Novodobne legende: Mercedes-benz C36 AMG

Stuttgartski antipod bavarskega M3.
Fotografija: Mercedes-benz C36 AMG je nastal kot odgovor na novo generacijo BMW M3, s katerim se je nato pomeril tako na trgu kot asfaltnih dirkališčih.
Foto Mercedes-Benz
Odpri galerijo
Mercedes-benz C36 AMG je nastal kot odgovor na novo generacijo BMW M3, s katerim se je nato pomeril tako na trgu kot asfaltnih dirkališčih. Foto Mercedes-Benz

Devetega septembra 1993 so pri Mercedes-Benzu predstavili C36 AMG, prvi skupni projekt s takrat še samostojnim podjetjem za športne predelave avtomobilov AMG.

Mercedes-Benz in AMG sta podpisala pogodbo o skupnem razvoju športnega modela razreda C leta 1990. Tri leta pozneje je zapeljal na cesto na osnovi izvedbe C280 izdelan C36 AMG. Ključne posege so opravili na šestvaljnem vrstnem motorju, ki je izhajal iz večjega mercedesa E320 modelske serije W124. 3,2-litrskemu stroju so povečali premer valjev na 91 milimetrov in podaljšali gibe batov na 92,4 milimetra, s čimer se je delovna prostornina povečala na 3,6 litra. Agregat je dobil še nove bate in odmični gredi iz 3,5-litrskega stroja OM605, kar je podaljšalo čas odpiranja ventilov. Vse spremembe so pod črto prinesle dvig moči na 206 kW (280 KM), krivulja navora pa je seg­la pri 4000 vrtljajih na minuto do 385 Nm. Takšen AMG je poteg­nil do 100 km/h v 6,7 sekunde in dosegel elektronsko omejeno največjo hitrost 250 km/h.

Notranjost se je od izhodiščnega mercedes-benza C280 razlikovala po grafično spremenjenih merilnikih in odebeljenem volanskem obroču.<br />
Foto Mercedes-Benz
Notranjost se je od izhodiščnega mercedes-benza C280 razlikovala po grafično spremenjenih merilnikih in odebeljenem volanskem obroču.
Foto Mercedes-Benz


Najhitrejša limuzina razreda C se je od izhodiščnega C280, ki so ga v AMG razstavili in predelali, razlikovala še po 25 milimetrov nižje nastavljenem podvozju in različnih dodatkih. Zunaj je bila prepoznavna po agresivnih odbijačih, dveh štirioglatih izpušnih ceveh, litih platiščih in stranskih obrobah. C36 je dobil še debelejši volanski obroč in grafično spremenjene merilnike.

Da je šlo za rokodelsko izdelan avtomobil, je med drugim dokazoval motor. Od začetka do konca ga je sestavil en mehanik, njegov prispevek pa je označevala na motor pritrjena kovinska ploščica, na kateri je bil vgraviran njegov podpis. Temu primerno je razpon izmerjene največje moči segal od uradnih 206 kW pa vse do 214 kW. Vrstni šestvaljnik je sicer gnal zadnji kolesi prek na začetku štiri- in nato petstopenjskega samodejnega menjalnika – konkurenčni BMW M3 je bil na voljo z ročnim menjalnikom.

Motor je bil sestavljen ročno, na kar je opozarjal na kovinsko ploščico vgraviran podpis mehanika.<br />
Foto Mercedes-Benz
Motor je bil sestavljen ročno, na kar je opozarjal na kovinsko ploščico vgraviran podpis mehanika.
Foto Mercedes-Benz


C36 AMG se je po skupno 5200 izdelanih primerkih upokojil leta 1997. Njegovo poslanstvo je prevzel C43 AMG z bencinskim osemvaljnikom in 228 kW (310 KM), prvi AMG, ki je bil od začetka do konca izdelan v Stuttgartu, ne pa iz serijskega avtomobila predelan pri AMG. Vse to daje prvemu AMG mercedesu razreda C brez dvoma veljavo, čeprav ne gre za tako zbirateljski model, kot so bile recimo najbolj športne izvedbe mercedesa serije 190. Cene avtomobila, ki ga je med prvimi imel slovenski smučarski as Bojan Križaj, se zdaj gibljejo med šest in 45 tisoč evri.

Komentarji: