Twitter za končanje političnih oglasov

Facebookov Zuckerberg še naprej verjame, da so tudi plačana politična sporočila del svobode govora
Fotografija: Twitterjev znak na prenosnem telefonu. Foto Alastair Pike Afp
Odpri galerijo
Twitterjev znak na prenosnem telefonu. Foto Alastair Pike Afp

New York – Priljubljeno družabno omrežje Twitter  napoveduje konec političnih oglasov in s tem izziva Facebook Marka Zuckerberga, ki vztraja, da so tudi ti del pravice do izražanja. ZDA predsednika Donalda Trumpa, ki veliko večino svojih političnih programov in obračunov posreduje s tviti, so spet sredi vročih razprav o ustavnih pravicah na eni strani ter dvomljivem vmešavanju v politične procese na drugi.

Twitterjev Jack Dorsey verjame, da družabna omrežja oglaševalcem dajejo veliko večje možnosti za širjenje svojih sporočil kot tradicionalni mediji, med njimi tudi zavajajočih, zato bodo 22. novembra končali z objavljanjem političnih oglasov. »Verjamemo, da mora biti politično sporočilo zasluženo in ne kupljeno,« je tvital 42-letni soustanovitelj Twitterja.  Po njegovem prepričanju je sprejemljivo, če se uporabniki sami odločijo za sledenje političnemu sporočilu ali za njegovo posredovanje drugim, nekaj popolnoma drugega pa je plačano ciljanje čim večjega števila ljudi. »Takšnih odločitev ne bi smel kompromitirati denar.«

Jack Dorsey. Foto Jim Watson Afp
Jack Dorsey. Foto Jim Watson Afp


Natančnejša pravila bodo v San Franciscu razložili 15. novembra, že zdaj pa omenjajo izjeme kot plačana sporočila za večjo udeležbo na volitvah. Twitter in Facebook septembra nista umaknila politične reklame, v kateri je predsednik Donald Trump obsojal svojega demokratskega nasprotnika Joeja Bidna, zato je druga demokratska predsedniška kandidatka Elizabeth Warren na Facebooku plačala oglas, ki Zuckerbergu pripisuje volilno odločitev za Trumpa. Senatorka iz Massachusettsa ke sama sporočala, da to ni res, a je želela opozoriti na širjenje neresnic na družabnih omrežjih. Ti po njenem prepričanju omogočajo tudi velikopotezno laganje predsednika Trumpa, ki bi ga večina televizijskih postaj zavrnila. Facebook je že enkrat pomagal izvoliti Donalda Trumpa, je obtoževala Warrenova, »čas je, da Marka Zuckerberga pokličemo na odgovornost.«

35-letni pionir družabnih omrežij še naprej zagovarja pravico politikov do svobodnega izražanja na njegovem omrežju, v kar naj bi sodila tudi morebitna lažna sporočila. Interes javnosti, da jih lahko vidi, po njegovem prepričanju  presega škodo, ki jo lahko povzročijo, zdi se mu napačno, da bi zasebna podjetja cenzurirala politične izjave. »Politični govor je pomemben!« Trdno verjame, da je svoboda izražanja v preteklosti spodbujala napredek ter ustvarjanje bolj vključujočih družb po vsem svetu, pa čeprav je v časih socialnih napetosti pogosto slišati pozive k njenemu omejevanju. »Danes je vsekakor zgodovinski trenutek socialnih napetosti in pomembno vlogo našega podjetja vidim v obrambi svobode izražanja.«

 Mark Zuckerberg. Foto Drew Angerer Afp
 Mark Zuckerberg. Foto Drew Angerer Afp


Zuckerberg poudarja, da so odstranili več poskusov tujega vmešavanja iz Rusije in Irana, noče pa omejevati opozarjanja pred podnebnimi spremembami ali krepitve vloge žensk. Že spomladi so se odločili za preverjanje identitete plačnikov političnih oglasov. In res nekateri že opozarjajo, da bo Twitterjeva odločitve najbolj prizadela neprofitne organizacije in vse druge, ki nimajo denarja za drage televizijske oglase, zagovorniki pravice do izražanja pa Zuckerberga vidijo kot zaščitnika prostega trga idej v slogu Johna Stuarta Milla. Od svojih kritikov pa mora poslušati očitke, da ustavo zlorablja za zaščito svojega podjetja, kot je obtoževal demokratski predsedniški kandidat Joe Biden.

Senatorka Elizabeth Warren. Foto Brian Snyder Reuters
Senatorka Elizabeth Warren. Foto Brian Snyder Reuters

 

Komentarji: