Made in Germany*

Tudi nemška avtomobilska industrija se sooča s prelomnimi novimi tehnologijami.

Objavljeno
11. februar 2019 06.00
Posodobljeno
11. februar 2019 06.00
Karikatura: Marko Kočevar 
»Vse iz ljubezni do avtomobila!« piše na steni trgovine z avtomobilskimi deli v enem od čisto običajnih, prav nič luksuznih trgovskih centrov v okolici Berlina. Le redkokaj je Nemčijo zaznamovalo tako kot proizvodnja jeklenih konjičkov vse od časov, ko so ji Carl Benz, Gottlieb Daimler, Robert Bosch in Rudolf Diesel postavili temelje, zagotovo pa po drugi svetovni vojni. Tako kot številne druge industrije pa se tudi avtomobilska sooča s prelomnimi novimi tehnologijami, ki prinašajo neznanske nove priložnosti, a tudi veliko negotovost.

Z nemško avtomobilsko industrijo je povezanih milijone delovnih mest drugje, tudi v Sloveniji, gospodarska blaginja osrednje evropske države pa je bila vedno pomemben del mirovne ureditve stare celine. Po zadnji finančni in dolžniški krizi je jasno, da morajo tudi vse druge spodbujati ustvarjalnost svojih prebivalcev, a tako kot tedaj v Nemčiji spet potekajo vroče razprave o tem, kako to narediti. Eni predlagajo vse vrste socialne pomoči, drugi verjamejo, da mora država poskrbeti predvsem za dobre pogoje poslovanja, če naj bi v obdobju ameriške in kitajske prevlade na informacijsko-komunikacijskem trgu sploh še kaj razdeljevali.

(Zahodno)nemške ekonomske razprave so poskrbele za oba gospodarska čudeža po drugi svetovni vojni, rezultate pametne gospodarske politike pa je mogoče videti tudi v trgovskem centru Teltow ob brandenburškem robu Berlina. Le streljaj od nekdanjega berlinskega zidu so se tako kot v neštetih drugih konec tega tedna tudi v njem gnetli nakupovalci. Tudi nemški trgovci, sloveči po prizadevanjih za čim nižje cene, milijonom omogočajo občutek blaginje z nakupi izdelkov od hrane do oblačil in seveda avtomobilskih delov, ki so si jih nekoč lahko privoščili samo bogati.

* Narejeno v Nemčiji