Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Tradicija in sodobnost sta si segli v roko (FOTO)

Jaguar E-pace ima dobre vozne lastnosti, zadaj se sedi bolj na tesno.
Tradicija in sodobnost: to je testni jaguar E-pace. FOTO: Aljaž Vrabec
Tradicija in sodobnost: to je testni jaguar E-pace. FOTO: Aljaž Vrabec
6. 8. 2018 | 17:00
5:47
Naj bo avtomobilska znamka še tako prepoznavna in uspešna, nikoli ne sme zaspati na lovorikah. Še več – nenehno mora razvijati ponudbo in iskati nove poti do kupcev. Tega so se očitno zavedali tudi pri Jaguarju, ko so se odločili za razvoj športnih terencev. Tokrat smo preizkusili najmanjšega, jaguarja E-pace.

Jaguar E-pace. FOTO: Aljaž Vrabec
Jaguar E-pace. FOTO: Aljaž Vrabec


Dolga je tradicija Jaguarjevih limuzin in športnih avtomobilov s pridihom angleške elegance, a edina stalnica našega obstoja so spremembe. Marsikdo sicer ne razume, zakaj se ljudje tako navdušujejo nad športnimi terenci, vendar tak­šna je realnost.

Če hočeš iti v korak s povpraševanjem, moraš ustvarjati ustrezno ponudbo. Jaguar je že doslej imel terenca F-pace, letos je na trg poslal še manjšega E-pacea. Ker se okusi in potrebe spreminjajo, so sklenili, da bodo oblikovanje prepustili mlajšim strokovnjakom. Najprej so morali preučiti hišno tradicijo, da so jo nato v sveži obliki prenesli na drugačen avtomobil. Tako imamo športnega terenca E-pace, ki v marsičem spominja na poteze jaguarja F-type, hkrati pa deluje sveže in samosvoje. Tradicija in sodobnost sta si segli v roko.



Ker se okusi in potrebe spreminjajo, so se pri Jaguarju odločili, da bodo oblikovanje E-pacea prepustili mlajšim strokovnjakom. FOTO: Aljaž Vrabec
Ker se okusi in potrebe spreminjajo, so se pri Jaguarju odločili, da bodo oblikovanje E-pacea prepustili mlajšim strokovnjakom. FOTO: Aljaž Vrabec


Trdi sedeži, a ustrezni za hrbtenico


E-pace nikakor ni lahek, saj v tem cenovnem razredu niso mogli uporabiti toliko lahkih materialov, hkrati pa niso želeli zmanjševati varnosti. Tehta kar tono in osemsto kilogramov, dolg je 4,4 metra, kar je zajeten kos pločevine, toda izvrstno podvozje in natančen volan sta razlog, da je občutek med vožnjo lahkoten in športen.

E-pace bo verjetno večinoma vozil le po asfaltu, a zmore s štirikolesnim pogonom zapeljati tudi na slabše podlage. FOTO: Aljaž Vrabec
E-pace bo verjetno večinoma vozil le po asfaltu, a zmore s štirikolesnim pogonom zapeljati tudi na slabše podlage. FOTO: Aljaž Vrabec


Avtomobil gre pogumno skozi ovinke brez nadležnega nagibanja, zato imajo potniki občutek varnosti. Sprva se kdo sicer pritožuje nad trdimi sedeži, vendar kmalu spozna, da je hrbtenica v dobrem objemu in da dajejo ustrezno oporo. V notranjosti nas je tako še najbolj zmotila kovinska obroba okoli prestavne ročice, saj se od nje ob visokem soncu zares močno blešči.
Kakor se pri športnem terencu pričakuje, so sedeži pokončni, zato ima voznik dober pregled na dogajanjem, ob takšnem sedenju pa se odpirata dve marketinški mož­nosti – ali bodo lastniki E-pacea postali kupci, ki še nikoli niso imeli jaguarja in iščejo prestižnejšega športnega terenca, ali pa dosedanji privrženci znamke, ki imajo težave s hrbtenico.

Notranjost je umirjena, brez kričečih potez. Edina težava je, da se ob visokem soncu močno blešči od kovinske obrobe okoli prestavne ročice. FOTO: Aljaž Vrabec
Notranjost je umirjena, brez kričečih potez. Edina težava je, da se ob visokem soncu močno blešči od kovinske obrobe okoli prestavne ročice. FOTO: Aljaž Vrabec


Štirikolesni pogon za vse podlage


Spredaj težav s prostornostjo ni, medtem ko zadaj lahko sedijo zgolj otroci, če sta prednja sedeža pomak­njena povsem nazaj. Prtljaž­nik meri v osnovni postavitvi zajetnih 577 litrov, s podrtimi sedeži vse do 1234 litrov.



Za pogon je ustrezno skrbel dvolitrski dizelski motor s 132 kW (180 KM). Moč se razporeja prek dobrega devetstopenjskega samodejnega menjalnika, testni E-pace zmore do stotice v slabih desetih sekundah, največjo hitrost doseže pri 207 kilometrih na uro. Seveda se ne ustraši niti slabše urejenih cestišč, ko uporabi pomoč štirikolesnega pogona s samodejnim razporejanjem pogonske moči med sprednjima in zadnjima kolesoma. Poraba na testu je znašala 8,7 litra na sto prevoženih kilometrov.

Za približno petdeset tisočakov evrov tako dobite zelo dobrega športnega terenca z vsemi sodobnimi varnostnimi pripomočki. In še ena podrobnost – ob robu vetrobranskega stekla je narisana podoba jaguarja in njegovega sinčka.

Še ena podrobnost – ob robu vetrobranskega stekla je narisana podoba jaguarja in njegovega sinčka. FOTO: Aljaž Vrabec
Še ena podrobnost – ob robu vetrobranskega stekla je narisana podoba jaguarja in njegovega sinčka. FOTO: Aljaž Vrabec


Če sta sprednja sedeža pomaknjena povsem nazaj, v drugi vrsti ne ostane kaj prida prostora. FOTO: Aljaž Vrabec
Če sta sprednja sedeža pomaknjena povsem nazaj, v drugi vrsti ne ostane kaj prida prostora. FOTO: Aljaž Vrabec


Za približno petdeset tisočakov evrov dobite zelo dobrega športnega terenca z vsemi sodobnimi varnostnimi pripomočki.  FOTO: Aljaž Vrabec
Za približno petdeset tisočakov evrov dobite zelo dobrega športnega terenca z vsemi sodobnimi varnostnimi pripomočki.  FOTO: Aljaž Vrabec

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine