Veliko avtomobila za odšteti denar

Fiat tipo prepriča z udobno prostornostjo in funkcionalnostjo ter za slovenski žep privlačno ceno.
Fotografija: Fiat tipo je cenovno ugoden predstavnik »golfovega« razreda, še posebej kadar imamo opraviti z vstopno različico. FOTO: Blaž Kondža
Odpri galerijo
Fiat tipo je cenovno ugoden predstavnik »golfovega« razreda, še posebej kadar imamo opraviti z vstopno različico. FOTO: Blaž Kondža

Običajno avtomobilistični novinarji preizkušamo bogato opremljena vozila, ki pokažejo ves tehnološki in še kateri potencial. Seveda tako »naložene« avtomobile spremlja lepo zasoljena cena, ki pogosto presega zmogljivost slovenskega povprečnega družinskega proračuna. Fiat tipo, ki smo ga poleti vzeli pod drobnogled, je bil drugačen. Opremljen je bil zgolj z osnovno ravnjo opreme, ki ji pri Fiatu pravijo pop, in vstopnim 1,4-litrskim bencinskim štirivaljnikom klasične atmosferske zasnove. Njegov pomembni adut pa je nedvomno cena, ki ga krasi v prodajnem salonu in znaša 11.990 evrov. Nove kombilimuzine »golfovega« razreda, kamor spada tipo, za takšno vsoto po našem vedenju na trgu ne dobiš.

Več novega avtomobila bomo za 12 tisočakov težko dobili.<br />
FOTO: Blaž Kondža
Več novega avtomobila bomo za 12 tisočakov težko dobili.
FOTO: Blaž Kondža

 

Osnovna cena, osnovne zmogljivosti


Tipov bencinski štirivaljnik razvije največjo moč 70 kilovatov (95 konjev) in največji navor 127 Nm, kar bo za nezahtevnega uporabnika po našem mnenju več kot dovolj. Predvsem po mestu se je motor izkazal kot zelo prožen, saj nam je zaslonček potovalnega računalnika, ki je vgrajen med klasičnima merilnikoma hitrosti in motornih vrtljajev, narekoval zgodnje prestavljanje v višjo brzino. Zato je bila tudi poraba goriva za bencinski motor ugodna. Tudi avtocestno hitrost tale tipo doseže – tovarniški podatki pravijo, da znaša njegova največja hitrost 185 km/h –, a pot do nje je daljša kot pri katerem zmogljivejšem motorju. Za boljše pospeške smo morali 6-stopenjski ročni menjalnik prestaviti stopnjo ali dve nižje. Ob tem smo opazili, da pretikanje ni vedno teklo najbolj gladko.


Fiat tipo je cenovno ugoden predstavnik »golfovega« razreda, še posebno kadar imamo opraviti z vstopno različico. FOTO: Blaž Kondža
Fiat tipo je cenovno ugoden predstavnik »golfovega« razreda, še posebno kadar imamo opraviti z vstopno različico. FOTO: Blaž Kondža

 

Udobna vožnja


Sedeži v testnem tipu so resda odeti v osnovno tkanino, ki pa je prijetna na otip. Pa tudi sicer smo se za njegovim krmilom počutili prijetno. Volanski obroč je dobro nastavljiv, prav tako voznikov sedež, ki omogoča nastavitev po višini. Dovolj prostora za udobno sedenje je tudi na zadnji klopi. Blaženje je lepo pobiralo cestne neravnine – svoje so prispevale 15-palčne pnevmatike, ki imajo višji presek kot pnevmatike večjih dimenzij. Klimatska naprava je ročna, kar pomeni nekaj več dela z nastavitvami, a hladi solidno.

Prtljažni prostor ponudi 440 litrov prostora. FOTO: Blaž Kondža
Prtljažni prostor ponudi 440 litrov prostora. FOTO: Blaž Kondža


Tudi zadaj se sedi udobno. FOTO: Blaž Kondža
Tudi zadaj se sedi udobno. FOTO: Blaž Kondža
Krmiljenje je podprto z električnim servoojačevalnikom, ki deluje v navadnem in mestnem režimu; zadnjega aktiviramo s pritiskom na stikalo City in vihtenje volana postane še lažje. Pri parkiranju so prav prišla parkirna tipala zadaj, čeprav je preglednost iz avtomobila dobra.

Prtljažni prostor meri v osnovi 440 litrov in ga lahko povečamo z zlaganjem naslona zadnje klopi v razmerju 60 : 40. Pri tem ne nastane stopnica, a čisto ravno vodoravno dno tudi ne. Dodajmo, da se v dnu prtljažnega prostora skriva rezervna pnevmatika običajnih dimenzij; torej lahko v primeru okvare pnevmatike to (enostavno) zamenjamo in nadaljujemo vožnjo brez omejitev hitrosti.



Armaturna plošča je klasična, voznikov delovni prostor zgledno ergonomski. FOTO: Blaž Kondža
Armaturna plošča je klasična, voznikov delovni prostor zgledno ergonomski. FOTO: Blaž Kondža

 

Asistenčni sistemi so šibka plat


Fiat tipo FOTO: Blaž Kondža
Fiat tipo FOTO: Blaž Kondža
Področje, kjer je bil testni tipo še najbolj podhranjen, so sodobni asistenčni sistemi. Edini, ki je vgrajen poleg varnostnih elementov, ki morajo biti po predpisih v vozilu, je pomoč pri speljevanju v klanec. O sistemu za preprečitev naleta s samodejnim zaviranjem ni ne duha ne sluha. Seveda, več asistenčnih sistemov (ki sicer obstajajo na ceniku dodatne opreme) bi pomenilo višjo nakupno ceno.

Prav tako smo zelo pogrešali vmesnik bluetooth za prostoročno telefoniranje, ki je prav tako na ceniku doplačljive dodatne opreme, zato vsem priporočamo, da vseeno odštejejo 430 evrov za radio, ki podpira tako sprejem digitalnega DAB-signala kot povezavo telefona z bluetoothom. 

Fiat tipo FOTO: Blaž Kondža
Fiat tipo FOTO: Blaž Kondža

Komentarji: