V nadaljevanju preberite:
V letih pred pandemijo covida-19 je bilo vse na svetu čedalje večje. Tudi tovorne ladje, ki so povezovale proizvajalce in kupce. S širjenjem globalizacije so se večale tudi njihove zmogljivosti. Medtem ko je povprečna ladja, denimo Hapang-Lloyda, enega od desetih največjih pomorskih prevoznikov, v prvem desetletju tega stoletja sprejela na krov nekaj manj kot 6400 sedemmetrskih kontejnerjev, se je zmogljivost teh ladij po letu 2010 dvakratno povečala – na 11.500 kontejnerjev.
Ker je plovba tako velikih ladij smiselna le, če so 90-odstotno polne, so ob prvem zastoju proizvodnje, kar je hkrati pomenilo zastoj prometa, številne velikanke umaknili z morja. Medtem ko preskrbovalna veriga počasi okreva in sledi počasnemu gospodarskemu okrevanju, so cene čezmorskega prevoza za zdaj visoke. Takšne bodo ostale, dokler pandemija ne bo pod nadzorom.
Celoten članek je na voljo le naročnikom.
Berite Delo prva dva meseca za skupaj samo 10,49€!
NAROČITE