. FOTO: Aljaž Vrabec

Komentarji: