Stilist iz Stuttgarta

Mercedes-Benz CLA 220: Za tiste, ki cenijo avtomobilsko lepoto – Lahko je tudi športno poskočen
Fotografija: Kupejevsko položen zadek očara z obliko, imata pa zato manj prostora nad glavami morebitna potnika na zadnjih sedežih. Foto Gregor Pucelj
Odpri galerijo
Kupejevsko položen zadek očara z obliko, imata pa zato manj prostora nad glavami morebitna potnika na zadnjih sedežih. Foto Gregor Pucelj

CLA je marsikaj. Nedvomno je narejen na platformi najmanjšega mercedesa razreda A, a hkrati je dolg skoraj 4,7 metra in ima limuzinska štiri vrata in solidno velik prtljažni prostor. Z izrazito položnim zadkom in nizko strešno linijo, in posledično skromno prostornostjo na zadnjih sedežih, pa je kupe. Tako ni povsem jasno, kaj dejansko hoče biti. Ali pač – je vse troje.

Ena izmed možnih konfiguracij digitalne armaturne plošče. Foto Gregor Pucelj
Ena izmed možnih konfiguracij digitalne armaturne plošče. Foto Gregor Pucelj


Ko ga zagledaš, še posebej, če je tak kot testni primerek, ki je bil pobarvan z gorsko sivo mat barvo – mimogrede, zanjo je treba doplačati okroglih 2000 evrov – ti je jasno, da je namenjen predvsem tistim, ki znajo ceniti avtomobilsko lepoto, uporabnost pa je v drugem planu. Oblikovalski presežek je pri CLA-ju opazen z vseh strani, vrhunsko izgleda od spredaj, kjer prevladuje k tlom potisnjena maska z značilnim AMG diamantnim vzorcem. Odlično je izpeljan zadek, ki se konča z nežnim račjim repkom in vrhunsko izgleda fluidna stranska linija. Skratka CLA-ja lahko tudi le gledamo.



Kot rečeno, je v potniški kabini poudarek, kot se za kupeja spodobi, na sprednjih sedežih, ki sta bila v testnem vozilu del opremskega paketa AMG, torej športna in z odličnim stranskim oprijemom in podaljšljivim sedalnim delom, a brez pomoči elektrike. Iz AMG paketa je tudi večfunkcijski volanski obroč in to je pravzaprav že dovolj za voznikovo zadovoljstvo, saj je ergonomija blizu popolnosti. Armaturna plošča in upravljala so identična kot v lani pomlajenim petvratnem razredu A. Glavno dogajanje je na izrazito razpotegnjenem digitalnem in na dotik občutljivem zaslonu; dejansko sta na enem panelu združena dva zaslona, ki ju že dobro poznamo in na katerih lahko prikličemo marsikaj. Pri tem ima glavno besedo multimedijski sistem MBUX (Mercedes-Benz User Experience), ki je sposoben učenja in se prilagaja voznikovim navadam in potrebam.

CLA je namenjen razmeroma ozkemu krogu kupcev, ki dajejo prednost dobremu dizajnu in so za to pripravljeni plačati. Foto Gregor Pucelj
CLA je namenjen razmeroma ozkemu krogu kupcev, ki dajejo prednost dobremu dizajnu in so za to pripravljeni plačati. Foto Gregor Pucelj


Vedno boljše je tudi glasovno upravljanje, tako imenovani »Hey Mercedes«, ki pa seveda zahteva znanje enega od svetovnih jezikov. Ustreže lahko različnim željam, kljub temu pa mi ni znal nastaviti radijskega sprejemnika na Val 202. Brez težav je šlo na Radio 1 pa tudi na Antena, Val 202 pa je za sicer prijeten ženski glas ostal enigma … Seveda je testni primerek obvladal avtonomno vožnjo 2. stopnje, se pravi, da je med označenimi cestnimi črtami zlahka držal smer in s pomočjo radarskega tempomata ohranjal razdaljo do vozil pred njim. A hkrati je tudi res, da je med običajno vožnjo asistenčni sistem za ohranjanje voznega pasu – kot smo že večkrat zapisali, se zaradi zahtev Euro NCAP samodejno aktivira ob vsakokratnem zagonu motorja – še vedno preveč agresiven. Tako vozilo nepričakovano in grobo zavre, če oceni, da se je preveč približalo stranski črti oziroma robu vozišča. Zato sem med testnimi vožnjami praviloma vsakič najprej izklopil ta asistenčni sistem. Na srečo je to mogoče z dvema giboma.

CLA letnik 2019 je podedoval digitalno armaturno ploščo iz lani prenovljenega razreda A. Foto Gregor Pucelj
CLA letnik 2019 je podedoval digitalno armaturno ploščo iz lani prenovljenega razreda A. Foto Gregor Pucelj


Poleg tega je bil testni CLA nabit s praktično vsem, kar pri Mercedesu poznajo na področju varnostnih asistenčnih in infozabavnih sistemov. Marsikaj je vrhunsko, z mojega zornega so to predvsem samodejno prilagodljivi žarometi v LED izvedbi (MULTIBEAM LED) in 360-stopinjski sistem kamer, ki se odlično obnese v kombinaciji z navigacijskim sistemom. Marsikaj pa je za povprečnega voznika, ki se nenazadnje le hoče peljati in nekam priti, vse skupaj zelo digitalizirano in milo rečeno komplicirano. Neredko vse (pre)številne povezljivostne in ne vem še kakšne možnosti tudi odvračajo voznikovo pozornost s ceste … Menim, da se bodo morali proizvajalci avtomobilov prej ali slej dogovoriti, kaj sploh še sodi v vozila – vsaj dokler ne bodo sposobna dejanske avtonomne vožnje. Marsikaj pove že to, da ima v CLA-ju knjižica z navodili več kot 600 strani …

Prostor za kolena je odvisen od radodarnosti oziroma velikosti voznika in sopotnika na sprednjem sedežu. Foto Gregor Pucelj
Prostor za kolena je odvisen od radodarnosti oziroma velikosti voznika in sopotnika na sprednjem sedežu. Foto Gregor Pucelj


Kar se vožnje tiče, je CLA-jevo vzmetenje – glede na kupejevski značaj razumljivo –, nastavljeno razmeroma trdo, za dinamično vožnjo. To nenazadnje omogoča 2,0-litrski bencinski štirivaljnik z največjo močjo 140 kW (190 KM), ki je v odličnem sozvočju s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Še posebej, če ga voznik nastavi v športni vozni režim, ko se spremeni še zvočna kulisa, CLA postane agilen in dinamičen; tovarna navaja najvišjo hitrost 241 km/h.
Seveda CLA nikoli ne bo množičen izdelek, saj je namenjen razmeroma ozkemu krogu kupcev, ki dajejo prednost dobremu dizajnu in so za to pripravljeni plačati. Še posebej pa zna izgubiti nekaj potencialnih kupcev, odkar so v isti hlev tik ob njega postavili še limuzinsko izvedenko razreda A, ki ne izgleda prav nič slabše, je pa prostornejša.

Komentarji: