Je dovolj časa za pripravo naložbe za drugi tir?

Divača–Koper: Neodločitev EIB je sprožila pomisleke in razprave o ozadju stiske glede strateškega projekta
Fotografija: Koliko še do zastavljenega financiranja drugega tira? Foto Delo
Odpri galerijo
Koliko še do zastavljenega financiranja drugega tira? Foto Delo

Ljubljana – Dejstvo, da odbor direktorjev EIB ni odločal o pričakovani dodelitvi posojila za drugi tir, je zaskrbelo predstavnike slovenskega logističnega gospodarstva, zato sprašujejo, ali bo Sloveniji v pičlem mesecu in pol uspelo opraviti vse, česar ji ni v zadnjih štirih letih. Na ministrstvu za infrastrukturo verjamejo zagotovilom predstavnikov EIB in odgovarjajo: »Pričakujemo, da bo odbor direktorjev na majski seji potrdil financiranje drugega tira.«


Predstavnik logistov je izrazil pričakovanje, da bi morala imeti Slovenija rezervno možnost v primerjavi možnega ponovnega izpada odločanja o kreditu EIB. Vse pogosteje je namreč slišati, da se slovenski počasnosti pri pripravah investicije pridružuje premetena konkurenca iz tujine, ki ji je uspeh koprske logistike velik trn v peti. Če Slovenija do konca maja ne bo sestavila finančne konstrukcije, bo izgubila še 109 milijonov evrov, že dodeljenih iz tako imenovanega blending mehanizma (namenjen gradnji predorov). Na ministrstvu pa so nam potrdili, da so tudi kohezijska sredstva v višini 80 milijonov evrov »še v pridobivanju«. Slovenija 50 dni pred prelomnim rokom res trdno v rokah drži samo 44 milijonov evrov nepovratnih evropskih sredstev.

Ministrstvo napoveduje, da bo koncesijska pogodba sklenjena konec aprila ali na prvi majski seji vlade. Prav tako mora država sprejeti še zakon o državnem poroštvu za milijardno investicijo, za katerega bi pričakovali, da bo sestavni del finančne konstrukcije.

Družba 2TDK še ni oddala izdelave izvedbenih projektov izbranim družbam (Elea IC, SŽ projektiva in IRGO Consulting), saj namerava razpis za glavna dela (in drugačno izdelavo ločenih projektov PZI po odsekih) oddati konec leta. Sicer bo zamujal napovedani rok gradnje. Prav tako po skoraj dveh letih od obljub še ni strokovnih podlag ministrstva za infrastrukturo, na podlagi katerih bo od ministrstva za okolje in prostor zahtevalo dopolnitev DPN za dvojnost proge. Takojšnjo gradnjo dvotirne proge zahteva civilna iniciativa Svet ljudske pobude dvotirne proge, ki združuje prebivalce ob sedanji progi.

Preberite še:

Komentarji: