Švedski golf z zimzelenim prizvokom 

V40 je najmanjši in najdostopnejši volvo.

Objavljeno
28. januar 2019 17.00
Posodobljeno
28. januar 2019 17.00
Volvo V40 je pred dvema letoma in pol prestal kozmetično in motorno pomladitev, s katero ob sodobni opremi in spodobni ceni lažje sledi mlajšim in nasploh bolj svežim tekmecem. FOTO: Bruno Kuzmin
Najmanjši Volvov model ne spada več med rosno mlade, se pa staranju upira s sodobnim dizlom in bogato varnostno opremo.

Poznamo ga od leta 2012, pred dvema letoma je prestal kozmetično pomladitev v slogu najnovejših hišnih modelov, v ponudbi bo le še letos. Kakih presenečenj ne prinaša, a je pod črto še vedno vozniško in vsesplošno všečen avtomobil. Počutje, še toliko bolj na prednjih sedežih, je dobro, čeprav je res, da se V40 v svojem velikostnem razredu ne uvršča med najbolj prostorne modele. Se pa nanj hitro navadiš – kot na večino volvov. Serijsko usnjeno sedežno oblazinjenje je eno prijetnejših, povsem digitalizirani merilniki z možnostjo izbire med tremi grafičnimi zasnovami delujejo precej premijsko.

Volvo V40 D2 inscription

Zastopnik: VCAG, Ljubljana
Cena: 22.490 € (testno vozilo 23.508 €)
Euro NCAP (2012): *****
Izpust CO: 122 g/km


image
Prednji del notranjosti je prijeten in udoben. Zmoti le informacijski sistem, ki ni tako intuitiven, kot so tehnološko sodobnejši. FOTO: Bruno Kuzmin


Bolj zimzelen vtis pustita informacijski sistem in sredinska konzola, ki se jima, ko gre za priročnost, poznajo leta. Bolj kot to ugaja filozofija varne in udobne vožnje. Je pa jasno, da je zadnja klop prostorsko skrom­nejša od recimo golfove, tudi v višini glave in ramen. Nič gromozanski ni 324-litrski prtljažnik. V tem velikostnem in cenovnem razredu, kot rečeno, poznamo prostornejše avtomobile.

image
Oznaka D2 pomeni vstopno dizelsko možnost, ki pa ji glede zmogljivosti v resnici kaj dosti ne manjka. FOTO: Bruno Kuzmin


Vse prej kot zastarela pa je pogonska vsebina, dizelski štirivaljnik z oznako D2 z začetka zmogljivostne ponudbe. Strah o podhranjenosti je odveč, čeprav drži, da gre predvsem za prožen in ne športen stroj z 88 kW (120 KM) in 280 Nm navora pri nizkih 1500 vrtljajih na minuto. Kombinacija deluje ležerno in všečno, tako med mestno vož­njo kot pri doseganju avtocest­ne hitrosti – vse do končnih 190 km/h. Manj adrenalinski je pospešek z mesta do 100 km/h v 10,6 sekunde. Bolj kot slednje šteje vozno udobje, naj gre za blaženje cestnih neravnin ali občutek mehkosti, s čimer spet prideta v ospredje pregovorni švedski avtomobilski vrlini – varnost in dobro počutje.