Nagrada je opozorilo

Vsako spodbudo bo država dobila neštetokrat povrnjeno.
Fotografija: Nekatere kmetije nesejo zlata jajca. FOTO: Marko Kočevar
Odpri galerijo
Nekatere kmetije nesejo zlata jajca. FOTO: Marko Kočevar

Da je naložba v turizem z zdravim pristopom precej varna stava, vemo že dlje časa, kot je stara naša država. Da je dejavnost turističnih kmetij eden izmed temeljev našega turizma, ki bi ga radi izpostavili in tržili kot butičnega, in ne množičnega, je precej logična posledica razvoja. Da v sodobnem času prepoznamo turistične kmetije kot najboljšo dodano vrednost, s katero lahko posredno in neposredno rešujemo poklicno in stanovanjsko stisko mladih, omilimo beg možganov, dvignemo kakovost življenja, varujemo podeželje in ohranjamo kulturno krajino, kolikor je je sploh še ostalo, ne potrebujemo novih nagrad in priznanj.

Seveda pa vsak kompliment godi in izbor bralcev časnika Guardian, bržkone enega največjih medijskih vplivnežev in oblikovalcev mnenj, ki so za najboljšo evropsko turistično kmetijo izglasovali trentarsko domačijo Pri Plajerju, je nova potrditev, da ima Slovenija neskončen turistični potencial. Ne glede na težo in minljivost pa je treba takšno priznanje vendarle najprej obravnavati kot opozorilo.

Da je namreč turistični razvoj tako kot v še neštetih primerih na vseh drugih področjih bolj kot posledica dolgoročne vizije le prepočasno sledenje poslovni samoiniciativi posameznikov. Medtem ko turisti pri nas nekatere že potrjujejo kot najboljše v Evropi, Slovenija šele namerava uvesti peto jabolko, zlato jabolko za najvišjo kakovost in obseg storitev turističnih kmetij. Kar namerava država uradno uvesti prihodnje leto, Slovenija že dolgo ima.

In če je turizem res najboljša dodana vrednost za nekaj sto kmetij v Sloveniji, je res težko razumeti – in požreti –, da kmetijsko ministrstvo v skoraj desetletju ni namenilo denarja, ki bi bil na voljo za dopolnilno dejavnost turizma na kmetiji, na primer. Vsako spodbudo bo država dobila neštetokrat povrnjeno.