Njegovo desetletje pri Mercedesu

Robert Lešnik: Eden izmed najuglednejših oblikovalcev v svetovni avtomobilski industriji o veščinah, ki te izstrelijo na vrh
Fotografija: »Navadno traja približno štiri leta, da avtomobil oblikujemo, razvijemo in pripravimo za proizvodnjo,« je povedal Robert Lešnik. Foto Uroš Hočevar
Odpri galerijo
»Navadno traja približno štiri leta, da avtomobil oblikujemo, razvijemo in pripravimo za proizvodnjo,« je povedal Robert Lešnik. Foto Uroš Hočevar

»Kot oblikovalec nikoli nimam priložnosti, da bi razložil kupcu celoten avtomobil, zato ga moram oblikovati tako, da govori­ sam zase,« je pred časom povedal eden od najuglednejših oblikovalcev v svetovni avtomobilski industriji, vodja centra za oblikovanje zunanjosti Mercedesovih osebnih avtomobilov Robert Lešnik. Danes je v Muzeju za arhitekturo in oblikovanje, kjer bo na voljo slovenskim mladim oblikovalcem pa tudi širši javnosti.

Lešnik ima za sabo četrt stoletja dolgo oblikovalsko kariero v avtomobilski industriji. Kariero je začel s štipendijo pri Volkswagnu, nadal­jeval pri Kii in pred deset­letjem prišel k Mercedes-Benzu. Čeprav je »usodni klic zaslišal že v osnovni šoli, ko so bili zvezki ne samo popisani, temveč tudi porisani«, na Akademijo za likovno umetnost v Ljubljani kljub trem poskusom ni bil sprejet. Danes pravi, da mu je »neuspeh doma odprl oči in ga prisilil pogledati čez rob krožnika«.

Lešnik je zadnjih pet let vodja centra za oblikovanje zunanjosti osebnih vozil. »To preprosto povedano pomeni, da sem odgovoren za to, da avtomobili ugajajo. Najprej upravnemu odboru in nato predvsem kupcem,« je pojasnil. V njihovem centru za oblikovanje zunanjosti vozil v Stuttgartu je 110 zaposlenih, med njimi je 25 ali 30 oblikovalcev, ki delajo v petih skupinah. Večina je Nemcev, na splošno pa so po narodnosti precej pisani, je opisal sodelavce in dodal, da ima Mercedes-Benz po svetu kar nekaj oblikovalskih oddelkov s skupaj približno 700 zaposlenimi, a le del je oblikovalcev. »Trenutno se ukvarjamo z avtomobili za leti 2024 in 2025. Navadno traja približno štiri leta, da avtomobil oblikujemo, razvijemo in pripravimo za proizvodnjo. Pri novih konceptih in modelih z idejami in oblikovanjem začnemo še bolj zgodaj,« je povedal.

Robert Lešnik, direktor zunanjega oblikovanja pri Mercedes-Benzu Foto osebni arhiv
Robert Lešnik, direktor zunanjega oblikovanja pri Mercedes-Benzu Foto osebni arhiv

 

»Najbolje je biti oblikovalec v času krize«


Tudi v avtomobilski modi in pogledu na avtomobile, kakor se je izrazil, je odločilen čas. »Najprej z zakonodajo, zahtevami in pričakovanji glede varnosti, ki so drugačna kot pred leti, pa tudi z vlogo avtomobila. Souporaba, elektronska povezanost, avtonomna vožnja in podobno bodo v bližnji prihodnosti spremenile tudi zunanjo obliko avtomobilov. Oblikovalci razmišljamo tudi o novih rešitvah in oblikah transporta, zlasti zdaj, ko se okoli nas dogajajo tektonski premiki, od segrevanja ozračja, porabe virov, priseganja na zeleno energijo, življenja v velemestih, digitalizacije ...« Vse avtomobilske znamke, verjetno brez izjeme, vsaj tiste, ki hočejo to transformacijo preživeti, so prisiljene razmišljati o alternativah, je pritrdil. »Najbolje je biti oblikovalec v času krize,« je eno od njegovih sporočil naslednjim rodovom. Danes jim bo v okviru projekta Centra za kreativnost Prenos veščin ­predaval o svojih veščinah pa tudi o tem, kako jih je pridobil oziroma kako in kje jih je danes mogoče ­pridobiti. »In kako zanimiv je poklic ­avtomobilskega oblikovalca.«

Zdi se, da so tudi med lastniki pregrešno dragih vozil redki, ki vedo, kdo se je podpisal pod njihovo obliko. Kako je mogoče, da oblikovalci avtomobilov niso veliki zvezdniki? »Mogoče zato, ker je to delo zelo kompleksno in zato tudi traja toliko časa, oblikovalci pa smo ozko usmerjeni le v to. Je pa seveda nekaj izjem, ki se v prostem času ukvarjajo tudi z oblikovanjem česa drugega.«

Georg Gödl Foto Arhiv Adria Mobil
Georg Gödl Foto Arhiv Adria Mobil

 

Komentarji: