Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Kolesarstvo

Zmage in podvige Primoža Rogliča načrtujejo v zapuščenem tunelu

Ekipa Red Bull Bora Hansgrohe je v svoje vrste pripeljala Dana Bighama, strokovnjaka za aerodinamiko in napredek pri opremi. Trenirali so v tunelu v Angliji.
Vhod v opuščeni tunel Catesby v Angliji. FOTO: Wiki Commons
Vhod v opuščeni tunel Catesby v Angliji. FOTO: Wiki Commons
16. 7. 2025 | 05:10
16. 7. 2025 | 08:35
2:58

Kolesarstvo se vse bolj posveča moderni tehnologiji, materialom in aerodinamiki, a je še vedno svetlobna leta oddaljeno od športov, kot je formula 1. Napredek pri učinkovitosti na kolesu je potrebno drago plačati, kot je v enem od intervjujev dejal Milan Eržen, vsakih nekaj pridobljenih vatov stane dodatnih 100.000 evrov, česar si večina ekip ne more privoščiti.

image_alt
Red Bull Bora Hansgrohe je že našla zamenjavo za Primoža Rogliča

Red Bull Bora Hansgrohe je potegnila asa iz rokava, pozitivne posledice že čutita tudi Primož Roglič in Florian Lipowitz, kapetana rdečih bikov na dirki po Franciji. V svoje vrste je nemško moštvo pripeljalo Dana Bighama, nekdanjega tekmovalca na dirkališču in strokovnjaka za aerodinamiko ter material, ki je prevzel vlogo vodje inženiringa.

»Z dirkališča sem navajen, da smo bili navdušeni že nad izboljšavo za pol odstotne točke, tukaj pa nenehno napredujemo za več odstotkov naenkrat. Zanimivo in razburljivo je,« pravi Bigham. Aerodinamično prednost za svoje moštvo je našel v opuščenem železniškem tunelu Catesby v Angliji, kjer vlaki že skoraj stoletje ne vozijo več, v zadnjem obdobju pa je dobil nov namen.

Gre za popolnoma raven, 2,7 kilometra dolg tunel, kjer so prej testirali avtomobile, danes pa v njem aerodinamične novosti preizkušajo tudi kolesarji Red Bulla. »To je za nas zelo pomembno, imamo povsem nadzorovane vremenske pogoje, hkrati pa kolesarji lahko dejansko dirkajo po cesti, niso pri miru, kot v vetrovniku. Zato lahko simuliramo pogoje, kot jih imajo na dirki in preizkušamo novosti v praksi. Izkazalo se je za zelo dragoceno orodje,« pojasnjuje Bigham.

Lipowitz je kot prvi kolesar iz svetovne serije preizkusil tunel in že žanje rezultate na cesti, v prvem delu sezone je navdušil, tudi na dirki po Franciji je začel izvrstno. »Ne bom rekel, da je le tunel Floriana spremenil v ‘žival’, kakršna je danes, malo pa je že pomagal,« je ostal skromen Bigham.

Primož Roglič bo v drugem tednu znova lahko preizkusil aerodinamične prednosti v vožnji na čas. FOTO: Benoit Tessier/Reuters
Primož Roglič bo v drugem tednu znova lahko preizkusil aerodinamične prednosti v vožnji na čas. FOTO: Benoit Tessier/Reuters

V tunelu so preizkušali tako kolesa za vožnjo na čas kot cestna kolesa, s katerimi dirkajo na Touru. Po uvodnem tednu dirke je Lipowitz na 8. mestu s 3:34 zaostanka, Roglič zaostaja še sedem sekund več za Benom Healyjem. 

Tour se bo danes nadaljeval z nekoliko razgibano 11. etapo v okolici Toulousa, ki bi lahko pripadla šprinterjem ali ubežnikom.

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine