Naročili ste darilo, paket pa ni prišel ali pa je poškodovan. Kaj zdaj?
Preverili smo, kaj lahko storite, če darila, ki ste ga naročili po pošti, niso dostavili ali naročeno želite vrniti?
Odpri galerijo
Ljubljana – Decembra v trgovinah porabimo več denarja kot v kateremkoli drugem mesecu. Poveča se tudi število naročil po spletu in pošti, lani je bila prodaja za 19,8 odstotka večja od povprečne mesečne prodaje, leto pred tem pa za 24 odstotkov. Izbire na spletu ne manjka, a je pri naročanju dobro poznati svoje pravice in vedeti, kje se lahko skrivajo nepričakovani stroški.
Ob nakupu po spletu ali telefonu lahko kadarkoli v 14 dneh od nakupa vrnete brezhiben izdelek in prodajalec vam mora v 30 dneh vrniti kupnino. Ker blaga pred takšnim nakupom ni mogoče preveriti, za vračilo ni treba navesti razlogov, edini strošek, ki bi ga morda morali plačati, je strošek vračila blaga. Če vas trgovec ne obvesti o pravici do vračila, je rok za vračilo leto dni.
Če v pogodbi ni določeno drugače, mora trgovec blago dostaviti najpozneje v 30 dneh. Če podjetje ne izpolni svoje obveznosti, določite primeren dodatni rok za izpolnitev pogodbe. Dokazila shranite. Če vam prodajalec kljub temu še vedno ne dobavi blaga ali opravi storitve, imate pravico, da od pogodbe odstopite. V primeru odstopa od pogodbe vam mora podjetje vrniti vsa opravljena plačila. Če ima prodajalec sedež v Sloveniji, se lahko obrnete tudi na tržni inšpektorat. Če je prodajalec v drugi državi Evropske unije, lahko potrošnik za pomoč zaprosi Evropski potrošniški center. Če je bil nakup opravljen pri prodajalcu v drugi državi EU, kjer takih možnosti ni, vzpostavite stik s svojo banko ali pa se obrnite na spletni plačilni sistem, s katerim ste plačali blago, in se pozanimajte o možnostih povračila. Roki so pri različnih bankah različni.