WHO pošteno razjezil igralniško industrijo

Organizacije, ki so povezane z videoigrami, so prepričane, da sta na WHO vplivali kitajska in južnokorejska vlada.
Fotografija: Odločitev WHO je pošteno razjezila igralniško industrijo. FOTO: Reuters
Odpri galerijo
Odločitev WHO je pošteno razjezila igralniško industrijo. FOTO: Reuters

Na seznamu novih bolezni Svetovne zdravstvene organizacije (WHO) je tudi zasvojenost z videoigrami, kar so opisali kot »vzorec vztrajnega in ponavljajočega se igralnega vedenja z digitalnimi in videoigrami, kar lahko poteka na spletu ali brez povezave«.

Tisti, ki imajo motnje z videoigrami, kažejo »oslabljen nadzor na igranjem iger«, saj imajo videoigre v njihovem življenju prednost pred drugimi interesi in dnevnimi dejavnostmi, svoje početje pa nadaljujejo kljub negativnim posledicam.


 

Igranje videoigric kot depresija?


Toda takšna odločitev WHO je pošteno razjezila igralniško industrijo. Več svetovnih organizacij, povezanih z videoigrami, je tako pozvalo WHO, naj ponovno preučijo seznam novih bolezni.

»Svetovna zdravstvena organizacija je cenjena organizacija, njene smernice pa morajo zato temeljiti na rednih strokovnih pregledih,« so zapisali v sporočilu za javnost pri združenju Entertainment Software. »Zasvojenost z videoigrami ne temelji na dovolj trdnih dokazih, ki bi upravičili vključitev v eno od najpomembnejših orodij Svetovne zdravstvene organizacije.«

Pri združenju Entertainment Software, ki obstaja že vse od leta 1994, so prepričani, da vključitev zasvojenosti z videoigrami na seznam bolezni zmanjšuje pomen »resničnih težav z duševnim zdravjem, kot sta depresija in anksioznost«.

So videoigrice zasvojenost ali ne? FOTO: Delo
So videoigrice zasvojenost ali ne? FOTO: Delo

 

»WHO je preveč hitel«


Kritični so tudi pri ameriški spletni strani o videoigrah Polygon, češ da je WHO s svojo odločitvijo preveč hitel. Obenem trdijo, da sta na WHO vplivali kitajska in južnokorejska vlada, ki se proti zasvojenosti z videoigrami borita na politični ravni. WHO je sicer že zanikala politični vpliv.  

Da je zasvojenost z videoigrami resno bolezensko stanje, se strinjajo tudi pri Ameriškem psihiatričnem združenju (APA), toda obstajajo tudi zdravniki, ki pravijo, da je opravljenih premalo raziskav za tako dokončno odločitev. Prepričani so namreč, da so dosedanja spoznanja zgolj dobra osnova za nadaljnje preučevanje, in ne za postavljanje klinične diagnoze.

Tisti, ki imajo motnje z videoigrami, kažejo »oslabljen nadzor na igranjem iger«, saj imajo videoigre v njihovem življenju prednost pred drugimi interesi in dnevnimi dejavnostmi. FOTO: Reuters
Tisti, ki imajo motnje z videoigrami, kažejo »oslabljen nadzor na igranjem iger«, saj imajo videoigre v njihovem življenju prednost pred drugimi interesi in dnevnimi dejavnostmi. FOTO: Reuters

 

Boj za bolezen je boj za denar


»Zares se zdi, da je WHO prehiteval stvari, saj ni poslušal širšega niza raziskovalcev in znanstvenikov,« je prepričan zdravnik Christopher J. Ferguson. »Morali bi poslušati tudi strokovnjake, ki imajo drugačno mnenje. V vsakem primeru je za tako dokončno odločitev opravljenih premalo raziskav.«

Čeprav je doktor Ferguson s področja odvisnosti z videoigrami že objavljal tudi strokovne članke, je treba pripisati, da zdaj njegove izjave v javnost pošilja Polygon, spletna stran o videoigrah, ki več kot očitno nasprotuje odločitvi WHO. Vsak ima torej svoj interes, boj za oznako med boleznimi pa je v resnici boj za zaslužek pri prodaji videoiger.

Komentarji: