
Neomejen dostop | že od 14,99€
Svet Agencije za varnost prometa se je danes seznanil z odstopom direktorice mag. Simone Felser, s čimer ji je prenehala funkcija direktorice Agencije za varnost prometa, so sporočili. Ob zaključku mandata je Felserjeva podala tudi pisno izjavo za javnost.
»Ob koncu mandata na čelu Agencije za varnost prometa želim izpostaviti, da je Slovenija v zadnjih letih dosegla zgodovinsko najnižje številke na področju ključnih kazalnikov prometne varnosti. Gre za rezultat skupnega in usklajenega dela številnih institucij, strokovnjakov ter posameznikov, za kar se iskreno zahvaljujem vsakemu od njih,« je zapisala.
A kljub napredku ostaja po njenem veliko izzivov. »Ohranitev doseženih rezultatov ne bo samoumevna – zahtevala bo okrepljeno strokovno delo, sistematično nadgrajevanje obstoječih pristopov, strateško naravnane spremembe in predvsem jasnejše umeščanje prometne varnosti kot stalne družbene prioritete,« meni Felserjeva in dodaja, da prometna varnost »ni zaključena zgodba, temveč dinamičen proces, ki mora ostati v središču javne pozornosti – tudi takrat, ko številke kažejo izboljšanje«.
V obstoječem sistemskem okviru ne vidim realnih možnosti za uresničitev vizije agencije, ki bi temeljila na strokovni neodvisnosti, strateškem vplivu in sistemski upoštevanosti.
Odločitev o odhodu, javnosti še sporoča Felserjeva, je bila skrbno premišljena: »V obstoječem sistemskem okviru ne vidim realnih možnosti za uresničitev vizije agencije, ki bi temeljila na strokovni neodvisnosti, strateškem vplivu in sistemski upoštevanosti. V instituciji, katere namen ni zgolj izvajanje nalog, ampak tudi oblikovanje smernic in sooblikovanje politik, pa je to ključno.«
Felserjeva verjame, da bodo »prihodnji koraki agencije potekali na trdnih strokovnih temeljih in da bo Agencija tudi v prihodnje ostala pomemben akter v nacionalnem prostoru prometne varnosti«. Sama ostaja zavezana ciljem iz resolucije o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa za obdobje 2023–2030 »kot državljanka in kot strokovnjakinja, ki ji je področje prometne varnosti še naprej iskreno pomembno«.
AVP se sicer v zadnjih dneh sooča tudi z očitki zaradi daljšanja čakalnih dob za izpitno vožnjo. V Sindikatu AVP opozarjajo na slabe pogoje za ocenjevalce na vozniškem izpitu in njihovo pomanjkanje, zaradi česar se daljšajo čakalne dobe za izpitno vožnjo. Plača ocenjevalca začetnika bi morala biti vsaj primerljiva s plačo učitelja vožnje, menijo v sindikatu, kjer so začeli priprave na stavko.
Na agenciji se zavedajo problematike podaljševanja čakalnih dob za izpitno vožnjo na nekaterih območjih in si aktivno prizadevajo za njeno reševanje, so za STA navedli v vodstvu agencije. Obenem so zagotovili, da dialog s sindikatom AVP ves čas poteka. Ministrstvo za infrastrukturo pa je v odzivu zagotovilo, da bodo sodelovali pri oblikovanju rešitve stavkovnih zahtev sindikata. Dodali so, da je večina le teh rešljiva na ravni AVP, problematika dodatka k plačam pa je stvar pogajanj na ravni vlade.
Vodja sektorja za izpitne centre na AVP Robert Gril pa je danes povedal, da bi stavka ocenjevalcev vozniških izpitov le podaljšala čakalne vrste za vozniške izpite. Čakalne dobe, ki znašajo do več mesecev, rešujejo tudi z dodatnimi pogodbenimi zaposlitvami, je dejal Gril v izjavi za medije. STA
Komentarji