Neomejen dostop | že od 9,99€
V okviru poslovne konference, ki jo medijska hiša Delo organizira v sodelovanju z GZS kot zaključni dogodek večmesečne poslovne kampanje Izvozniki 2024: Nove priložnosti in izzivi oddaljenih trgov za slovenski izvoz – kaj pa Indija? je potekala okrogla miza na temo priložnosti in izzivov indijskega trga.
V razpravo se je prek spleta vključila slovenska veleposlanica v New Delhiju, Mateja Vodeb Ghosh, v živo pa so sodelovali Namrata S. Kumar, indijska veleposlanica v Sloveniji, Nawdeep Puranik, podpredsednik Hexagon AB, Matej Koglot, direktor Gostol TST, in Niranjan Seshadri, glavni svetovalec v Sugunu Business Advisory.
Kot je uvodoma poudaril profesor na ekonomski fakulteti, ki je moderiral okroglo mizo Marko Jaklič, se Evropa sooča s številnimi izzivi, ki vplivajo na konkurenčnost gospodarstva in čeprav EU izpostavlja pomen skupnega delovanja in povezovanja, pretekle izkušnje tako posamezne države članice kot tudi podjetja spodbujajo, da sami iščejo rešitve.
Kot primer je Jaklič navedel nemška podjetja, ki sama rekordno investirajo v kitajska podjetja, ki jim omogočijo dostop do naravnih virov in tehnologij – na primer s področja baterij za področje mobilnosti. »To je dodatni slab signal za slovenska podjetja, ki so izvozno usmerjena na evropske trge,« je dejal Jaklič, individualno morajo iskati priložnosti na netradicionalnih trgih. Indija je ena od priložnosti. Ta država razvija strategijo pospešenega industrijskega razvoja s poudarkom na samozadostnosti, pričakovana dolgoročna rast gospodarstva tam je sedem odstotkov na leto. To prinaša tudi priložnosti za Slovenijo, a tudi izzive.
Med področji, ki so posebej perspektivni za sodelovanje, so po njenih besedah vesoljski sektor, kjer je sicer že kar nekaj uspešnih povezav. Tehnologije, inovacije in infrastruktura so obetajoča področja.
Slovenska veleposlanica v New Delhiju, Mateja Vodeb Ghosh je spomnila tudi na rast srednjega razreda v Indiji, kar ustvarja veliko potrošniško bazo. »Pomembno je, da Indija ob visoki razvitosti tehnologije išče tudi nove tehnologije in tu lahko Slovenija in zahodne države veliko ponudijo. Še dodatna priložnost je globalni trend, da podjetja želijo razpršiti portfelje, v okviru tega je poznan model Kitajska + 1, kjer ta plus pogosto predstavlja prav Indija,« je dejala Mateja Vodeb Ghosh.
Priložnost Slovenije je v visoko kakovostnih in nišnih izdelkih. Na tem področju imamo veliko šampionov in potreben je samo pogum za vstop. Spomnila je tudi na priložnosti avtomobilske industrije, ki se seli iz Evrope.
Podjetja pa se morajo zavedati, da Indija ni monolitična država, ampak je trg z državami, ki jo sestavljajo, veliko bolj raznolik v primerjavi z evropskim. Države imajo različno zakonodajo, različne poslovne in kulturne običaje. »Zato je pomembno, da si slovensko podjetje izbere ciljno zvezno državo, jo preuči in od tam kasneje širi svoje dejavnosti po drugih državah Indije,« je dejala. Ob tem pa najti pravega partnerja, pri čemer so osebni stiki ključni za grajenje zaupanja, za kar je potrebnih več obiskov.
Diplomacija lahko pri povezovanju obeh gospodarstev veliko prispeva, se je strinjala, slovensko veleposlaništvo ima zaposleno tudi ekonomsko svetovalko. »Slovenskim podjetjem lahko pomagamo pri birokratskih zapletih, pri preverjanju podjetij, s katerimi želijo sodelovati, obveščajo o poslovnih priložnostih v Indiji, sodelujejo pri obiskih gospodarskih delegacij. V okviru mreže za inovacije in znanost, cilj katere je postati regionalno stičišče za napredne tehnologije, pomagajo tudi detektirati slovenske produkte, ki jih na indijskem trgu ni (in obratno), prav tako pa tudi razvijati poslovne modele podjetij s takšnimi produkti za morebitno pridobivanje investitorjev. »S pravilnim pristopom in sodelovanjem ter z nišnimi proizvodi in visoko tehnologijo slovenska podjetja lahko izkoristijo številne priložnosti, ki jih ponuja indijski trg,« je povzela.
Ob tem pa dodal, da je sicer v tej državi zdaj mogoče prodreti prav z vsakim produktom, pomembno pa je, da ima podjetje dolgoročni načrt poslovanja tam. »Na trg je zelo enostavno vstopiti, pred tem pa je pomembna analiza. Ugotoviti je treba, katera ciljna skupina, v kateri državi ... je primerna za tip izdelka, ki ga podjetje želi prodati,« je poudaril. Na primerjave glede velikosti Indije in Slovenije je pripomnil, da Indijci na Slovenijo gledajo predvsem kot na Evropsko državo in ne kot na majhno državo. S strateškega vidika vstopnih ovir za slovenska podjetja ni, »z vsemi naštetimi priložnostmi in opozorili«.
Tudi on se je strinjal, da kupci v Indiji na tudi na slovenske produkte gledajo v prvi vrsti kot na evropske, ter da je pred vstopom na to tržišče pomembno zelo natančno preučiti, komu, v katerem delu Indije in za kakšno sprejemljivo ceno bodo prodajali izdelek, ki ga ponujajo. »V Evropi poslovanje temelji na pogodbah, transakcijah, sporazumih, med tem ko v Indiji predvsem na odnosih,« je izpostavil eno od značilnosti in dodal: »Preden vzpostavite podjetje v Indiji, preverite, kako je v resnici tam, izogibajte se stereotipnim predpostavkam.«
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji